Advies en ervaringen gevraagd; zakelijke laptoptas

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:09
Beste mede-Tweakers,

Bij gebrek aan een betere kamer voor dit topic, heb ik hem hier geplaatst. Mocht het onjuist gelokaliseerd zijn, mea culpa maxima.

Ik ben op zoek naar een herentas waar ook een laptop (evt. aanvullend ook tablet) van 15" in past. Wat plaats voor documenten, pennen, USB-opslag, visitekaartjes en een broodtrommel zijn ook gewenst (laptop mag soms ook wegblijven).

Kleur liefst zwart (moet te regelen zijn) en van duurzaam (imitatie)leer, bij voorkeur. Het design/merk moet niet de aandacht op zich vestigen met de schreeuw "hier zit een laptop, jat mij" en tegelijkertijd passen bij bedrijf/functie. Het is een jong, dynamisch bedrijf in de medische wereld. Geen stijve aktetassen, maar ik moet het wel zonder gène mee kunnen nemen naar een klant.

Enne... Ons Hollanders bent zûnnig, maar kwaliteit heeft een prijs uiteraard.

Mocht je advies hebben; links naar foto's zijn zeer welkom

“The greatest teacher, failure is”

Beste antwoord (via ralphilosophy op 06-01-2017 19:59)

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:16
Precies wat ik hoopte te horen. :) Bedankt beide voor de snelle respons, ik ga me wagen aan de Kronborg van Dbramante1928!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:05
Ik heb een tas van Samsonite, daar ben ik wel tevreden mee.
De tas trekt wel de nodige aandacht op verkeerde plekken en het is niet eens een heel strak/duur ogend model.

* Raymond P volgt

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
Ik heb gekeken naar verschillende merken, Samsonite inbegrepen, maar die lopen inderdaad in de gaten en zijn me in veel gevallen ook iets te "stijfjes"...

Ik heb gekeken naar Castelijn & Beerens (duur, relatief snelle beschadiging), Chesterfield (weinig verkrijgbaar, weet niet hoe indeling is) en dbramente1928 (Deens, erg mooi design)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Kijk eens naar Tumi. Die hebben mooie en oerdegelijke tassen. Ik heb er zelf een rugtas van. Heeft plaats voor laptop, iPad, lunchbox, pennen, kaartjes, diverse kabels en adapters, een camera, telefoon, veiligheidskleding, documenten, sportkleding, waterfles, in verschillende vakken en dan nog ziet het er niet volgepropt uit.

Link: http://www.vanostassenenk...-cannon-4062424016-detail

[ Voor 62% gewijzigd door evilution op 28-02-2016 11:01 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greymane
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-04 10:11
Ik ben zelf in het bezit van een OGIO, welke ooit een verjaardagcadeau was van het vrouwtje.

https://www.google.nl/?gw...p&spd=8867361783734414586

En qua prijs en kwaliteits garantie steekt deze bij mij met kop en schouders boven alle andere laptoptassen uit. Ruimte zat, veel vakjes, ook voor pennen en je broodtrommeltje, USB etc.

Ik heb hem nu 2 jaar in bezit, en er zit nog geen gebruikersporen op. Ter vergelijking heb ik ooit een alienware laptop tas gehad, welke na 3 maanden van ellende uit elkaar viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:46
Er staan al enkele erg mooie aanbevelingen hierboven :)
Zelf ben ik wel voorstander van de spullen van Timbuk2.
Mooi en stevig spul, van messenger bag tot stijlvolle tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
Iedereen dank voor de adviezen. Ik heb besloten de gok te nemen met de dbramante1928 rosenberg 16". Deze voldoet zo'n beetje aan alles wat ik wil en nu maar eens kijken hoe de kwaliteit uitpakt. Prijs is gelukkig ook nog zo dat de tas desnoods op termijn wel weer vervangen kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
wiemelen schreef op zondag 28 februari 2016 @ 12:13:
Er staan al enkele erg mooie aanbevelingen hierboven :)
Zelf ben ik wel voorstander van de spullen van Timbuk2.
Mooi en stevig spul, van messenger bag tot stijlvolle tas.
Beetje een oude topic, maar ik zit wel met ongeveer dezelfde vraag als TS. :) Die Timbuk2 tassen zien er mooi uit, maar klopt het dat de dichtstbijzijnde verkoper in Londen zit? Kom jij op een snellere/goedkopere manier aan deze tassen, en zo ja hoe?
ralphilosophy schreef op zondag 28 februari 2016 @ 19:06:
Iedereen dank voor de adviezen. Ik heb besloten de gok te nemen met de dbramante1928 rosenberg 16". Deze voldoet zo'n beetje aan alles wat ik wil en nu maar eens kijken hoe de kwaliteit uitpakt. Prijs is gelukkig ook nog zo dat de tas desnoods op termijn wel weer vervangen kan worden...
Hoe bevalt de dbramante tas? Ik zit zelf namelijk aan dit model te denken (en nog niet zeker over de kleur): https://www.dbramante1928...s/101000000/kronborg---16 . Als ik dit filmpje ( YouTube: The Leather Kronborg Business Bag , waarschuwing: hipster-plingel-muziekje :P) mag geloven heeft hij best veel ruimte voor mijn spul!

