XS4ALL glasvezel jitter etc.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82568

Topicstarter
Sinds kort heb ik FTTH van XS4ALL en ik ben uiteraard aan het bekijken of de verbinding is wat het moet zijn. Met de tool PingPlotter probeer ik de gegeven waardes te interpreteren om tot een conclusie te komen.

Zie onderstaande screenshot; nu valt het mij op dat de jitter naar router lo0.dr11.d12.xs4all.net (194.109.5.175) rood kleurt en dus onder de maat is. Is het nu net als met packet loss dat je wat betreft jitter ook alleen moet kijken naar de final hop? Of kan dit bijvoorbeeld VoIP verkeer al nadelig beïnvloeden? En waar zou dit dan aan kunnen liggen?

Zijn er nog meerderen op dit forum die XS4ALL glasvezel hebben en eens een meting op deze router en speedtest.xs4all.net willen doen?

Wat vinden jullie van deze resultaten ook mbt latency?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 82568 op 11-01-2017 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Allereerst is het ICMP pingen van routers nooit een echt goede diagnostische tool. Een router geeft namelijk geen prioriteit aan het reageren op pings. Het zegt dus eigenlijk weinig. Ik zou me daar dus geen zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:24
Ik zou me er ook niet teveel zorgen over maken. Zo'n tool probeert zichzelf te verkopen dus zal uiteraard wat verdachts opmerken. Heeft wel iets weg van malware op deze manier.

De reden dat de meeste instabiliteit tussen hop 1 en 2 optreedt is omdat dit de grootste afstand overbrugt. Zo'n beetje de gehele klantinfrastructuur zit hiertussen.

Zolang je geen problemen ervaart met je end-to-end verbindingen zie ik eigenlijk geen aanleiding om zo'n tool te gebruiken en hieraan conclusies te verbinden.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82568

Topicstarter
Deze jitter waarden komen ook naar voren bij tests met http://speedtest.xs4all.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-06 19:31
Uitleg van speedtest.net zelfde als speedtest van de meeste providers.

Once you understand ping, jitter should also make sense. Jitter is merely the variance in measuring successive ping tests. Zero jitter means the results were exactly the same every time, and anything above zero is the amount by which they varied. Like the other quality measurements, a lower jitter value is better. And while some jitter should be expected over the Internet, having it be a small fraction of the ping result is ideal.

Al met al is je verbinding gewoon prima.