Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yo_flow
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:40
Welkom in het ISAW actioncam topic waar alle vragen en ervaringen omtrent het gebruik of de aanschaf van een ISAW actioncam centraal staan. In dit topic worden de laatste modellen besproken welke door ISAW op de markt zijn gebracht.

De reden voor mij om dit topic te openen is omdat er weinig over deze Isaw actioncams te vinden is op Tweakers terwijl de reviews over de ISAW Edge behoorlijk goed zijn. De Edge wordt gezien als een echte concurrent voor de Gopro camera's.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/0JMyLLbknq5KkW4QJAlt4ca1/full.jpg

ISAW is in Nederland een snel groeiend merk op de sportcamera markt. Het Zuid-koreaanse bedrijf heeft in alle rust om zich heen gekeken naar andere merken, en heeft aan de hand hiervan enkele camera's op de markt weten te zetten die zowel kwa beeld, kwaliteit én prijs geduchte concurrenten zijn van enkele gevestigde merken helmcamera's. ISAW heeft geprijsde camera's op de markt gezet zoals de A1 Rookie en A2 Ace, gevolgd door de release in 2013 van de Advance en EXtreme. In 2015 zijn nieuwe camera's op de markt gebracht zoals de ISAW Edge, ISAW Air en de ISAW Wing.
Bron: recordnow.nl

De ISAW actioncams zijn bij diverse Nederlandse webshops te verkrijgen.

HANDIGE LINKS:

http://www.isawcam.com/
http://www.isawbenelux.nl

DE ACTIONCAMS:

ISAW Air
Afbeeldingslocatie: http://isawcam.co.kr/wp/wp-content/uploads/2015/07/vfdf.png
Specificaties
- Full HD 1080p 30fps professional video quality
- High precision digital CMOS sensor with maximum 12MP photo resolution
- 150° wide-angle field of view
- 1.5 inch built-in LCD view finder
- Built-in WiFi with enhanced application viewer
- Versatile recording resolution (1080p / 960p / 720p)
- Time lapse video, time lapse photo
- Burst shot photos (max. 10 consecutive photo shots)
- Multi langage menu (Eng, Esp, Fra, Deu)
- Rechargeable Li-ion battery
- Battery running time : max. 100 minutes of continuous recording
(* recording time may vary, depends on environmental condition.)
- Recharging time : 150 minutes
- Easy graphical user interface in LCD display

Te koop voor circa €75,-

ISAW Wing
Afbeeldingslocatie: http://isawcam.co.kr/wp/wp-content/uploads/2015/07/ssfv.png
Specificaties
- Full HD 1080p 30fps professional video quality
- 40m waterproof housing (Included in Wing only)
- High precision digital CMOS sensor with maximum 12MP photo resolution
- 150° wide-angle field of view
- Versatile recording resolution (1080p / 960p / 720p)
- Burst shot photos (max. 10 consecutive photo shots)

Te koop voor circa €129,-

ISAW Edge
Afbeeldingslocatie: http://isawcam.co.kr/wp/wp-content/uploads/2015/12/ddv1.png
Specificaties
- Full HD 1080p 60fps professional video quality
- 4K 10fps recording, 2.7K 15fps recording supported (MJPEG)
- UltraView for a wider and immersive 1080p recording
- 40m waterproof housing
- Sony Exmor 16MP CMOS sensor
- 170° wide-angle field of view (FOV)
- High speed recording (720p 120fps)
- Burst shot photos (max. 5 shots in 16MP)

Te koop voor circa €219,-

Techradar.com: Review ISAW edge

MEEGELEVERDE ACCESSOIRES:

Buiten het feit dat er bij de ISAW actioncams diverse accessoires worden mee geleverd zijn ze ook universeel te gebruiken met onder andere de GoPro accessoires. Hieronder de unboxing video's per camera.

