SMART Ultra ATA 100

Pagina: 1
Acties:

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een test server nodig om een Commerce server op te draien. De bedoeling is dat we dit op en snelle desktop gaan doen. Nou heb ik er hier op papier 2 voor me liggen:

1. p3 1000MHZ 128MB 20GB Ultra ATA schijf.
2. p3 800MHZ 64MB 15GB SMART Ultra ATA schijf 100

De configuraties zijn voor de rest hetzelfde. Allebei IBM computers. Je kan dus ien dat in die tweede een mindere processor zit, minder geheugen en minder harde schijf. Toch kost hij 600,- Ex BTW meer :? Het enige verschil is dus die SMARTUltra ATA 100, wat is het verschil en is het die 600,- meer waard terwijl je er minder procesor geheugen en HD ruimte voor krijgt?

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 16:25

yGiDoRp

Sawasdee

SMART = een zogenaamde data protectie.

Die andere configuratie is ook Ultra ATA en aangezien het om een recente configuratie gaat kan het bijna niet anders dan dat het ook een Ultra ATA 100 is.

Wat wel kan is dat de ene 5400 RPM is en de ander 7200 RPM.

Waarom bel/mail je niet ff met IBM ?

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-03 16:43
Je hebt StorageSMART en de S.M.A.R.T. (Self-Monitoring Analysis and Reporting Technology) technologie, volgens mij zitten hier ook nog verschillen in. Bijna elke 7200rpm hd heeft de laatsgenoemde smart technologie en het stelt niets voor :P
Dus als je daarvoor 600 gulden zou betalen, ben je wat mij betreft gek :P

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:39

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

S.M.A.R.T. stelt inderdaad niet veel voor, dat hebben veel "normale" hd's ook. en het is zeker geen 600 piek extra waard, en al helemala niet als die hd nog eens 5 gb kleiner is ook,

er moet toch ergens anders een groot verschil zitten.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kan echt geen andere verschillen vinden. Heb de gasten van de leverancier gesproken, wisten het ook niet. Nouja, dan de goedkopere maar. Wel genaaid, 512Mb geheugen voor dat ding kost 980,-. Kan geen Kingston ofzo in, zelfde als in de 300PL, die slikt het ook niet.

Verwijderd

S.M.A.R.T. |:( stelt helemaal niks voor
en echt werken doet ut ook al niet 'k
heb al 4 hd's kapot gehad en S.M.A.R.T.
maar raporteren dat ze in orde waren. :r

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-03 16:43
LOL, dan voel je je genaaid! Report SMART nou eigenlijk ook bad clusters of alleen werkelijke fysieke fouten?
Bij mij vind dat proggie ook nooit iets :+

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Kicked/to.OM
Pagina: 1