Ik heb een vreemd probleem dat mijn Chromecast niet wil aanmelden op een Wifi accespoint. Dit accespoint is aangesloten op een Wifi router.
Eerder heb ik het netwerk al helemaal opnieuw ingesteld, dat is hier te lezen:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45836283
Qua instellingen is dit nog het zelfde. Met als enige verschil dat de printer nu buiten de DHCP reeks staat.
Het Wifi accespoint dus ook, en daar heb ik DHCP server uit staan. Gateway zelfde als Wifi router, evenals subnetmask.
Bij de DHCP settings staat verder ook geen DNS ingevuld. Dit lijkt me in orde?
Het vreemde is dat ik andere apparatuur zoals smartphone en laptop zonder problemen op het accespoint kan aanmelden, maar de Chromecast blijft hardnekkig weigeren.
Op de Wifi router krijg ik de Chromecast meteen zonder problemen aangemeld.
Wat gaat hier fout? AP Isolation staat uitgeschakeld op het accespoint.
Zowel met de Windows app als Android app krijg ik het niet voor elkaar.
Het vreemde is ook dat het instellen gewoon doorlopen kan worden. Het gaat fout wanneer ik heb verbonden met het betreffende Wifi SSID, en het wachtwoord heb ingevoerd.
Zowel in Windows als op Android zeggen de apps dan dat de Chromecast niet gevonden kan worden in het netwerk.
Zouden er soms tekens in het wachtwoord zitten die de Chromecast niet begrijpt? Je zou dan zeggen dat mijn Android telefoon dit probleem ook heeft.
De volgende tekens zitten er ieder geval in: %!^+@)#
Maar deze tekens zitten ook in het wachtwoord van de router.
Eerder heb ik het netwerk al helemaal opnieuw ingesteld, dat is hier te lezen:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45836283
Qua instellingen is dit nog het zelfde. Met als enige verschil dat de printer nu buiten de DHCP reeks staat.
Het Wifi accespoint dus ook, en daar heb ik DHCP server uit staan. Gateway zelfde als Wifi router, evenals subnetmask.
Bij de DHCP settings staat verder ook geen DNS ingevuld. Dit lijkt me in orde?
Het vreemde is dat ik andere apparatuur zoals smartphone en laptop zonder problemen op het accespoint kan aanmelden, maar de Chromecast blijft hardnekkig weigeren.
Op de Wifi router krijg ik de Chromecast meteen zonder problemen aangemeld.
Wat gaat hier fout? AP Isolation staat uitgeschakeld op het accespoint.
Zowel met de Windows app als Android app krijg ik het niet voor elkaar.
Het vreemde is ook dat het instellen gewoon doorlopen kan worden. Het gaat fout wanneer ik heb verbonden met het betreffende Wifi SSID, en het wachtwoord heb ingevoerd.
Zowel in Windows als op Android zeggen de apps dan dat de Chromecast niet gevonden kan worden in het netwerk.
Zouden er soms tekens in het wachtwoord zitten die de Chromecast niet begrijpt? Je zou dan zeggen dat mijn Android telefoon dit probleem ook heeft.
De volgende tekens zitten er ieder geval in: %!^+@)#
Maar deze tekens zitten ook in het wachtwoord van de router.
[ Voor 4% gewijzigd door Buffalo op 28-02-2016 13:45 ]