ISAW Air

ISAW Wing

ISAW Edge

Afbeeldingslocatie: http://i2.wp.com/www.redferret.net/wp-content/uploads/2015/11/isawedgecam-2.jpg?resize=510%2C343

ISAW SMARTPHONE APP:

Afbeeldingslocatie: http://a2.mzstatic.com/eu/r30/Purple3/v4/6e/f4/9e/6ef49e12-4d2d-c8e6-0863-abb35cf60708/screen322x572.jpeg
De Air, Wing en Edge actioncams zijn enkel te gebruiken met de ISAW viewer 2 app, eerder versies van deze app zullen niet werken volgens de officiële site.
Deze app is voor zowel IOS als Android te downloaden. Door je smartphone middels wifi met je camera te verbinden kun je de volgende features gebruiken binnen de app:

- Live screen display
- Video opnemen
- Foto's maken
- File viewer & download
- Camera settings

Android app
IOS app

[ Voor 112% gewijzigd door Ventieldopje op 01-03-2016 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:04

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Goed bezig, leuk dat er een topic over is :) en hele nette TS ook meteen.
Je eerste plaatje is alleen aan de grote kant, dat hebben wij even voor je aangepast, want verder is het perfect zo :)
Top!

[ Voor 23% gewijzigd door Nomad op 01-03-2016 14:25 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
Blijft erg stil in dit topic ondanks dat ik dacht dat de ISAW camera's upcoming waren. Ik kan helaas nog weinig zeggen over mijn ISAW Edge. Ik wacht tot de grote Amerika reis voordat ik hem ga gebruiken, het woon-werkverkeer van nu wordt een beetje saai en op het werk mag ik de camera niet gebruiken.

Ik wacht nog steeds op de release van de battery charger en de remote voor mijn Edge. Deze staan nu al even aangegeven als pre-order maar nergens kan ik lezen wanneer ze precies te koop zijn.

Dan nog een body mount kopen en bevestigingen voor aan een surfboard en we kunnen gaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 761341

Goedenavond allemaal,

Leuk om te zien dat er op tweakers een topic hiervoor is aangemaakt.
Begin maart ben ik dan ook overgegaan tot het kopen van een Isaw Edge. Na veel reviews van andere 'budget' Action Camera's en vergelijking met Go Pro's te hebben gezien, is uiteindelijk mijn oog gevallen op de Edge. Tot op heden kan ik niet anders zeggen dan dat voor de prijs (toch aanzienlijk lager dan de nieuwe Go Pro's) de kwaliteit qua constructie, handelbaarheid, accuduur en beeld gewoon top is.

Afgelopen tijd veel lopen spelen met instellingen (dark lapse, time laps, 4K, Isaw Scene e.d.) om mezelf een beetje klaar te stomen voor mijn reis naar Vietnam en daarop volgend wintersport.

Je schrijft in je reactie 'Blijft erg stil in dit topic ondanks dat ik dacht dat de ISAW camera's upcoming waren.'
Uitgaande van de steeds grotere hoeveelheid video's die op VIMEO en Youtube opduiken (en de snelheid waarmee dit gebeurd) bij toepassing van de zoekcriteria 'Isaw Edge' neem ik aan dat deze zijn weg naar het grote publiek zo langzamerhand aan het vinden is.

Deze week ben ik van plan van 18:00 tot 21:00 de zonsondergang met time-lapse op te nemen. Wellicht kan ik het resultaat even uploaden ;) Hierbij ga ik geen gebruik maken van de bijgeleverde accu maar een externe powerbank om de 3 uur in opnametijd te behalen.

Zelf alleen nog een body mount kopen voor wintersport en (helaas moet ik erook aan geloven) selfiestick voor Vietnam.

Fijne avond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 763421

hoi,

ik heb ook net een edge aangeschaft, en nu zit ik met een probleempje, ik zou graag de firmware updaten.
maar dit lukt niet, ik volg de instructies en toch lukt het niet.
ik formatteer de sd kaart, zet de ugf file erop en start de camera dan opnieuw op.automatische update blijft uit.
heb ook al de sd kaart in ntfs en exfat geprobeert, niets lukt.

graag hulp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yo_flow
Update instructies: 
- Zorg dat de accu volledig is opgeladen
- Zorg dat er een werkende MicroSD kaart geplaatst is in de camera
- Download de ISAW Edge firmware S1.343.03 via de site
- Pak het bestand uit en plaats het bestand met de naam eindigend op ".UGF" in de hoofdmap van de MicroSD kaart in de ISAW Edge via een USB kabel of cardreader.
- Koppel de USB kabel (incl. veilig verwijderen in Windows) los nadat het plaatsen van het bestand is gelukt of plaats de MicroSD kaart in de camera wanneer u een cardreader heeft gebruikt
- Druk daarna op de powerknop zodat de camera aangaat, de camera zal na 5 seconde aangeven dat hij aan het updaten is.
- Na de update zal de camera zichzelf automatisch afsluiten, waarna de update geslaagd is

Dit zou toch echt moeten werken... Zo niet dan is je micro sd kaart misschien niet in orde?!

