Beste tweakers. Ik ben vrij nieuw op dit forum. Zoekende naar jullie advies over het aanschaffen van een budget game pc, die CoH2 en Rust op redelijk kwaliteit kunnen spelen. Geen ultra grafics nodig.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met deze desktop wil ik voornamelijk wat steam powered games spelen zoals Company of Heroes 2 en Rust. Daarnaast doe ik ook aan webdesign en videobewerken, dus wil ik ook photoshop en premiere kunnen gebruiken.
Zoals aangegeven hoef ik niet het onderste uit de kan te halen kwa looks. Dus CoH2 op medium kwaliteit spelen is ook prima. Mn huidige pc trekt het echter nog geen 5 minuten op de laagste opties...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is dat van een budgetgamepc tussen de 4- en 500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, toetsenbord en muis heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op basis van de BBG van november kwam ik op het volgende lijstje:
Ja dit is letterlijk dat lijstje overgenomen. Omdat ik zelf geen verstand heb wat waarbij wel compatibel is wil ik jullie vragen of dit goed genoeg is om de beschreven games mee te spelen? En welke vervangende videokaart ik kan gebruiken gezien de Club 3D Radeon R9 270 royalQueen niet meer te verkrijgen is?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Enige eis is dat de pc een aantal jaar mee kan, en de spellen kan draaien. En niet al te moeilijk in elkaar te zetten is, gezien ik dat nog nooit zelf gedaan heb.
Ga je overklokken?
Geen idee hoe dat moet en wat de consequenties daar van zijn, dus denk het niet. Mits dat het waard is, dan hoor ik het graag.
Wat verwacht je van ons?[i]
Feedback op bovenstaande vragen en een aangepast overzichtje met dingen die ik aan moet schaffen. Maar ik vermoed dat dat wel goed gaat komen! Bedankt alvast.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met deze desktop wil ik voornamelijk wat steam powered games spelen zoals Company of Heroes 2 en Rust. Daarnaast doe ik ook aan webdesign en videobewerken, dus wil ik ook photoshop en premiere kunnen gebruiken.
Zoals aangegeven hoef ik niet het onderste uit de kan te halen kwa looks. Dus CoH2 op medium kwaliteit spelen is ook prima. Mn huidige pc trekt het echter nog geen 5 minuten op de laagste opties...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is dat van een budgetgamepc tussen de 4- en 500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, toetsenbord en muis heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op basis van de BBG van november kwam ik op het volgende lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon X4 860K Boxed | € 71,95 | € 71,95 |
| 1 | ASRock FM2A68M-HD+ | € 45,- | € 45,- |
| 1 | Club 3D Radeon R9 270 royalQueen | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master N200 Closed | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 34,55 | € 34,55 |
| 1 | be quiet! System Power 7 350W | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 72,95 | € 72,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 302,35 | |
Ja dit is letterlijk dat lijstje overgenomen. Omdat ik zelf geen verstand heb wat waarbij wel compatibel is wil ik jullie vragen of dit goed genoeg is om de beschreven games mee te spelen? En welke vervangende videokaart ik kan gebruiken gezien de Club 3D Radeon R9 270 royalQueen niet meer te verkrijgen is?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Enige eis is dat de pc een aantal jaar mee kan, en de spellen kan draaien. En niet al te moeilijk in elkaar te zetten is, gezien ik dat nog nooit zelf gedaan heb.
Ga je overklokken?
Geen idee hoe dat moet en wat de consequenties daar van zijn, dus denk het niet. Mits dat het waard is, dan hoor ik het graag.
Wat verwacht je van ons?[i]
Feedback op bovenstaande vragen en een aangepast overzichtje met dingen die ik aan moet schaffen. Maar ik vermoed dat dat wel goed gaat komen! Bedankt alvast.