Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een mp3 speler maar ik vindt die met die geheugen kaartjes te duur en de cd-mp3 speler te groot. Nu is er op de markt gekomen (gisteren stond het in een blaadje van conrad) de freecom beatman mp3 speler. Deze speler maakt gebruik van mini cd waar 180 mb of zo op kan.

MIjn vraag nu is er iemand die hier al ervarign mee heeft.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://shop.informatique.nl/pictures/412035.gif 329,- bij Informatique en Vobis. Als het goed is is hij nog niet verkrijgbaar, ik wil ook wel zo'n ding hebben eigenlijk, maar de batterijen gaan met duracell ultra maar 7 uur mee, ik gebruik altijd oplaadbare, daar wordt je tijd ongeveer mee gehalveerd.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Volgens Conrad is hij leverbaar vanaf eind juni. :Y)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

ik heb er vandaag een besteld bij i-tique dat ding is echt flex. zij verwachten ze rond week 27 te hebben

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoe zit het met Shockproof bij dat ding?

Verwijderd

40sec prima dus

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-03 15:53

Blamm

Niet meer Smart

En die cdtjes? zijn die zomaar te krijgen? of moet je dan een "gewoon" cdtje gaan dremelen?

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Op dinsdag 26 juni 2001 12:16 schreef Razorfist het volgende:
En die cdtjes? zijn die zomaar te krijgen? of moet je dan een "gewoon" cdtje gaan dremelen?
Die dingen zijn wel te krijgen; zoiezo bij de zaken die dat ding verkopen.

Ik zat er ook over te denken om zo'n ding te kopen...maar ik heb al minidisc...dus twijfel nog een beetje.

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 12:16 schreef Razorfist het volgende:
Opus en Cdrwinkel hebben ze iig, bij opus 1,65 en bij Cdrwinkel 1,80. Er zullen nog wel meer shops zijn die ze hebben.
8 cm is gewoon een standaardmaat, net als 12 cm. Daarom zit er nog zo'n binnenste ring in je cd-rom speler.

Verwijderd

idd cdtjes zijn echt geen probleem overal te krijgen. je hebt ze ook nog in RW vorm dus kan niet missen

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 15:43 schreef Hawk666 het volgende:
idd cdtjes zijn echt geen probleem overal te krijgen. je hebt ze ook nog in RW vorm dus kan niet missen
Er stond ergens dat ze nog niet zeker wisten of ze in die Freecom gingen werken, even afwachten is dat dus nog.

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 17:08 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Er stond ergens dat ze nog niet zeker wisten of ze in die Freecom gingen werken, even afwachten is dat dus nog.
naja dat boeit me ook niet, die paar piek voor een schijfie, ik ben toch te lui om die rw eerst te wissen en dan weer te branden op 4x dan doe ik liever in een keer branden op 6x (nog langzaam)

• Stofkapje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 09:14
Wilde hem ook kopen bij de Vobis maar daar hadden ze hem nog steeds niet op voorraad. Ga morgen toch nog maar ff bellen of ze hem al binnen hebben. Ze zouden eigenlijk al vanaf 1 juni binnen moeten zijn maar ja vobis he :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik hem ga bestellen lijkt me best wel leuk zo'n kleine mp3 speler.

NOrmale mp3 spelers vindt ik altijd zo groot.

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 21:26 schreef CiTRiX het volgende:
Wilde hem ook kopen bij de Vobis maar daar hadden ze hem nog steeds niet op voorraad. Ga morgen toch nog maar ff bellen of ze hem al binnen hebben. Ze zouden eigenlijk al vanaf 1 juni binnen moeten zijn maar ja vobis he :(
bij informatique, daar ga ik 'm kopen, vertelde ze mij dat freecom achter liep met zen levering en dat het daarom iets langer duurde.

• Papa Roach
  • Niet online
ik zou een minidisc speler nemen
heeft een hoop voordelen

• _Gump_
  • Niet online
Op woensdag 27 juni 2001 16:53 schreef paparoach het volgende:
heeft een hoop voordelen
Zoals :?
Ik denk dat dit spelertje elk minidisc speler z'n kont schopt >:)

• Gizz
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ondersteunt hij ook andere codecs dan mp3 :?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 16:50
Ik zou nog ff wachten hoor...

De specs van Napa MCD380 (http://www.amaxhk.com/products/napa/mcd380/mcd380n.htm) lijken mij al wat indrukwekkender, en hij ziet er ook beter uit (maar da's persoonlijk natuurlijk).

Vergeet ook niet dat in september de nieuwe range van Philips' Expanium komt waaronder een 8cm versie (eindelijkt met ID3 ondersteuning).

