Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matery
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-09 12:02
Beste,

Ik heb onlangs een Qubino flush dimmer en een pulsdrukker gekocht. Deze heb ik aangesloten volgens dit schema. Dit ziet er uiteindelijk dan zo uit.

Als ik dit op het stroom zet gebeurt er niks na het indrukken van de puls schakelaar. Moet ik eerst nog iets uitvoeren met de Qubino voordat de lamp aangaat? Ik dacht dat de puls schakelaar direct moest werken ondanks dat ik de Qubino niet heb verbonden met een controller.

Beste antwoord (via matery op 28-02-2016 15:25)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:20
matery schreef op zondag 28 februari 2016 @ 14:31:

Edit: Bedoelen jullie met de input de N op de qubino?
Nee, I1.

Begin eens met het ding aan te sluiten volgens het schema wat je op de site van Qubino zelf vindt, in plaats van een schema van een willekeurige site te gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/vJu8WfdlGK8tSn53t7HGdPq5/full.png

Je moet dus met een L (bruine draad) naar je pulsdrukker toe, niet met een N (blauwe draad).

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 28-02-2016 14:48 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25
Toen je de qubino onder spanning deed, was toen de lamp ook al aangesloten? Ik ga er van uit dat je figuur 4 hebt aangehouden als aansluit schema?
Want zou goed kunnen dat de dimmer eerst controleert wat voor type last er aan vast zit.

Overigens ook knap dat je een foto maakt en dan juist zo weinig detail erin kunt krijgen wat nou net belangrijk is, zoals waar zit de bedrading precies op de dimmer aangesloten...

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:54
Volgens mij heb je het nu zo aangesloten dat de Qubino de nul (blauw) op z'n input krijgt, terwijl dit juist de fase (bruin) moet zijn. Dat is tenminste hoe ik het bij mijn Qubino dimmer (ZMNHDD1) heb aangesloten en wat werkt.

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 28-02-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matery
Het klopt inderdaad dat ik afbeelding 4 heb gebruikt. Ik heb nog 2 foto's gemaakt die hopelijk een wat duidelijker beeld geen. Foto 1 en foto 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
matery schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:31:
Het klopt inderdaad dat ik afbeelding 4 heb gebruikt. Ik heb nog 2 foto's gemaakt die hopelijk een wat duidelijker beeld geen. Foto 1 en foto 2.
Klopt precies met wat ik zei dus, je dimmer krijgt nu een nul op z'n input en daar reageert hij niet op. Je hebt de fase nodig.

Je zult het nu wel met een stekker hebben aangesloten denk ik? Draai de stekker eens om in het stopcontact, dan is nul en fase verwisseld en werkt het waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matery
hmm gek. Klopt ik heb hem aangesloten via een stekker. Ik heb de stekker omgedraaid maar ook dan gebeurd er niks na het indrukken van de pulsdrukker.

Ik heb de pulsdrukker zonder de Qubino getest en de lamp ook en beide werken. De Qubino kan wel geinclude worden in domoticz maar niet bestuurd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Wat voor Z-Wave controller heb je voor Domoticz? Met een oudere Aeon labs stick werkt die nieuwe dimmer ook niet altijd goed lees ik.

En volgens mij moet het ook zonder koppeling met Domoticz werken, dus misschien toch even opnieuw alles aansluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25
ThinkPadd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:33:
[...]

Klopt precies met wat ik zei dus, je dimmer krijgt nu een nul op z'n input en daar reageert hij niet op. Je hebt de fase nodig.

Je zult het nu wel met een stekker hebben aangesloten denk ik? Draai de stekker eens om in het stopcontact, dan is nul en fase verwisseld en werkt het waarschijnlijk wel.
Dan zou het voorbeeld plaatje wat de TS heeft gebruikt dus verkeerd zijn want daar word juist wel specifiek aangeven dat de nul op de input moet komen. Heb zelf geen qubino dus kan het niet zeggen of het klopt maar bij een fibaro is het in ieder geval wel altijd een fase welke op de input komt.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matery
Ik heb net een gen5 aeon stick en de zwave plus module. Domoticz herkend de module wel.

Ik zal zo eens kijken wat ik nog meer kan vinden in domoticz over het schakelen.

[ Voor 14% gewijzigd door matery op 28-02-2016 14:34 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:20
matery schreef op zondag 28 februari 2016 @ 14:31:

Nee, I1.

Begin eens met het ding aan te sluiten volgens het schema wat je op de site van Qubino zelf vindt, in plaats van een schema van een willekeurige site te gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/vJu8WfdlGK8tSn53t7HGdPq5/full.png

Je moet dus met een L (bruine draad) naar je pulsdrukker toe, niet met een N (blauwe draad).

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 28-02-2016 14:48 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matery
Het is gelukt door alles aan te sluiten volgens het schema van Qubino.

Zie hier het resultaat

Thanks voor de hulp allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Het leuke is dat Qubino het gewijzigd heeft. Eerst schakelde de Qubino modules op de nul, maar in NL schakel je de fase. De schema's zijn dus soms nogal verwarrend omdat het bij oudere modules anders was. Maar daar kon je simpelweg blauw en bruin wisselen en je huidige schakelaar blijven gebruiken (ipv schakelaar opnieuw bedraden zodat hij de nul schakelt)

Maar mooi dat het gelukt is.
Pagina: 1