VPN en Netflix

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Vrouw en blond, so please bear with me, willen jullie in de Jip en Janneke mode springen als er wat uit te leggen valt?

Gisteravond gebeurde het namelijk. Ik mocht niet meer verder kijken omdat ik een VPN aan heb.
Ik ben al zo gewend aan On Demand kijken, het is toch even in een zwart gat vallen!
Ik woon namelijk een deel van de tijd in het buitenland. Ik ben wel gewoon officieel in Nederland woonachtig qua adres, ik werk er nog regelmatig, en heb ook een Nederlands abonnement op Netflix.

Zij kunnen er anders over denken, maar in mijn ogen doe ik niets illegaals. Ik betaal er geld voor, ik ben Nederlandse, en bekijk de Nederlandse content. Een serie uit de USA eerder kijken interesseert me niet, ik wil gewoon de Nederlands ondertitelde series/films kunnen kijken. Ik begrijp het gezeur over licenties, maar ze zouden het verdienmodel moeten aanpassen, niet kijkers als crimineel behandelen.

Goed, mijn vraag is nu:
Zijn er nu nog mogelijkheden voor me open om toch te kijken naar iets waar ik als betalende Nederlandse gewoon recht op meen te hebben?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android tablet
HideMyAss Pro VPN

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gegoogled en VPN kwesties werden regelmatig besproken op Tweakers, dus ik dacht ik maak even een login (hoho, dat gaat zo maar niet, ik bevind me in Skimmercountry, maar goed, met wat hulp is het toch gelukt).

met vriendelijke groeten van Jacqueline

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 21:37

DarkSide

theres no place like ::1

Helaas werkt het niet zo. Netflix kijkt naar je IP en bepaalt dan de content.
Proxies en IP blockers werken nu niet meer. Maar volgens mij een normale VPN nog wel.
Als je nog een VPN naar nederland kan maken (bv naar een Synology nas op je adres, of vrienden).
Dan krijg je nog de nederlandse netflix te zien.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

DarkSide schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:18:
Proxies en IP blockers werken nu niet meer. Maar volgens mij een normale VPN nog wel.
Als je nog een VPN naar nederland kan maken (bv naar een Synology nas op je adres, of vrienden).
Unblock.us werkt nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
DarkSide schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:18:
Je maakt hier een onderscheid tussen 'proxies', 'IP blockers' (?!) en VPNs dat nergens op slaat. Netflix heeft aangegeven het omzeilen van georestricties aan te pakken. Dat doen ze door 'bekende' IP-reeksen van VPN providers op een zwarte lijst te zetten.
Dat is precies wat TS al deed, naar ik aanneem, anders krijg je uberhaupt geen Nederlandse Netflix te zien. De crux zit hem in het feit dat je een Nederlands IP moet zien te vinden dat niet op de blacklist staat. HideMyAss kennen ze bij Netflix natuurlijk ook..

Met een IP van een thuisaansluiting zit je zeker weten goed. Je kunt ook een andere VPN provider proberen (zoals hierboven), maar die zou natuurlijk ook ieder moment kunnen stoppen met werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een vpn met huis maken. imho kan dat ook met de meeste ziggo routers.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 21:37

DarkSide

theres no place like ::1

Thralas schreef op zondag 28 februari 2016 @ 19:03:
[...]

Je maakt hier een onderscheid tussen 'proxies', 'IP blockers' (?!) en VPNs dat nergens op slaat. Netflix heeft aangegeven het omzeilen van georestricties aan te pakken. Dat doen ze door 'bekende' IP-reeksen van VPN providers op een zwarte lijst te zetten.

[...]

Dat is precies wat TS al deed, naar ik aanneem, anders krijg je uberhaupt geen Nederlandse Netflix te zien. De crux zit hem in het feit dat je een Nederlands IP moet zien te vinden dat niet op de blacklist staat. HideMyAss kennen ze bij Netflix natuurlijk ook..

Met een IP van een thuisaansluiting zit je zeker weten goed. Je kunt ook een andere VPN provider proberen (zoals hierboven), maar die zou natuurlijk ook ieder moment kunnen stoppen met werken.
Dat is toch wat ik zeg. Een VPN naar thuis maken (of vrienden) naar bv een synology (of zoals verder staat een ziggo router)
De andere manieren. Die Ip adresen maskeren e.d. werken (bijna) niet meer.
Maar connecten naar je eigen IP thuis zal prima werken

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DarkSide schreef op zondag 28 februari 2016 @ 19:13:
[...]