Edit: Zelf de update uitgevoerd, MicroSD format gegeven, firmware bestand erop geknald en camera opnieuw gestart. Deed het prima!

[ Voor 19% gewijzigd door Yo_flow op 05-05-2016 18:34 . Reden: Zelf update uitgevoerd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexnauta
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-12-2022
slinkymcpoopoo - heb je ook eens geprobeerd de geheugenkaart te formatteren in de camera zelf?

1x Knop "Setup" indrukken, dan laatste hoofdmenu optie kiezen (3x lang knop "Mode" indrukken) en dan "Format" kiezen in het menu.

Belangrijk is dat het .ugf bestand in de hoofdmap van de geheugenkaart wordt gestopt. Mocht het nog steeds niet lukken en je woont komt toevallig eens ergens in de buurt van Friesland (Harlingen/Franeker), dan mag je altijd wel langskomen, update ik hem voor je.

Voor eigenaren van Air's / Wing's en Edge's trouwens de aanrader om te updaten naar de nieuwste firmware, in de één-na-laatste update zijn er wat nieuwe functies en instellingen bijgekomen zoals de darklapse (lange sluitertijd) timelapse en een uitbreiding MyTune, waarmee je zelf profielen kunt samenstellen met eigen witbalans/belichting en andere instellingen.

Tevens nog leuk ISAW nieuws:
De "Camo" editions van de Wing en Edge zijn binnengekomen in NL, en ondertussen leverbaar bij de diverse winkels. Dit zijn in principe dezelfde camera's als de originele, maar dan met een camouflage-look en een iets ander accessoire-pakket.
Ook de laders moeten vanaf dinsdag/woensdag leverbaar zijn.
Nog geen nieuws over remote's :'(

En voor de TS: een netjes topic! (ook netjes met bronvermelding, daar kunnen sommige nog wat van leren _/-\o_ ). Ik zal dit topic in de toekomst ook in de gaten houden, en waar nodig wat support geven.

[ Voor 51% gewijzigd door alexnauta op 14-05-2016 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Die Edge ziet er wel erg goed uit! Dat komt inderdaad akelig in de buurt van een GoPro, ziet er in iedergeval beter uit dan mijn GoPro 3+ silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
Alex, ik had inmiddels de acculader besteld via jullie site! Heb je een plaatje van die camo editie, niet dat ik er iets aan heb want mijn gewone versie staat hier al thuis maar toch hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexnauta
Super! De lader zul je waarschijnlijk ondertussen binnen moeten hebben, ze zijn (met nóg een vertraging helaas) nu daadwerkelijk beschikbaar in NL, en all

Hier enkele foto's van de "camo editions", en de accessoires die erbij zitten (accessoirepakket is anders dan de normale edities van de camera's). Een beetje laat, maar ik kon op het forum niet uploaden en er kwam nog een vakantie tussen 8)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/K1YV38x.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Tgvoytp.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JkFclQP.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door alexnauta op 01-06-2016 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexnauta
edit:
niet meer van toepassing

[ Voor 216% gewijzigd door alexnauta op 17-06-2016 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yo_flow
Dit weekend de ISAW Edge gebruikt op een bruiloft, zowel in de hand als gemonteerd in een auto filmpjes geschoten. Ik kan niks anders zeggen dan dat de beelden er strak uitzien en het geluid verrassend genoeg erg goed is! Viel me wel op dat er telkens blokken van ongeveer 18 minuten worden weggeschreven op de SD kaart. Dat zal vast wel ingebakken zitten in de software maar ik was even bang dat hij na 18 minuten ermee gekapt was.

Ik ben in ieder geval positief verrast over de Edge, dit was de eerste keer dat ik hem langere tijd op verschillende manieren heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexnauta
Klopt inderdaad Yo_flow, de Edge maakt bestanden van max. 3.8GB (wat neer komt op 18 min) zodat de bestanden op zoveel mogelijk computers werken.

Heb je leuke voorbeelden? Ik zal binnenkort eens een filmpje posten gemaakt met de Isaw Edge onder een Yuneec drone. Supermooi :)

Tevens een update: er is een nieuwe firmware uitgekomen voor de Edge/Wing.

ISAW Edge firmware S1.343.04 (30 juni 2016) https://www.recordnow.nl/...s/isaw-edge-firmware.html

ISAW Wing/Air firmware E1.298.002 (30 Juni 2016) https://www.recordnow.nl/...aw-air-wing-firmware.html

[ Voor 26% gewijzigd door alexnauta op 22-07-2016 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 794119

hoi,

Ik heb ook de isaw edge (ook bij alex gekocht). Heb hem al geruime tijd en ben er zeer tevreden over. Mooie kwaliteit en als ik hem op de mountainbike gebruik vind ik de beelden niet heel schokkerig. Alleen wat me wel is opgevallen, geloof na de firmware update van februari dat er soms wat digitale strepen in beeld zijn.
Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/file/d/0B2OpfUjanoAEMTF3R3NCOGwycUU/view?usp=sharing

Kennen jullie dit ? Camera staat gewoon op standaard en film op 1080p 50fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexnauta
Dat zijn inderdaad vreemde strepen Wiebe, gezien de strepen redelijk consistent en recht zijn (wat mij een beetje aangeeft dat het ergens in het digitale deel zit, dus ergens in het traject Beeldsensor>Chipset>Geheugen>MicroSDkaart>Videobestand>Afspeelunit(computer/tablet) lijkt het mij één van de volgende opties:
* Overbelichting
* Te trage geheugenkaart
* Foute calibratie sensor

Wat voor geheugenkaart heb je gebruikt? En welke instellingen gebruik je op de Isaw (heb je MyTune aanstaan? En met welke instellingen).
Eventueel ben ik wel nieuwschierig naar de hele originele video, dan kan ik in detail voor je kijken wat er mis gaat. En als hij bij mij wegkomt, neem gerust even contact op, of kom op de koffie (Franeker), dan kijken we direct voor de oplossing :)

[ Voor 25% gewijzigd door alexnauta op 15-07-2016 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Zag dat de asscesoires van de Gopro compactibel zijn met de ISAW. Geldt dat ook voor de batterijen?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexnauta
Nee, de accu's van de Isaw en GoPro zijn helaas niet uitwisselbaar. Accessoires zoals poles(selfie-sticks), mounts en floaty's zijn vaak wel universeel, en passen zowel op GopPro als Isaw camera's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hoi alex. Bedankt voor je reactie. Leek mij ook iets met overbelichting. Gebeurt als ik van donker naar licht ga met de camera. Ik gebruik volgens mij gewoon de sd kaart die jij er bij leverde.

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/open?id=0B2OpfUjanoAEeml4WWMtT2dFUFk

Heb niks met MyTune gedaan. Alles staat gewoon recht vanaf fabriek. Ben wel benieuwd of het nu over is want heb gistern de nieuwe firmware update gedaan.

Hier nog een screenshot van een ander filmpje.

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/open?id=0B2OpfUjanoAEeml4WWMtT2dFUFk

Kan ook wel eens met een ander sd kaartje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexnauta
Geen probleem Wiebe, de kaart zou dan inderdaad voldoende moeten zijn, ik lever altijd kaarten met voldoende schrijfsnelheid (belangrijk: niet elke "Class 10" kaart is namelijk snel genoeg voor de Edge) en lijkt het me inderdaad overbelichting als ik ook die andere foto's/screenshots bekijk. Mocht je nog een hele oude firmware gehad hebben, dan kan de nieuwe wel eens de oplossing zijn, in één van de firmwares was wel iets aangepast in de belichting.

Een algemene tip voor filmen vanuit een donkere omgeving naar iets lichts (zoals vanuit een auto naar buiten filmen): zet de lichtmeting (AE meter) dan op center of spot, zodat hij met het kiezen van de belichtings-instellingen alleen rekening houdt met het midden-gedeelte of het exacte midden van het beeld. Als deze op de standaard instelling staat (meestal average) dan houdt hij rekening met het hele beeld, en wil hij (doordat de auto eromheen donker is) het beeld té licht maken.
Het verschil tussen hoe licht het in de auto is, en er buiten, lijkt voor ons oog heel klein, maar voor een camera is dit een zee van verschil.

