coaxverbinding voor analogetv vervangen door draadloze verb.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvschinkel
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-03 23:27
Ik zoek een?
Oplossing om analoge TV te kijken waarbij het niet nodig is een coaxkabel te leggen

Wat is je budget?
Binnen het redelijke. Het mag best iets kosten.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gewone analoge niet-HD tv mee kijken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Marmitek (merknaam) heeft verschillende apparaten die kabels voor draadloos vervangen. Voorbeeld: De Marmitek gigaview. Dit apparaat kan HD tv overbrengen ofzo (weet het niet precies, kom er niet uit) alleen ik ben er vrij zeker van dat ik dit signaal in de eerste plaats al niet heb. (Beneden een UPC horizonbox, kijk ik digitale TV mee, en boven wil ik gewoon analoge tv voor een kleine televisie)

Welke vragen heb je hier nog over?
Het signaal moet minimaal door 1 gipsmuur van 7 cm dik heen over een afstand van +-6 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:28

FreakNL

Well do ya punk?

Misschien helpt het om out-of-the-box te denken? Dus niet direct coax->wifi, maar er een stap tussen zetten/denken..

Er zijn producten die Coax over UTP doen, moxa heeft daarin een goeie naam.

Dan heb je dus je coax vervangen voor UTP. Aangezien je zonder kabels wil gaan werken moet je daarna dus naar de volgende stap. Het gemakkelijkst is het denk ik om dat met Powerline te doen. Twee Powerline setjes "emuleren" namelijk gewoon een UTP kabel.

Je krijgt dan dus dit:

COAX -> Moxa -> UTP -> Powerline -------------------------- Powerline -> UTP -> Moxa -> COAX.

Wellicht dat het met een wireless bridge ook kan, maar je moet dan wel zorgen dat je echt een point-to-point verbinding opzet, niks met IP/routing ofzo...//

/edit
Ben wel in de war, dat Moxa is meer voor ethernet over coax, jij wil precies andersom :+ Maar misschien bestaat het de andere kant op ook wel :)

[ Voor 23% gewijzigd door FreakNL op 28-02-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom analoge TV? Dat is behoorlijk aan het uitsterven.
Waarom heb je het nodig, wat wil je bereiken, wat is je huidige situatie qua provider en apparaten in huis en qua TV aansluitingen?

Iets zegt me dat je in een hokje denkt waar je uitmoet nameljjk :)

Ik praat poep :P

Je zult hoe dan ook een kabel nodig hebben. Die Marmitek dingen sturen maar 1 signaal tegelijk over, namelijk het kanaal wat ze binnenkrijgen van een bepaalde bron. Dat wordt hem dus niet.
MoCa is bedoeld vziw bedoeld voor een netwerksignaal en niet voor een TV signaal.

Ik zou gewoon een kabel naar boven trekken. Met wat werk verreweg de goedkoopste optie. Waarom zou dat niet mogelijk zijn?

[ Voor 45% gewijzigd door The Eagle op 28-02-2016 12:47 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvschinkel
Met LAN ben ik dichter in de buurt, en het is dus wel relatief eenvoudig om internetverbinding in de buurt te krijgen. Het overzicht ziet er dan zo uit:
COAX uit muur --> Horizonbox --> LAN naar access point --> vanaf dit access point kan ik relatief eenvoudig bij de TV komen. Hoe zou zoiets werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvschinkel
@The Eagle: Ziggo biedt de mogelijkheid op 1 pc digitale tv te kijken. Voor de tweede moet je extra betalen, 5 euro per maand. Dit is weliswaar een mogelijkheid maar laat ik eerlijk wezen: Als je geen grote HD tv hebt vind ik dit echt zonde. Analoge tv is goed genoeg in deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Heb mijn post al geedit (wat ook de bedoeling is als je twee keer na elkaar zelf reageert ;) )
Snap dat van die decoder bij Ziggo, vind het zelf ook bullshit maar vooruit.
Maar dan nog zul je een signaal naar boven moeten krijgen. En daar heb je toch echt coax voor nodig.

Weet niet of een CI+ een optie is voor je trouwens, scheelt je een extra kastje.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvschinkel
wat is een Cl+?

Een kabel trekken is mogelijk alleen in mijn situatie is het echt onwijs zonde van de huidige afwerking. Ik heb alles al netjes afgewerkt en tenzij het echt niet anders kan wil ik hem gewoon niet leggen.

[ Voor 87% gewijzigd door cvschinkel op 28-02-2016 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

CI+ is een insteekkaart in je TV waar je je smartcard in steekt. Als je TV die mogelijkheid heeft kun je daar dan digitale TV mee decoderen. Scheelt je een extra kastje.
Lost overigens het probleem van het signaal bij je TV krijgen niet op.

Door 7cm gipsmuur heen is overigens geen enkel probleem voor een beetje boormachine, gewoon zorgen dat je boor lang genoeg is. Zet je aan de andere kant een opbouwdoos en zie je ook niks meer van evt boorschade.
Of je gaat langs je laminaat af als je daar nog voldoende ruimte hebt, kan ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvschinkel
De conclusie is dus dat er geen oplossing is zonder kabel. Balen. Het is niet anders.

@The Eagle, ik moet deze coax kabel (totale lengte +-25m) 5 meter in het zicht over een plint leggen, vervolgens langs een muur in het zicht omhoog brengen, een gat boren in mijn net gestucte plafond van 30 cm, vervolgens 8 meter over plint heen, door een gipsmuur van 7 cm heen, in het zicht langs een muur omhoog, langs een deurpost, langs het plafond en in het zicht langs de muur weer naar beneden naar de TV waarbij mijn coaxkabel minimaal 5 scherpe haakse bochten maakt waar coaxkabels niet voor gemaakt worden. Ik wou dat het alleen om het gipsmuurtje ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Naja, geen oplossing...je kunt ook voor digitenne gaan. Kost je alleen wel wat euro's per maand.
Vraag: welke aansluitingen heb je boven in die kamer (of evt er naast) al wel liggen? Is er bijv een telefoonkabel die omhoog loopt? Dat zie je in wat oudere huizen meestal wel. If zo, koop een dect centrale en fiets die telefoonkabel er uit en trek er meteen coax in :)

Pagina: 1