Kortom, ik wacht nog ff tot er wat meer keuze is en reviews te vinden zijn. Ik hoop eigenlijk dat de Philips mij kan gaan verleiden ;)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• Stofkapje
  • Laatst online: 12-03 09:14
Op woensdag 27 juni 2001 16:52 schreef Hawk666 het volgende:

[..]

bij informatique, daar ga ik 'm kopen, vertelde ze mij dat freecom achter liep met zen levering en dat het daarom iets langer duurde.
Heb de Vobis gebeld vandaag en daar vertelde ze dat er waarschijnlijk pas na de tweede week in juli de beatman op voorraad was te leveren. Er schijnen problemen te zijn met de levering van Freecom :( Maar die nada lijkt mij ook heel interessant, is die ook al in NL verkrijgbaar dan, en tegen welke kosten. En anders moet ik maar op de Philips expanium wachten, komt daar dan zeker weten een 8cm versie van uit dan?

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 16:53 schreef paparoach het volgende:
heeft een hoop voordelen
En 1 heel groot nadeel :
1 speed opnemen, zo'n 200 mb Cd prop je binnen 5 min helemaal vol. En de schijfjes zijn een stuk goedkoper.

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 17:59 schreef Gugger het volgende:
Ik zou nog ff wachten hoor...

De specs van Napa MCD380 (http://www.amaxhk.com/products/napa/mcd380/mcd380n.htm) lijken mij al wat indrukwekkender, en hij ziet er ook beter uit (maar da's persoonlijk natuurlijk).

Vergeet ook niet dat in september de nieuwe range van Philips' Expanium komt waaronder een 8cm versie (eindelijkt met ID3 ondersteuning).

Kortom, ik wacht nog ff tot er wat meer keuze is en reviews te vinden zijn. Ik hoop eigenlijk dat de Philips mij kan gaan verleiden ;)
Ik vind dit al een onwijs relaxed ding. vooral omdat ie zo goedkoop is. hij kost 329 vin ik niet veel voor zoon ding. ennuhh ik heb geen zin om zo lang te wachten...vin het nu al lang duren

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 19:15 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

En 1 heel groot nadeel :
1 speed opnemen, zo'n 200 mb Cd prop je binnen 5 min helemaal vol. En de schijfjes zijn een stuk goedkoper.
dit zijn de nadelen volgens mij:

1 uur ipv 3a4 uur muziek
schijfjes van 6 piek ipv 2
1 uur opnemen ipv 5 min
500 of meer piek ipv 329
enz enz

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-01 15:52

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

En wat de CD-RW-ondersteuning betreft:
inderdaad staat er ergens in een review op internet dat het niet bekend zou zijn of de Beatman CD-RW ondersteunt; op de site van Freecom zelf staat echter dattie dat gewoon pakt. Yippie!

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 19:24 schreef Hawk666 het volgende:

[..]

dit zijn de nadelen volgens mij:

1 uur ipv 3a4 uur muziek
schijfjes van 6 piek ipv 2
1 uur opnemen ipv 5 min
500 of meer piek ipv 329
enz enz
Zo kan het ook ja :)
Het enige voordeel is dat een MD zich als een HD gedraagt, je kunt er mee doen wat je wilt. En het andere voordeel is dat het lekker klein is :)

Weet iemand wat die Napa gaat kosten, die ziet er wel bruut uit vind ik, die paar weekjes wachten kunnen er ook nog wel bij.

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 19:34 schreef MarcellusMaximus het volgende:
En wat de CD-RW-ondersteuning betreft:
inderdaad staat er ergens in een review op internet dat het niet bekend zou zijn of de Beatman CD-RW ondersteunt; op de site van Freecom zelf staat echter dattie dat gewoon pakt. Yippie!
Ja, maar die krengen heb ik nog nergens gezien, gewone 8 cm's wel :)

• Papa Roach
  • Niet online
Op woensdag 27 juni 2001 17:32 schreef Gump het volgende:

[..]

Zoals :?
Ik denk dat dit spelertje elk minidisc speler z'n kont schopt >:)
sony heeft een nieuw systeem dat je 5 uur kan opnemen op 1 mdtje
nu jij weer ;)

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 19:38 schreef paparoach het volgende:

[..]

nu jij weer ;)
je moet er nog achter zeggen dat je daar 5 uur over doet tegenover 5 min (meestal nog minder zelfs)

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 19:47 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

je moet er nog achter zeggen dat je daar 5 uur over doet tegenover 5 min (meestal nog minder zelfs)
nu jij weer ;) ;)

• _Gump_
  • Niet online

[..]

nu jij weer ;)
Cd's vanaf 1,80 ipv 6 /7 piek.
U bent aan de beurt :)

Verwijderd

volgens mij wint paparoach deze discussie niet 8-)

• Potatoman
  • Laatst online: 14:59

Potatoman

koniwa

[..]

nu jij weer ;)
Mp3pro, 'nuff said :P

BTW leuke ondertitel Sinterklaas 82 :)

The cyclographing developer

• Papa Roach
  • Niet online
md is beter geluid
en ''floppys'' zijn echt geen 7 gulden hor

en jullie met zn allen tegen mij is niet eerlijk :'(

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 13:01 schreef paparoach het volgende:
md is beter geluid

MD is echt niet beter hoor, MD is vergelijkbaar met 192 kbit mp3. Dan kan je nog ruim 2 uur op een CD-R kwijt.

MD kost 4 gulden.