Dat is toch wat ik zeg. Een VPN naar thuis maken (of vrienden) naar bv een synology (of zoals verder staat een ziggo router)
De andere manieren. Die Ip adresen maskeren e.d. werken (bijna) niet meer.
Maar connecten naar je eigen IP thuis zal prima werken
Dat contacten met Netflix middels een (privé) router in NL werkt inderdaad nog steeds "dikke" prima. TS zal daarvoor dus wél een eigen router in NL moeten hebben staan óf daar vrienden/bekenden/familie moeten hebben welke een router hebben waarop VPN PassThrough mogelijk is óf welke zélf als VPN Endpoint kan opereren.

Op het moment dat je dit gaat doen: De uploadcapaciteit van de verbinding waar die router in NL mee maakt/verbind bepaalt of het "werkbaar" is voor Netfilx (HD beeld heeft ±4MBit UP nodig, en dan mag er verder niets aan de andere kant gebeuren).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
wimmel_1 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 19:24:
Dat contacten met Netflix middels een (privé) router in NL werkt inderdaad nog steeds "dikke" prima. TS zal daarvoor dus wél een eigen router in NL moeten hebben staan óf daar vrienden/bekenden/familie moeten hebben welke een router hebben waarop VPN PassThrough mogelijk is óf welke zélf als VPN Endpoint kan opereren.
Wat ik zelf vaak doe is een OpenVPN Access Server image de lucht in schieten als ik een VPN nodig heb. Bijvoorbeeld hier ($5, Amsterdam). Kind kan de was doen.

Alleen het up-to-date houden is een beetje een heikel punt bij beide suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

ddv schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:31:
[...]

Unblock.us werkt nog steeds prima.
Waarschijnlijk niet lang meer. Hier in Canada werkt het niet meer.
Ik weet niet of unblock-us er iets aan gaat doen en ik weet ook niet of netflix het dan weer gaat blokkeren.

Ook al vind ik de Hola unblocker chrome extensie nogal louche ... voor mij momenteel de enige manier om Netflix USA te zien vanuit Canada. Al moet ik wel zeggen dat Netflix Canada wel al veel meer content heeft dan Netflix Belgie en Nederland. (behalve Nederlands talige series maar die kijk ik maar weinig)

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:13
Unblock.us werkt hier (US) ook niet meer, en ook een VPS met OpenVPN bij Transip werkt niet.

Wij gebruikten dit overigens ook om het Nederlandse aanbod te bekijken, vanuit de VS dus. Jammer dat dat niet meer werkt.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:16
Ik heb zo'n idee dat bij kleine onbekende hosting partij moet zitten om VPN werkt te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:17
Gewoon op een raspberry pi openvpn draaien bij je thuis adres in Nederland. Zo doe ik het zelf in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Wat doe ik verkeerd?

Ik zit in Italie, zet middels open vpn een verbinding op naar thuis (synology).

Als ik whatsmyip doe heb ik mijn thuis IP-adres te pakken, maar toch de Italiaanse Netflix... daar hebben de kinderen niet zo veel aan 😉

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zo maar een gok, maar wat start je eerst op de vpn of netflix ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Fish schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:50:
Vpn eerst, daarna webbrowser voor netflix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Fish schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:50:

Edit:
Ik snap er niets van, whatsmyip geeft een ander adres dan mijn eigen weer en ik kan gewoon naar mij. Nas in Nederland browsen op basis van locaal ip adres thuis...

Iemand een idee?

[ Voor 31% gewijzigd door BlakHawk op 02-05-2017 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dfrenner schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:54:
[...]

Edit:
Ik snap er niets van, whatsmyip geeft een ander adres dan mijn eigen weer en ik kan gewoon naar mij. Nas in Nederland browsen op basis van locaal ip adres thuis...

Iemand een idee?
ja zorg dat je nas als gateway is ingesteld en kan routeren

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Fish schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 18:35:
[...]

ja zorg dat je nas als gateway is ingesteld en kan routeren
Zodra ik hem toevoeg als gateway (mijn router thuis) verlies in de verbinding, dat gaat dus niet.
Nog andere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:15
Ik gok dat je in openvpn geen redirect gateway hebt ingesteld. Staat in de manual beschreven, volgens mij is dat wat je wil.

Edit: https://openvpn.net/index...ation/howto.html#redirect

[ Voor 25% gewijzigd door Freezerator op 02-05-2017 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
ddkiller0900 schreef op dinsdag 1 maart 2016 @ 09:28:
Gewoon op een raspberry pi openvpn draaien bij je thuis adres in Nederland. Zo doe ik het zelf in ieder geval.
Dat dus, die IP reeksen worden niet als VPN gezien.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1