Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:13
Beste tweakers,

Eerst even wat context:

Ik heb recent de kitlens pricewatch: Sony FE 28-70mm F3.5-5.6 OSS van mijn camera verkocht via marktplaats.
De koper toonde mij bij het ophalen dat zijn goede lens een gebarsten voorste element had (via een foto ervan op zijn telefoon) en hij dringend een vervanging nodig had, want hij kon niet zonder. Hij testte snel de kitlens op zijn body door 1 foto te maken, betaalde mij contant, en ging weer door.

Nu, ongeveer een dikke week later, kreeg ik nog een mailtje van hem. Namelijk dat de elementen niet goed zouden zitten waardoor alles altijd onscherp is. Hij vroeg enkel om de factuur, deze heb ik hem dan ook verstuurd.

Gezien ik vrij nieuw ben in de wereld van fotografie, wil ik hier even wat extra info op doen over dit soort problemen. Het zou namelijk best kunnen dat ik hem ongemerkt een defecte lens heb verkocht. Ik heb er zeer weinig foto's mee gemaakt, ~20 (vrijwel direct over gegaan op primes en 2-tal maanden later de kitlens verkocht.). Ik heb er twee geupload naar dropbox

Kunnen jullie oordelen of er sprake is van een defect? Ze lijken mij redelijk scherp, maar misschien mis ik wat. De jpegs zijn onbewerkt. Het objectief heeft verder nooit stoten gehad en is nooit gevallen.

Zijn er andere dingen die ik moet weten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
Ziet er gewoon scherp uit.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II