[ Voor 44% gewijzigd door dutchminator op 06-01-2017 00:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:46
Beetje een oude topic, maar ik zit wel met ongeveer dezelfde vraag als TS. :) Die Timbuk2 tassen zien er mooi uit, maar klopt het dat de dichtstbijzijnde verkoper in Londen zit? Kom jij op een snellere/goedkopere manier aan deze tassen, en zo ja hoe?
Lokale dealers zijn idd niet echt te vinden. En blind kopen is niet altijd makkelijk.
Momenteel gebruik ik zelf sinds een aantal maanden een Wenger rugzak als laptop tas.
Handig, stevig en niet te groot/bulk ... en de prijs valt nog mee.

Op mijn shortlist stonden destijds ook nog Victorinox, Pacsave en Peak design.
Vooral Peak design heeft een leuke nieuwe rugzak sinds kort.
Maar ik had toen een nieuwe nodig voordat die uitkwam, anders was het waarschijnlijk de Peak design backpack geworden. Je kan er namelijk ook andere dingen dan een camera instoppen ... alhoewel ik die ook wel heb :)

Voor de verjaardag van mijn vrouw ben ik nu aan het twijfelen tussen de Peak Design Tote en Fjallraven Totepack 1 of 2. Zal waarschijnlijk afhangen van de beschikbaarheid van de Peak Design.
Alhoewel deze wat duurder is, is ie net wat handiger denk ik.

En je hebt ook nog de sling van Peak Design als dat meer je ding is.

Veel succes met je zoektocht.

[ Voor 3% gewijzigd door wiemelen op 06-01-2017 00:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphilosophy
dutchminator schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:55:
[...]

Hoe bevalt de dbramante tas? Ik zit zelf namelijk aan dit model te denken (en nog niet zeker over de kleur): https://www.dbramante1928...s/101000000/kronborg---16 . Als ik dit filmpje ( YouTube: The Leather Kronborg Business Bag , waarschuwing: hipster-plingel-muziekje :P) mag geloven heeft hij best veel ruimte voor mijn spul!
Hij bevalt mij uitstekend. De kwaliteit is top (wordt vrij intensief gebruikt) en ruimte te over. Ik heb er een Macbook in en daarnaast nog allerlei andere zaken voor mijn werk (papierwerk, notitieblokjes, maar ook wat vaster materiaal zoals busje deodorant). Ik zou hem zo weer kopen :Y

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
Precies wat ik hoopte te horen. :) Bedankt beide voor de snelle respons, ik ga me wagen aan de Kronborg van Dbramante1928!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Ik zou oma vragen om een gebreide of gehaakte tas in elkaar te knutselen.
Staat lief bij je klant (de dokter?), roept warme gevoelens op. En een potentiele dief denkt niet dat daar een laptop in zit.

[ Voor 10% gewijzigd door Bruin Poeper op 10-01-2017 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1169792

Tijd geleden dit model besteld.

https://www.tazzly.com/vintage-messengerbag-bedrukken

Nette en stoere uitstraling. Beschikt over verschillende handige vakken.

Ik heb er in het klein mijn bedrijfsnaam en logo op laten zetten voor de zakelijke uitstraling.

De kwaliteit is super.
Pagina: 1