Hallo allen,
Ik heb al een vrij oude PC die ik in de afgelopen jaren geupgrade heb. De huidige configuratie is als volgt:
Moederbord Gigabyte GA-P35-DS3P
CPU QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600, 2400 MHz
Memory 4x 2 GB DDR2-800 DDR2 SDRAM
Videokaart Club3D AMD Radeon HD 7800 Series
Monitor Samsung SyncMaster 2253BW
SSD Samsung 840 240 GB
HDD Samsung HD103UJ
Voeding Antec EA-500
Ik gebruik mijn PC voor zowel gaming, office en fotobewerking:
- Farcry 4, GTA V
- MS Office
- Lightroom
Spelen gaat nog net, maar met minimale settings en lage resolutie. Voor een wat soepeler spel + mooiere graphics was ik op zoek naar een compleet nieuwe PC + monitor obv GTX970, i5-6600 en Dell Monitor U2715H (1440p)
1440p vind ik belangrijk voor Office en fotobewerking, ik snap dat dat voor gaming minder verstandig is om hoge settings te kunnen draaien.
Tijdens het lezen over CPU, begreep ik dat deze afgelopen jaren vooral zuiniger zijn geworden en weinig sneller. Tijdens het spelen van GTA en Farcry zit ik nu op ca 80% utilization.
Toen kwam de gedachte bij mij op om mijn bestaande PC te upgraden met:
GTX 970 + 1440p Monitor
Wat ik mij afvraag is het volgende:
- zijn de processor en de GPU nog wel in verhouding, of staat straks de GPU te niksen omdat de CPU het niet kan bijhouden?
- Is de voeding voldoende voor de nieuwe GPU
- Of is het spul zo oud, dat vervangen door gehele nieuwe set (ca 1800 Euro) verstandiger is tov ca 850 Euro voor alleen GPU + monitor)
Ben benieuwd naar jullie reacties.
...
Ik heb al een vrij oude PC die ik in de afgelopen jaren geupgrade heb. De huidige configuratie is als volgt:
Moederbord Gigabyte GA-P35-DS3P
CPU QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600, 2400 MHz
Memory 4x 2 GB DDR2-800 DDR2 SDRAM
Videokaart Club3D AMD Radeon HD 7800 Series
Monitor Samsung SyncMaster 2253BW
SSD Samsung 840 240 GB
HDD Samsung HD103UJ
Voeding Antec EA-500
Ik gebruik mijn PC voor zowel gaming, office en fotobewerking:
- Farcry 4, GTA V
- MS Office
- Lightroom
Spelen gaat nog net, maar met minimale settings en lage resolutie. Voor een wat soepeler spel + mooiere graphics was ik op zoek naar een compleet nieuwe PC + monitor obv GTX970, i5-6600 en Dell Monitor U2715H (1440p)
1440p vind ik belangrijk voor Office en fotobewerking, ik snap dat dat voor gaming minder verstandig is om hoge settings te kunnen draaien.
Tijdens het lezen over CPU, begreep ik dat deze afgelopen jaren vooral zuiniger zijn geworden en weinig sneller. Tijdens het spelen van GTA en Farcry zit ik nu op ca 80% utilization.
Toen kwam de gedachte bij mij op om mijn bestaande PC te upgraden met:
GTX 970 + 1440p Monitor
Wat ik mij afvraag is het volgende:
- zijn de processor en de GPU nog wel in verhouding, of staat straks de GPU te niksen omdat de CPU het niet kan bijhouden?
- Is de voeding voldoende voor de nieuwe GPU
- Of is het spul zo oud, dat vervangen door gehele nieuwe set (ca 1800 Euro) verstandiger is tov ca 850 Euro voor alleen GPU + monitor)
Ben benieuwd naar jullie reacties.
...
[ Voor 4% gewijzigd door E.Dijkie op 28-02-2016 17:14 ]