Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Chromecast wil niet aanmelden op AP

Pagina: 1
Acties:

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-11 12:44
Ik heb een vreemd probleem dat mijn Chromecast niet wil aanmelden op een Wifi accespoint. Dit accespoint is aangesloten op een Wifi router.
Eerder heb ik het netwerk al helemaal opnieuw ingesteld, dat is hier te lezen:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45836283

Qua instellingen is dit nog het zelfde. Met als enige verschil dat de printer nu buiten de DHCP reeks staat.
Het Wifi accespoint dus ook, en daar heb ik DHCP server uit staan. Gateway zelfde als Wifi router, evenals subnetmask.
Bij de DHCP settings staat verder ook geen DNS ingevuld. Dit lijkt me in orde?

Het vreemde is dat ik andere apparatuur zoals smartphone en laptop zonder problemen op het accespoint kan aanmelden, maar de Chromecast blijft hardnekkig weigeren.

Op de Wifi router krijg ik de Chromecast meteen zonder problemen aangemeld.

Wat gaat hier fout? AP Isolation staat uitgeschakeld op het accespoint.
Zowel met de Windows app als Android app krijg ik het niet voor elkaar.

Het vreemde is ook dat het instellen gewoon doorlopen kan worden. Het gaat fout wanneer ik heb verbonden met het betreffende Wifi SSID, en het wachtwoord heb ingevoerd.
Zowel in Windows als op Android zeggen de apps dan dat de Chromecast niet gevonden kan worden in het netwerk.

Zouden er soms tekens in het wachtwoord zitten die de Chromecast niet begrijpt? Je zou dan zeggen dat mijn Android telefoon dit probleem ook heeft.
De volgende tekens zitten er ieder geval in: %!^+@)#
Maar deze tekens zitten ook in het wachtwoord van de router.

[ Voor 4% gewijzigd door Buffalo op 28-02-2016 13:45 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:45

lier

MikroTik nerd

Wat bedoel je met "niet aanmelden" en welke melding krijg je?
Kan je de IP informatie van de Chromecast en een Windows machine?
Hoe staat de WiFi beveiliging ingesteld?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Toevallig ergens een optie op het AP aangezet waarbij vreemde/nieuwe MAC adressen géén connectie mogen opzetten? Al je andere apparaten zouden dan al wel eens bekend gemaakt moeten zijn op dat moment, natuurlijk.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Buffalo
lier schreef op zondag 28 februari 2016 @ 14:57:
Wat bedoel je met "niet aanmelden" en welke melding krijg je?
Kan je de IP informatie van de Chromecast en een Windows machine?
Hoe staat de WiFi beveiliging ingesteld?
Met niet aanmelden bedoel ik dat het niet lukt om de Chromecast op de Wifi te krijgen van het accespoint. Wat wel lukt op de Wifi router.

De melding is steeds dat de Chromecast niet aangemeld kan worden op het netwerk.

Eerst hadden de accespoint en router zelfde SSID en wachtwoord. Toen had ik geen problemen. Maar er is mij gedviseerd om 2 verschillende SSID's te hebben met ander wachtwoord.
wimmel_1 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:03:
Toevallig ergens een optie op het AP aangezet waarbij vreemde/nieuwe MAC adressen géén connectie mogen opzetten? Al je andere apparaten zouden dan al wel eens bekend gemaakt moeten zijn op dat moment, natuurlijk.
Ik kan dit checken, maar toen de configuatie nog 1 SSID was, werkte alles wel. Het enige wat nu veranderd is, is 2 unike SSID's.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-11 14:14

TommieW

Numa numa.

Je kan - indien mogelijk - proberen om de Chromecast aan te melden op je andere netwerk.

Is het een TL-WA901ND? Waarschijnlijk is er een firmware update voor.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Buffalo schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:18:
[...]
Ik kan dit checken, maar toen de configuatie nog 1 SSID was, werkte alles wel. Het enige wat nu veranderd is, is 2 unike SSID's.
Ik zou je juist aanraden om wel twee dezelfde wifi netwerken en wachtwoorden te pakken. Je apparatuur zal dan 'automatisch' overschakelen naar de sterkste zender.

• _Folkie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-11 15:02
Buffalo schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:18:
[...]
Eerst hadden de accespoint en router zelfde SSID en wachtwoord. Toen had ik geen problemen. Maar er is mij gedviseerd om 2 verschillende SSID's te hebben met ander wachtwoord.
[...]
Aangezien het wel werkte toen alles nog 1 SSID was zou ik daar sowieso terug naar gaan, daarnaast is 1 SSID een stuk gemakkelijker. Het advies dat je gekregen hebt om twee verschillende SSID's te krijgen is geloof ik een verouderd advies. Vroeger was het dacht ik nog wel handig indien je twee AP's had ook twee SSID's te maken. Dit kwam doordat de wifi apparaten niet slim genoeg waren automatisch te wisselen. Tegenwoordig zijn deze apparaten zo slim dat ze dit probleemloos doen.

[ Voor 31% gewijzigd door _Folkie op 01-03-2016 15:13 ]

• Buffalo
rens-br schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:43:
[...]

Ik zou je juist aanraden om wel twee dezelfde wifi netwerken en wachtwoorden te pakken. Je apparatuur zal dan 'automatisch' overschakelen naar de sterkste zender.
Ga ik dat weer proberen. Volgens mij moest ik dan wel 2 verschillende kanalen instellen toch? En dan de wachtwoorden een SSID precies hetzelfde.
_Folkie schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:12:
[...]

Aangezien het wel werkte toen alles nog 1 SSID was zou ik daar sowieso terug naar gaan, daarnaast is 1 SSID een stuk gemakkelijker. Het advies dat je gekregen hebt om twee verschillende SSID's te krijgen is geloof ik een verouderd advies. Vroeger was het dacht ik nog wel handig indien je twee AP's had ook twee SSID's te maken. Dit kwam doordat de wifi apparaten niet slim genoeg waren automatisch te wisselen. Tegenwoordig zijn deze apparaten zo slim dat ze dit probleemloos doen.
Met 1 SSID op 2 AP's / routers zie je natuurlijk niet op welk toegangspunt je zit, maar je zou aan de signaalsterkte dan denk ik wel kunnen gokken welke het is.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Buffalo schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:39:
[...]
Ga ik dat weer proberen. Volgens mij moest ik dan wel 2 verschillende kanalen instellen toch? En dan de wachtwoorden een SSID precies hetzelfde.
Twee verschillende kanalen wel inderdaad. Pak dan twee kanalen die minimaal 5?(uit mijn hoofd) uit elkaar liggen De rest gewoon hetzelfde houden.
Met 1 SSID op 2 AP's / routers zie je natuurlijk niet op welk toegangspunt je zit, maar je zou aan de signaalsterkte dan denk ik wel kunnen gokken welke het is.
Is niet echt interessant, ofwel?
Pagina: 1