Zo goedkoop mogelijk windows 10 verkrijgen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lien111
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-04-2021
Hey iedereen,

Ik wens op een computer die ik eerder zelden gebruik toch een (legale) windows 10 versie zetten, het liefst pro ipv home.

Na wat onderzoek ondermeer via de pricewatch, ben ik erachter gekomen wat het verschil tussen OEM en retail juist inhoudt. Wat ik echter niet helemaal snap zijn de enorme prijsverschillen.

De pro retail op usb ( pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 32/64bit, USB ) komt op 230 tot 280€.

De pro OEM op usb ( pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM ) komt bij een 5tal aanbieders op minder dan 60€ en bij al de rest van de aanbieders ( 30 verschillende) op minimum een 150€.

Graag had ik van jullie de bevestiging gekregen dat ik niets over het hoofd zie vooraleer ik voor 52€ bij bol.com de win 10 pro OEM NL bestel.

Ik had liever de retail en Engelstalige versie aangekocht maar voor een meerprijs van respectievelijk 200€ en 100€ is de keuze snel gemaakt....

[ Voor 1% gewijzigd door lien111 op 27-02-2016 22:28 . Reden: taal ]

Beste antwoord (via lien111 op 28-02-2016 01:59)

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:41
http://www.kinguin.net/ca...-10-professional-oem-key/

Veel goedkoper word het niet, en is legitiem.
Grijs gebied, maar de keys werken hier al een jaar of 5.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• unfor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Volgens mij zijn die vijf lage prijzen in de prijswatch allemaal grijzemarkt. Je koopt ook via Bol.com niet van Bol.com overigens.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lien111
mmm grijze markt? wat houdt dit juist in? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat men VIA bol.com gepirrateerde software verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:16

D4NG3R

kiwi

:)

Als je een opleiding of studie volgt zou je eventueel via Surfspot ook vrij goedkoop een licentie kunnen krijgen, eventueel zelfs een gratis licentie van de Education editie. Al zitten daar wel een aantal beperkingen aan. Geen beperkingen waar je bij gewoon gebruik last van zal hebben trouwens.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
lien111 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 22:30:
mmm grijze markt? wat houdt dit juist in? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat men VIA bol.com gepirrateerde software verkoopt?
Grijze markt zijn keys die eigenlijk niet zo door shops verkocht mogen worden.
Als koper van de key loop je echter geen risico's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lien111
ahzo, dus bijvoorbeeld keys die in feite eerder bedoeld zijn voor "echte" OEM situaties, zoals de key die bij een merkcomputer met windows reeds geïnstalleerd komt.

Ik zal er nog eens over nadenken maar als het toch geen risico's met zich meebrengt voor mij als koper..
Het is in ieder geval beter als een niet geactiveerde versie die er momenteel opstaat.

Alvast bedankt voor de snelle reacties en verduidelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
unfor schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 22:28:

Windows 7 pakken en gratis upgraden, scheelt weer een paar euro.

Surfspot is alleen w10 upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lien111
Inderdaad is het natuurlijk mogelijk om gebruik te maken van de gratis update. Maar in tegenstelling tot wat in de topic-titel staat was het niet echt de bedoeling te zoeken naar de aller allergoedkoopste oplossing maar wou ik toch proberen te vermijden nodeloos die 100€ extra uit te geven.

In ieder geval nogmaals bedankt iedereen, door de besparing kan nu misschien wel de hdd vervangen worden door een ssd. :-)

PS: windows 10 pro is now activated!!!! en in het engels en voor minder als 20€.

[ Voor 9% gewijzigd door lien111 op 28-02-2016 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
sambalbaj schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 22:44:
[...]

Windows 7 pakken en gratis upgraden, scheelt weer een paar euro.

Surfspot is alleen w10 upgrade.
De windows10 van surfspot is na de eerste keer gewoon clean te installeren als standalone.

Ik heb 2 licenties en een medewerkerslicentie ( 5€ ) en kan gewoon de boel met een usbstick schoon installeren.
Bij de install vraagt men wel om een key, maar de stap is over te slaan, waarna hij achteraf ( connect met internet de activatie gewoon doorvoert.

Het enige nadeel van de surfspotversie is, dat het een educational licence is, en dus een watermerk toont rechtsonder op het scherm.
( dit is ook wel weer te verhelpen, maar geeft extra werk )

De voordelige OEM's die je koopt zijn overgebleven "stickers" van opgekochte PC's uit het bedrijfsleven.
Als je die route opgaat, kan je net zo goed een PC zoeken met een key, en die gebruiken ( ik heb er ook nog twee van onze oude win7pro installs in gebruik, zonder probleem, die ( oude) PC's komen toch nooit meer online :+ )
Zelfde route, nog voordeliger ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

lien111 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 22:39:
ahzo, dus bijvoorbeeld keys die in feite eerder bedoeld zijn voor "echte" OEM situaties, zoals de key die bij een merkcomputer met windows reeds geïnstalleerd komt.
Bijvoorbeeld: iemand koopt een licentie in een land met lage licentieprijzen, om het dan Europa "in te smokkelen" (nou ja: de code mailen) en hier verkopen voor behoorlijke winst.

Er zijn landen waar een Windows-licentie een heel fors deel is van het gemiddelde maandloon (en "dus" softwareleveranciers hun prijzen verlagen). Je kunt je voorstellen dat de leveranciers dat niet waarderen. Bijvoorbeeld bij games is het dan ook voorgekomen dat de keys van dergelijke sites opeens niet meer werken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lien111
de education versies zijn voor mij geen optie.

@f j k: mag ik uit je laatste bericht opmaken dat je eigenlijk afraadt dergelijke key te gebruiken?

windows licenties zijn in principe toch niet regio gebonden?
Pagina: 1