Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joombler
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-07-2022
Kan iemand mij vertellen waar ik broadcasting vanaf de kabelkan beperken/afzetten?
Sinds dat ik mijn DrayTek Vigor2925 in de bridge mode heb gezet, knipperen mijn switches onophoudelijk en heb ik het idee dat die nadelig werkt mbt de beschikbare bandbreedte...

Draytek Vigor 2925

Heb geprobeerd of ik het met een VLAN kan oplossen maar het probleem (voor zover dat een probleem zou zijn) blijft bestaan.

Dank,
Jos

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Vertel eens wat meer over je opstelling? Wat voor internetverbinding, wat voor apparaten, hoe ligt de boel aangesloten?

En sja, alle apparatuur doet aan broadcasting, want ze zijn altijd op zoek naar devices om hun heen in het netwerk.
Dat kan een simpele DHCP melding zijn, een DNS request, een ping, netwerkdiscovery (roepen of er een printer aanwezig is oid).
Dat neemt nauwelijks bandbreedte, maar geeft wel constant knipperende lampjes op een switch.
Je zou voor de grap eens moeten kijken met een tool als Wireshark, wat er nou daadwerkelijk langs vliegt en wat dat dan precies is.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Op moment dat je meerdere honderden apparaten thuis hebt staan op je netwerk zal je moeten kijken naar manieren om via VLAN's en L3 switches broadcast verkeer te beperken, een scenario wat thuis nooit nodig zal zijn ;)
Alle apparaten hebben broadcasts nodig om te werken, om te verbinden met het netwerk en verbonden te blijven, je kan hooguit de broadcast domains verkleinen om zo de broadcasts op bijv. je router te beperken maar thuis ga je nooit genoeg apparaten kunnen aansluiten om dat noodzakelijk te maken...
Waardoor heb je het idee dat er problemen zijn met de bandbreedte, puur door de knipperende leds of zijn de prestaties van het netwerk lager dan verwacht/die van internet lager dan verwacht?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joombler
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-07-2022
Sorry voor de vertraagde reactie - het probleem is inmiddels opgelost.
Modem stond weliswaar in de bridgemode, maar mijn Draytek dus ook. En dan krijg je dat (vragen om problemen). Heb de Vigor gereset naar fabrieksinstelling en de laatste firmware geinstalleerd en alles werkt nu zoals het hoort.
mvrgr, Joombler