Melding ''No video input'' ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bandy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:24
Mijn vraag
Tijdens het spelen van games ( MineCraft, Call of Duty Black Ops 3 ) komt er willekeurig de melding ''No video input'' op het scherm en reageert de PC niet meer. Bij normaal pc gebruik (internet,foto's/filmpjes kijken) zijn er geen problemen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
-Windows 10 Home 64-bit
-Intel Core i5 3570
-Memory Type DDR3 Size 8192 MBytes
-NVIDIA GeForce GTX 650

Ik heb zelf de drivers van mijn grafische kaart al compleet gewist (met Driver Sweeper) en opnieuw geïnstalleerd. Na de nieuwe installatie blijft het probleem aanwezig.

Mijn vraag is nu of dit alleen de videokaart is die de fout kan veroorzaken of dat mijn voeding hier ook een ''verdachte'' kan zijn. Ik heb na elke keer dat het gebeurd de Windows logboeken gecontroleerd, hier wordt niets opgeslagen.
...

[ Voor 7% gewijzigd door bandy op 28-02-2016 17:15 ]

Beste antwoord (via bandy op 29-02-2016 20:05)

Verwijderd

bandy schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:50:
[...]

Ik heb net Furmark gedraaid en deze begint met soepele beeld veranderingen maar gaat vervolgens steeds meer over op haperende beelden waarna het beeld op zwart gaat.Ik heb tot zover mogelijk de temperatuur in de gaten gehouden en deze komt op een max van 104°
Daar zit dus je probleem. 104 graden is veel te warm. Het gaat eerst haperen, omdat de GPU bij een te hoge temperatuur zichzelf terugklokt in de hoop niet nog warmer te worden, maar wordt toch te warm waardoor je dit soort problemen krijgt.

Check of er veel stof in de kaart zit en verwijder dit. Doe dit niet met een stofzuiger, dan heb je kans dat je de kaart sloopt d.m.v. statische elektriciteit. Een goede manier is met een compressor of een busje lucht (hou deze niet op de kop).

Weet niet hoe verder de airflow is in je kast?

Alle reacties

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-01 13:13

Genius-General

Expect the Unexpected

Wat voor voeding is het precies? Draai ook even een memtest voor ~24 uur

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:27
Kijk vooral ook even in eventviewer wat er gebeurt op het moment dat het scherm op zwart gaat.

Drivers kun je trouwens het beste verwijderen met dit programma:

http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html

Verwijderd

Vergeet ook niet dat het ook aan je scherm kan liggen :)

• bandy
Genius-General schreef op zondag 28 februari 2016 @ 17:33:
Wat voor voeding is het precies? Draai ook even een memtest voor ~24 uur
Voeding is een :Sharkoon SHA450-12EUP (450W)

Edit: Het valt me trouwens op dat nadat de melding is geweest en de computer opnieuw is opgestart de bureaublad iconen niet meer op dezelfde plek staan. De iconen zijn dan allemaal aan de linkerzijde van het scherm gerangschikt :? (terwijl deze normaal over de linker en rechterkant verdeelt zijn)

[ Voor 38% gewijzigd door bandy op 28-02-2016 19:06 ]

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
- draai memtest 24 uur kijken of je een geheugenfout krijgt
- heb je een overklock draaien op je gpu of cpu?
- probeer een andere voeding. sharkoon zijn niet de allerslechste maar zeker geen toppers en misschien als ie echt moet werken (games etc) zegt ie zoek het maar uit....
- via afterburner je gpu iets naar beneden schroeven. ook het geheugen van je gpu.
- wat zijn alle temps van je pc (gpu en cpu) als je aan het gamen bent?

[ Voor 22% gewijzigd door Elmo_b op 28-02-2016 20:50 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
bandy schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:36:
[...]

Edit: Het valt me trouwens op dat nadat de melding is geweest en de computer opnieuw is opgestart de bureaublad iconen niet meer op dezelfde plek staan. De iconen zijn dan allemaal aan de linkerzijde van het scherm gerangschikt :? (terwijl deze normaal over de linker en rechterkant verdeelt zijn)
Dat komt doordat de resolutie blijkbaar wijzigde, vervolgens het automatisch rangschikken van iconen.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:05

Nemesizz

Untouchable

bandy schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:36:
[...]

En hoe oud is die voeding?

• bandy
De voeding is net zo oud als de PC zelf, nu ongeveer 2 1/2 jaar.

• bandy
Mijn vraag is ook nog is er goede software te krijgen ( liefst gratis ) waarmee ik mijn videokaart kan ''uitdagen''. Dit om er op deze manier achter te komen wat er fout gaat op dat moment. Het probleem is namelijk dat het zeer onregelmatig gebeurd en om nou tijdens het gamen de rest ook in de gaten te houden is niet echt een optie.

Verwijderd

bandy schreef op maandag 29 februari 2016 @ 18:48:
Mijn vraag is ook nog is er goede software te krijgen ( liefst gratis ) waarmee ik mijn videokaart kan ''uitdagen''. Dit om er op deze manier achter te komen wat er fout gaat op dat moment. Het probleem is namelijk dat het zeer onregelmatig gebeurd en om nou tijdens het gamen de rest ook in de gaten te houden is niet echt een optie.
Met Furmark kun je je videokaart stresstesten:
downloads: FurMark 1.16.0
Rechts is de link naar de downloadpagina.

Met Prime95 je CPU:
http://www.guru3d.com/files-details/prime95-download.html
Kies in het programma voor de Blend Test.

Geen gek idee om ondertussen je temperaturen in de gaten te houden:
http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

Kies voor de setup links op de pagina, en niet voor HWMonitor Pro aan de rechterkant.

• bandy
Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 18:54:
[...]

Met Furmark kun je je videokaart stresstesten:
downloads: FurMark 1.16.0
Rechts is de link naar de downloadpagina.

Met Prime95 je CPU:
http://www.guru3d.com/files-details/prime95-download.html
Kies in het programma voor de Blend Test.

Geen gek idee om ondertussen je temperaturen in de gaten te houden:
http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

Kies voor de setup links op de pagina, en niet voor HWMonitor Pro aan de rechterkant.
Ik heb net Furmark gedraaid en deze begint met soepele beeld veranderingen maar gaat vervolgens steeds meer over op haperende beelden waarna het beeld op zwart gaat.Ik heb tot zover mogelijk de temperatuur in de gaten gehouden en deze komt op een max van 104°

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

bandy schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:50:
[...]

Daar zit dus je probleem. 104 graden is veel te warm. Het gaat eerst haperen, omdat de GPU bij een te hoge temperatuur zichzelf terugklokt in de hoop niet nog warmer te worden, maar wordt toch te warm waardoor je dit soort problemen krijgt.

Check of er veel stof in de kaart zit en verwijder dit. Doe dit niet met een stofzuiger, dan heb je kans dat je de kaart sloopt d.m.v. statische elektriciteit. Een goede manier is met een compressor of een busje lucht (hou deze niet op de kop).

• bandy
Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:01:
[...]

Mogelijk is dan toch mijn videokaart zelf defect.Dit omdat ik niet zo gek lang geleden ( 1 1/2 maand) mijn kast open heb gehad om hem compleet ''stofvrij'' te maken. Omdat mijn kaart nu alsnog zo heet wordt ( ik dacht eigenlijk dat deze nog warmer mocht worden ) heb ik dan het vermoeden dat de vin niet of niet goed meer draait. Met de airflow zit het wel goed er zit een groot (geperforeerd) ventilatie gat links,achter en voor de kast(vrij van stof). De PC zelf staat ook niet in een afgesloten ruimte . De temperatuur van mijn i5 was overigens max 43 graden ( die wordt dus wel goed genoeg gekoeld?)

Verwijderd

bandy schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:12:
[...]

Mogelijk is dan toch mijn videokaart zelf defect.Dit omdat ik niet zo gek lang geleden ( 1 1/2 maand) mijn kast open heb gehad om hem compleet ''stofvrij'' te maken. Omdat mijn kaart nu alsnog zo heet wordt ( ik dacht eigenlijk dat deze nog warmer mocht worden ) heb ik dan het vermoeden dat de vin niet of niet goed meer draait. Met de airflow zit het wel goed er zit een groot (geperforeerd) ventilatie gat links,achter en voor de kast(vrij van stof). De PC zelf staat ook niet in een afgesloten ruimte . De temperatuur van mijn i5 was overigens max 43 graden ( die wordt dus wel goed genoeg gekoeld?)
Voor je CPU moet je Prime95 draaien, zo'n 20-25 minuten is voldoende.

Op de website van Nvidia staat dat de max temp 98c is voor een GTX 650. Gewoon je kast open maken en kijken of je fan nog draait. Met HWMonitor kun je ook zien hoe hard hij draait. Het aantal RPM zou dan dus steeds hoger moeten worden naar mate hij warmer wordt.
Pagina: 1