Ik heb heel recent mijn grote game-pc verkocht en ben overgestapt naar een Intel i5 Skylake NUC ivm formaat, stroomverbruik etc. Helaas heb ik net voor het verkopen Cities Skylines ontdekt (Steam-aanbieding
) en dat mis ik nu toch wel heel erg. Daarnaast vind ik een nieuwe build ook wel weer eens leuk. Heb de nieuwe hardware niet zo goed meer gevolgd de afgelopen 2 jaar dus ben nog niet helemaal thuis in het 1151 platform. Idem voor de GPU's, ik kan dus wel wat hulp gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerking (af en toe een vakantiefilmpje, niks professioneels) en Cities Skylines spelen op 2560x1440 met alle graphics op max.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij de 600,- euro (ex Windows). Iets er boven kan, mits dat echt meerwaarde heeft. Maar: hoe minder hoe beter, ik sta daarom open voor geheel andere configuraties
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen. Alles nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een klein, stijlvol niet zwart/wit/zilver kastje. Moet in een jaren '70 interieur passen. Plek voor één SSD, geen HDD's en dus een GPU die Skylines kan maxen op 1440p.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben een trouwe Gigabyte moederbord gebruiker. Nog nooit iets aan kapot gegaan en dan beloon ik graag door daar trouw aan te blijven. Dit is een voorkeur, geen eis. Budget speelt ook mee, vandaar het Asrock bordje.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte is niet de 'key-feature' van deze build maar wel mooi meegenomen. Hoe minder herrie hoe beter, het grootste deel van de tijd wordt de pc gebruikt voor kantoor-zaken. Toekomstige upgrades kunnen me niet boeien, over 3 jaar ga ik voor lange tijd op wereldreis en dan gaat het ding toch weer de deur uit.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Hulp wordt gewaardeerd bij de combi Moederbord/CPU/GPU.
- Ik heb een uurtje rondgeneusd maar ik kom niet echt een recommend GPU tegen voor 1440p. (Misschien zoek ik slecht). Ik lees wel dat bij grotere steden de CPU ook erg belangrijk wordt.
- Is het zinvol om nu voor een Skylake generatie processor met bijbehorend moederbord te gaan en waarom? Of beter nog een proven/goedkopere 1150 build zoals hieronder.
Als ik uitga van een 1150-platform build kom ik op het volgende:
Dank alvast!
edit: Ik had per ongeluk een 750ti in de lijst staan. Recommend specs voor Skylines zijn een 660 of een Radeon 7870 zie ik, aangepast naar een Geforce 660. Dan wordt die 600,- euro wel lastig.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerking (af en toe een vakantiefilmpje, niks professioneels) en Cities Skylines spelen op 2560x1440 met alle graphics op max.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij de 600,- euro (ex Windows). Iets er boven kan, mits dat echt meerwaarde heeft. Maar: hoe minder hoe beter, ik sta daarom open voor geheel andere configuraties
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen. Alles nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een klein, stijlvol niet zwart/wit/zilver kastje. Moet in een jaren '70 interieur passen. Plek voor één SSD, geen HDD's en dus een GPU die Skylines kan maxen op 1440p.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben een trouwe Gigabyte moederbord gebruiker. Nog nooit iets aan kapot gegaan en dan beloon ik graag door daar trouw aan te blijven. Dit is een voorkeur, geen eis. Budget speelt ook mee, vandaar het Asrock bordje.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte is niet de 'key-feature' van deze build maar wel mooi meegenomen. Hoe minder herrie hoe beter, het grootste deel van de tijd wordt de pc gebruikt voor kantoor-zaken. Toekomstige upgrades kunnen me niet boeien, over 3 jaar ga ik voor lange tijd op wereldreis en dan gaat het ding toch weer de deur uit.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Hulp wordt gewaardeerd bij de combi Moederbord/CPU/GPU.
- Ik heb een uurtje rondgeneusd maar ik kom niet echt een recommend GPU tegen voor 1440p. (Misschien zoek ik slecht). Ik lees wel dat bij grotere steden de CPU ook erg belangrijk wordt.
- Is het zinvol om nu voor een Skylake generatie processor met bijbehorend moederbord te gaan en waarom? Of beter nog een proven/goedkopere 1150 build zoals hieronder.
Als ik uitga van een 1150-platform build kom ik op het volgende:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 179,50 | € 179,50 |
| 1 | ASRock H81M-ITX | € 61,- | € 61,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G | € 206,95 | € 206,95 |
| 1 | Raijintek Styx Classic Groen | € 82,50 | € 82,50 |
| 2 | Crucial CT51264BA160BJ | € 14,95 | € 29,90 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 33,95 | € 33,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 84,90 | € 84,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 678,70 | |
Dank alvast!
edit: Ik had per ongeluk een 750ti in de lijst staan. Recommend specs voor Skylines zijn een 660 of een Radeon 7870 zie ik, aangepast naar een Geforce 660. Dan wordt die 600,- euro wel lastig.
[ Voor 3% gewijzigd door EvaluationCopy op 28-02-2016 11:28 ]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super