word 2016 en gmail spellingscontrole gaat niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corndir
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-02-2023
Hoe krijg ik mijn spellingscontrole terug in orde? Ik heb pas een nieuwe iMac. Mijn klavier is geen numeriek klavier. Normaal (bij Windows) als ik punten moet ingeven voor school dan gebruik ik shiftlock en ik kan blijvend cijfers typen zonder gewoon de shift te gebruiken. Met de iMac gaat dat niet. Ik heb het opgezocht en als ik mijn toetsenbord instelde op Frans numeriek dan gaat het wel. Maar ... nu komt het, mijn spellingscontrole gaat gewoon niet meer. Alles is correct ingesteld. Ik contacteerde al de Apple helpdesk doch deze konden mij zelfs na meer dan een half uur niet helpen. Ik ben Belgisch dus het is een Azerty klavier. Had ik dan toch beter een Windowscomputer gekocht als leerkracht? Ik werk erg veel met Office 2016 zowel op tablet, als op pc.

iMac (Retina 4K, 21.5-inch, Late 2015)
3,1 GHz Intel Core i5
16 GB 1867 MHz DDR3
OS x El Capitan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Waarom koop je dan niet een los toetsenbord (klavier) met numerieke toetsen erbij? Desnoods een goedkoop exemplaar dat je alleen aansluit wanneer je veel cijfers moet invoeren.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corndir
Het numerieke klavier van Apple is alleen verkrijgbaar met USB. Ik had gekozen voor volledig draadloos. Ik had nooit gedacht dat het zo omslachtig zou zijn bij Apple om gewoon cijfers te typen. Zelfs als ik Shift-Lock activeer kan ik nog niet blijvend cijfers typen. Met Windows is dat geen enkel probleem. Heb toch al wel spijt van mijn aankoop. Ik was veel beter bij Windows gebleven. Bij een computer van 2500 euro zou dat mogelijk moeten zijn. Mijn spellingscontrole gaat nog steeds in het Nederlands. Spijtig. Ik ga contact opnemen met Microsoft in verband met Office 2016 en iMac. Ik wil absoluut niets slecht over mijn iMac zeggen, prachtig
4k-scherm, snel enz. Als ik het had geweten dan had ik wel het toetsenbord met numeriek klavier besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:49
corndir schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:29:
Het numerieke klavier van Apple is alleen verkrijgbaar met USB. Ik had gekozen voor volledig draadloos. Ik had nooit gedacht dat het zo omslachtig zou zijn bij Apple om gewoon cijfers te typen. Zelfs als ik Shift-Lock activeer kan ik nog niet blijvend cijfers typen. Met Windows is dat geen enkel probleem. Heb toch al wel spijt van mijn aankoop. Ik was veel beter bij Windows gebleven. Bij een computer van 2500 euro zou dat mogelijk moeten zijn. Mijn spellingscontrole gaat nog steeds in het Nederlands. Spijtig. Ik ga contact opnemen met Microsoft in verband met Office 2016 en iMac. Ik wil absoluut niets slecht over mijn iMac zeggen, prachtig
4k-scherm, snel enz. Als ik het had geweten dan had ik wel het toetsenbord met numeriek klavier besteld.
je kunt toch altijd nog een draadloos toetsenbord bestellen met nummeriek gedeelte?
Zijn diverse leveranciers die het ook een beetje in de stijl van apple aanbieden. (logitech)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corndir
Ja ik weet het en ik zou het direct gaan kopen als het probleem van de spellingscontrole hiermee opgelost was. Maar ik denk dat de softwarefout er nu al in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 00:06

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Maar wat is er mis met je spellingscontrole ? Je zegt eerst dat het niet werkt en daarna dat hij wel werkt maar op NL staat ?

In Word kun je de taal wijzigen: in menu naar 'Extra > Taal' en daar de taal aanpassen. Op 'Standaard' klikken om de standaard taal te wijzigen. (Als document al tekst heeft selecteer ik eerst alles en doe vervolgens deze handeling)

[ Voor 22% gewijzigd door kaassouffle op 03-03-2016 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corndir
Als ik mijn instelling op de iMac op Frans numeriek zet dan kan ik cijfers typen. De spellingscontrole gaat daardoor niet meer. Ik heb nu Apple keyboard gekocht. Als de spellingscontrole nu nog niet lukt dan ga ik Office 2016 verwijderen en terug installeren. Ik kan het dit weekend uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat bedoeld je met "De spellingscontrole gaat daardoor niet meer."? De spellingscontrole is onafhankelijk van de gebruikte toetsenbordindeling.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corndir
Ik heb nu een toetsenbord met numeriek klavier van Apple. Spellingscontrole lukt nog niet in Word 2016. Alles staat perfect ingesteld maar niets. Ik kreeg deze fout nadat ik van Belgisch Azerty naar Frans had ingesteld. Dit deed ik omdat ik eerst een gewoon bluetooth toetsenbord van Apple had. Als ik blijvend cijfers wou typen lukte dit niet met de Caps Lock. Ik had opgezocht dat ik dan mijn toetsenbord op Frans Azerty moest zetten. Ik kon wel cijfers typen met Caps Lock. Toen ik mijn toetsenbord terug op Nederlands zette had ik geen spellingscontrole meer in Word. Heel raar.
Pagina: 1