Dell Optiplex 960 tower RAM upgraden/SSD upgraden rendabel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Javo_killer
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-01 16:26
Hallo tweakers,

Ik heb dit model in de tower versie met 4 GB RAM en een Western Digital Blue 250GB 7200 RPM 8MB Cache SATA HDD. Ik gebruik de PC voor officewerkzaamheden met firefox, sonos en spotify, evenals evernote.

Nu merk ik dat het systeem nu en dan toch wat traag reageert en overweeg ik te upgraden naar 8 GB RAM en een SSD met 128 GB voor i.i.g. het OS en de kernbestanden, zodat ik er nog circa 3-4 jaar bovengenoemde werkzaamheden mee kan uitvoeren.

Is jullie inschatting dat dit rendabel zal zijn of is het qua kosten beter een nieuwe tower te halen voor dergelijke doeleinden? Welke component zal het meeste uithalen, of is de combinatie het beste?

Graag lees ik het advies!

Groet,

JK.

[ Voor 11% gewijzigd door Javo_killer op 27-02-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De investering, zelfs tweedehands, zal rond de 100 Euro liggen. Als je wat andere topics leest op Desktop Aankoopadvies en reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2016 en reviews: Desktop Best Buy Guide - november 2015 zullen waarschijnlijk laten zien dat je voor enkele honderden Euro's meer, een gloednieuw systeem neer kan zetten.

Als je wel wil upgraden, denk ik dat je beter snel kan upgraden naar Windows 10 (ervanuitgaande dat je nu Windows 7 of 8.1 draait); dit lijkt op langzamer/oudere systemen toch een iets betere beleving te geven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:17

Speedmaster

Make my day...

Een SSD geeft altijd een enorme performance verbetering, Investeren in een SSD loont daarom altijd, mocht je namelijk alsnog besluiten om een nieuwe PC aan te schaffen dan is een SSD daarin altijd weer bruikbaar. Vaak genoeg al gezien dat mensen na het plaatsen van een SSD heel erg blij werden van hun systeem en de investering. Mijn advies is alleen wel om een grotere SSD ten nemen >250GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move PMG -> CAA

Inhoudelijk:
Eens mbt SSD, ik heb veel oudere/tragere systemen dan dit een nieuw leven gegeven met SSD.

Mbt RAM - hoeveel gebruik je nu als je de taken die je noemt naast elkaar doet? Het zijn geen van allen grote RAMslurpers, dus ik gok dat je nog lang niet aan die 4GB zit. Gebruik je toch bijna de volle 4GB? Dan is upgraden natuurlijk simpel, al moet je ermee rekening houden dat DDR2 totaal niet meer inzetbaar is in nieuwere systemen en bovendien per GB een stuk duurder is dan DDR3/4. Ik zou ernaar neigen je RAM te laten voor wat het is.

Oslik blyat! Oslik!