In het kort:
Hoe krijg ik Windows 10 op een nieuwe M.2 SSD drive met
Ik heb een nieuwe PC samengesteld met een Samsung 950 Pro 512GB en hierop wil ik graag clean Windows 10 installeren.
Op dit moment heb ik alleen een Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB waar Windows 8.1 Pro staan die via Windows XP Professional SP2 → Windows 7 Ultimate upgrade → Windows 8.1 Pro upgrade heb geinstalleerd (deze laatste key ben ik kwijt, maar dat zou niet moeten uitmaken voor Windows 10). Deze schijf wil ik pas opschonen zodra Windows 10 bevalt.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Hoe krijg ik Windows 10 op een nieuwe M.2 SSD drive met
- Windows 8.1 Pro geactiveerd op mn oude SSD
- Windows XP Pro SP DVD + key
- Windows 7 Ultimate upgrade DVD + key
- Een 16GB USB disk
Ik heb een nieuwe PC samengesteld met een Samsung 950 Pro 512GB en hierop wil ik graag clean Windows 10 installeren.
Op dit moment heb ik alleen een Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB waar Windows 8.1 Pro staan die via Windows XP Professional SP2 → Windows 7 Ultimate upgrade → Windows 8.1 Pro upgrade heb geinstalleerd (deze laatste key ben ik kwijt, maar dat zou niet moeten uitmaken voor Windows 10). Deze schijf wil ik pas opschonen zodra Windows 10 bevalt.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Clonen van Crucial M4 naar de Samsung 950 Pro met de Samsung Data Migration Software en dat lijkt te zijn gelukt, behalve dat de schijf niet bootable is en ik ook partities niet meer kan wijzigen of verwijderen (dus tools als bootrec.exe lijken ook niet te werken)
- Installeren van Windows XP op de Samsung 950 Pro lukt niet want de bootdisk herkent de drive niet.
- Een clean install van Windows 7 Uptimate op de Samsung 950 Pro 512GB heb ik nog niet geprobeerd want ik denk dat het niet gaat lukken met alleen een upgrade key
- Bootable USB met Windows 10 en bij een clean install het invoeren van de Windows 7 Ultimate upgrade key loopt vast met een foutcode die ik nu even niet uit m'n hoofd weet maar zo nog even zal opzoeken en toevoegen aan deze post.
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg