Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• mpiepers
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-09-2023
Ik zoek een?
Kleine smartphone van max 5inch. Moet in broekzak passen en met een hand te bedienen zijn.
Goede batterij is een must!

Wat is je budget?
ik heb een budget van +/- 350 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
privé en zakelijk voor zaken als mailen, agenda raadplegen, whatsapp, beetje surfen, YouTube, facebook.
Gamen doe ik eigenlijk niet op mijn telefoon

Wat heb je zelf al gevonden?
Sony Xperia Z3 compact

Welke vragen heb je hier nog over?
Is de Z3 compact nog relevant in 2016 of zijn er ondertussen betere opties? Ik lees veel positieve reviews over de Z3 compact uit de tijd dat deze nog veel duurder was waardoor dit voor 350 euro een goede koop moet zijn toch?

Ik vind het tevens belangrijk dat ik de telefoon in België/Nederland kan kopen ivm garantie ect.
Momenteel gebruik ik een One Plus One maar naast het feit dat deze te groot voor mij is heb ik hier een aantal problemen mee gehad wat veel tijd en energie koste qua garantie opvolging.

Verwijderd

De Samsung Galaxy S5 Neo is een goede smartphone. Iets meer kosten de HTC One M8 en de Huawei P8 maar zeker ook goed. De Nexus 5X heeft het voordeel steeds eerst de nieuwe update te ontvangen.

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:29
Denk dat de Nexus 5x de meest up to date keuze is, ook qua specs. pricewatch: LG Nexus 5X 16GB Zwart
Kost maar 320 euro op dit moment en is ook redelijke goed gereviewed door Tweakers.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 18:26
Houd er met de 16GB Nexus 5x wel rekening mee dat de opslag beperkt is, maar met wat jij ermee gaat doen zal dit denk ik geen grote rol spelen.

De z3 compact is vind ik nog steeds relevant. Dat er een iets oudere CPU in zit zul je niet merken en jij zal nog Android 6.0 krijgen, maar de Nexus zal de updates een stuk eerder krijgen.

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-11 22:07
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 19:52:
De Samsung Galaxy S5 Neo is een goede smartphone. Iets meer kosten de HTC One M8 en de Huawei P8 maar zeker ook goed. De Nexus 5X heeft het voordeel steeds eerst de nieuwe update te ontvangen.
Voor 350 euro kun je toch wel iets beters doen dan een bijna 2 jaar oude HTC One M8 of een gedowngrade Galaxy S5?

Zou inderdaad ook sneller voor een Nexus 5X gaan of een ander recent toestel

• mpiepers
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-09-2023
Ik zal eens een aantal reviews opzoeken over de Nexus 5X :)
Hoe is de batterij hiervan?

Ik zie trouwens dat hier in België vanaf woensdag de BTW dagen bij Media Markt zijn. Dit brengt misschien enkele andere telefoons binnen mijn 350 budget.

[ Voor 47% gewijzigd door mpiepers op 29-02-2016 12:53 ]

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-11 14:53
De opvolger van de z3 compact? De z5 compact?

maar misschien dat die net buiten je budget valt. Als die 350 voor een los toestel is dan wel denk ik.

• mark213
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10 12:34
Nexus 5X 32GB nu €319,95 bij ibood. http://www.ibood.com/nl/nl/

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:11
Ik zoek ook al een tijdje achter dergelijke GSM.

Vereisten:

4.5 - 5.0 inch
mag een beetje power inzitten
Relatief dunne GSM
Redelijke camera
Nette software
Full HD

Sony Ericsson z3/4/5compact: godlelijke interface, ze doen daar duidelijk hun best op
Huawei P8: net te groot
Nexus 5x: niet vlak
Moto G 2015: te dik en geen snelle GSM
Moto X play: te groot

Heeft iemand nog opties?

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
brecht_vb schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 20:29:
Ik zoek ook al een tijdje achter dergelijke GSM.

Vereisten:

4.5 - 5.0 inch
mag een beetje power inzitten
Relatief dunne GSM
Redelijke camera
Nette software
Full HD

Sony Ericsson z3/4/5compact: godlelijke interface, ze doen daar duidelijk hun best op
Huawei P8: net te groot
Nexus 5x: niet vlak
Moto G 2015: te dik en geen snelle GSM
Moto X play: te groot

Heeft iemand nog opties?
De oneplus X?

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:11
Daar heb ik ook een tijdje naar gekeken, maar die is alleen te bestellen, niet hier verkrijgbaar.

De hardware toetsen staan me zo ook niet aan.

Ik ben misschien van plan de P8 te kopen. Het spijtige aan Xiaomi is dat het lelijk achterloopt met android en ze niet alle 4G banden ondersteuenen. Ik heb een tijdje Miui 4 gehad op mijn oeroude Samsung S plus, proper en net.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:33
Ik heb recent de Sony Z3 compact voor de vriendin van mijn pa besteld. Ik moet zeggen: een prima telefoon, goede bouwkwaliteit, mooi scherm, 16GB opslag, krijgt zeker nog een update naar de laatste versie van Android en hardstikke snel. Een stuk beter dan de budget android-toestellen, niet te groot en ook betaal je er niet de hoofdprijs voor.

Ik zou 'm zo weer bestellen en misschien zelf voor mijzelf als ik geen telefoon van het werk zou hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Luuk1983 op 16-03-2016 08:37 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:58

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Check! Die wilde ik net ook aandragen:
- 5" scherm
- SD kaart uitbreiding
- Goede processor (top model van vorig jaar)
- Clean Android (OxgenOS, is een mix van Android met een aantal handigheden afgekeken van CM)
Ik vind het tevens belangrijk dat ik de telefoon in België/Nederland kan kopen ivm garantie ect.
Momenteel gebruik ik een One Plus One maar naast het feit dat deze te groot voor mij is heb ik hier een aantal problemen mee gehad wat veel tijd en energie koste qua garantie opvolging.
Misschien is hierdoor de OPX toch geen optie. Wat voor problemen had je allemaal bij de garantieafhandeling?
Pagina: 1