Verwijderd

md is beter geluid

ahhhhh >:), je mag wel bij de pro beatman club ;)

• kmf
  • Niet online

kmf

md is beter geluid
Om een MD vol te maken, moet je ook echt 74 minuten gaan recorden.

Een 700MBcdtje brand ik in 6 minuten.

Mijn rio500 heb ik binnen een paar minuten via USB volgepompt.

Een MD heeft "maar" 40 secondes anti-skip. Voor een MP3cd-speler betekend dat een paar liedjes antiskip.
OK, zou ik je ook even helpen dan...

MD ziet er koeler uit als je een MD verwisseld

Een MD speler heeft bijna altijd een afstandsbediening. Een MP3 speler bijna nooit :)

Maar effe serieus... Ik heb zelf ook al 4 MD-spelers versleten. Ik was een van de eerste die zoiets had gekocht. Dus nog dat enorme zware, 1e generatie MD-walkman van Sony :'(

Daarna werden ze steeds kleiner. Maar ik vind het zeer irri om steeds weer 74 minuten te moeten wachten voordat een MD vol zit..

Dat was dan ook mijn main reason om een Rio500 te halen.

Maar nu is een MP3-cd speler ook wel interessant. Zeker nu er zo'n kleine is, ik een 12x brander hebt, en het is IDD handig voor als je lang op reis bent. Even je MP3 collectie op cd meenemen :)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Ik ben pro-md, geeft een beter geluidskwaliteit dan mp3 en is kleiner. Ok, je kan maar met 1 speed opnemen, maar je hoeft er toch niet op te wachten?? Gewoon aanzetten en weglopen...

Heb BTW net de Sony MZ-R900 gekocht voor heel weining geld :) (discman is kapot gegaan, 200 piek gekregen van de reisverzekering, via mijn vaders bedrijf, -110 piek btw, hou je over: 700-200-110 = 390 gulden :) )

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 17:42 schreef Spokkie het volgende:
Ik ben pro-md, geeft een beter geluidskwaliteit dan mp3 en is kleiner. Ok, je kan maar met 1 speed opnemen, maar je hoeft er toch niet op te wachten?? Gewoon aanzetten en weglopen...

Heb BTW net de Sony MZ-R900 gekocht voor heel weining geld :) (discman is kapot gegaan, 200 piek gekregen van de reisverzekering, via mijn vaders bedrijf, -110 piek btw, hou je over: 700-200-110 = 390 gulden :) )
Mp3 is imo een betere codec dan ATRAC. Je kan op een 180 mb cd gewoon 256 kbit mp3 fikken, kan je nog steeds 2 uur muziek op een schijfje kwijt. Ik betwijfel dat je het verschil hoort met oordopjes trouwens.

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 21:27 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Mp3 is imo een betere codec dan ATRAC. Je kan op een 180 mb cd gewoon 256 kbit mp3 fikken, kan je nog steeds 2 uur muziek op een schijfje kwijt. Ik betwijfel dat je het verschil hoort met oordopjes trouwens.
Klopt, een mp3'tje met een bitrate van 256 zou best beter kunnen klinken dan een md met evenveel muziek (longplay, tot 5 uur muziek met verschillende compressies), en iddd waarschijnlijk hoor je dit niet eens. Maar een groot voordeel van md is ook de edit mogelijkheden, en de mogelijkheid om op te nemen van vrijwel alles wat een geluids signaal afgeeft. Maar ach... iedereen het zijne, de 1 geeft de voorkeur aan mp3, de ander aan md. Ik denk dat er technologisch (en kwalitatief) niet zo heel grote verschillen zijn en beide systemen hebben voordelen en nadelen die je tegen elkaar af moet wegen.

Verwijderd

mp3 discman vind ik persoonlijk wat TE groot

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 03:25 schreef [STG]Negotiator het volgende:
mp3 discman vind ik persoonlijk wat TE groot
Daarom hebben we het hier nu ook over een 8 cm discman :)

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 09:15 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Daarom hebben we het hier nu ook over een 8 cm discman :)
Altijd fijn dat mensen pas commentaar geven als ze alles gelezen hebben...

• Potatoman
  • Laatst online: 14:59

Potatoman

koniwa

Weer ff over de beatman: heeft iemand hem al in huis?
Want ik heb hem zaterdag de 7e(ofzo) besteld bij Conrad, en heb hem nu nog steeds niet in huis :(

The cyclographing developer

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3infopoint.com/plaatjes/expklein.jpg

Deze is van Philips, wel erg hoog IMO.

Verwijderd

Beatman is dead! >:)

Antishock mp3 is 8 secondjes!!!

Do you wanna know more?? :'(

• Damian
  • Laatst online: 13-03 12:22

Damian

Insane Obtrusion

nope. ik denk ook dat ik nog maar ff wacht, die Napa of die philips lijken me een stuk mooier...

En inderdaar die anti shock die niet al teveel, en die mag wel een zooi meer zijn..

ff w88 dus. Iemand trouwens een idee, wanneer die uitkomen???

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Pagina: 1