En tip 2, maar die gaat (helaas) nog niet op voor deze nieuwe camera's: gebruik ND-filters bij veel licht, zo krijg je mooier/vloeiender beeld door een lagere sluitertijd. Dit ga ik hier niet uitleggen, maar zoek maar op op youtube ;) Het is namelijk een wetenschap opzich.
De reden dat dit helaas nog niet gaat bij deze cam's: er zijn geen verloopstukken om ze op de lens of behuizing van de Edge te draaien, ik probeer hier nog verloopstukken voor te maken die je kunt 3D printen.

Bij de ISAW Edge/Wing zit de AE Meter instelling onder MyTune, hiervoor moet je eerst MyTune aanzetten. Houd de rest van de instellingen zoveel mogelijk op hun standaard "Auto" of "Off" instelling.

[ Voor 29% gewijzigd door alexnauta op 16-07-2016 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexnauta
Nog een leuke tip: de maker van de chipset (iCatch, vroeger SunPlus) heeft ook een eigen app, deze ondersteund ook digitale zoom (dit zit helaas niet in de eigen Isaw app).

Google Play: iSmart DV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivo2012
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-12-2019
Een paar dagen terug heb ik de Isaw Edge gekocht. Het is mijn eerste ervaring met een action cam dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar na een dagje experimenteren ben ik erg onder de indruk en kan ik hem iedereen aanraden. Ook de Isaw app is een mooie aanvulling.

Nu nog even spelen en oefenen zodat ik volgende maand wat leuke roadmovies kan maken tijdens mijn reis in de VS.

Ik ben er alleen een beetje huiverig voor om de waterdichte behuizing te gebruiken want ik ga er vanuit dat als er waterschade is dit niet onder de garantie valt maar volledig voor eigen risico is.

Heeft iemand ervaring met het gebruik van deze behuizing onder water of in zware regenval? Is ie echt waterdicht? En heeft de extra laag plastic voor de lens nog negatieve gevolgen voor de beeldkwaliteit en kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexnauta
De waterdichte behuizing moet je voor gebruik onder water altijd even testen, de behuizing kan door een val, vuil of andere reden niet meer waterdicht zijn. Met zware regen valt dat nog wel mee, maar zodra er een flinke waterdruk op de behuizing komt onder water kan een haarscheurtje of korreltje zand al een lek veroorzaken. Normaliter is dat (in mijn shop in iedergeval) geen garantie, ik heb er op mijn site wel een stukje over staan, met tips. Heb je wel schade, probeer het dan op je reisverzekering te verhalen.
Als de behuizing goed is zou hij volgens de specificaties tot 40 meter diepte waterdicht zijn, en er is nog een aluminium behuizing verkrijgbaar voor 100meter.

Hou in iedergeval de behuizing altijd schoon, spoel hem na gebruik in zout water altijd af met koud kraanwater, en inspecteer/test hem voor elke belangrijke duik, en liefst ook voor je vertrekt naar vakantie, want als er wel wat is kun je hem nog op tijd omruilen.

Het extra stukje glas/plastic voor de lens is inderdaad niet goed voor de beeldkwaliteit, maar dat merk je als beginner of "normale" gebruiker niet snel.

Ik heb al heel wat "verdronken" camera's gezien van klanten helaas (van alle merken), vaak doordat er toch zand tussen de rubberen rand zat, of omdat door een val de behuizing lek was geraakt.

[ Voor 21% gewijzigd door alexnauta op 23-07-2016 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi alex

Ik heb de isaw op verschiilende manieren in gesteld ( spot en center en belichting lager)
maar blijf die rare strepen houden. Ook heb ik hem weer naar de eerste firmware in gesteld en gezien of het
dan anders is. Helaas niet. Het is me in het begin niet opgevallen, want het was altijd grijs weer. Maar nu zie je het erg bij de wolken maar soms ook wel op andere lichte plekken. Ook maakt ie van zwarte kleding er een wat paarsere tint van als ik in de bossen fiets. Ik gebruik hem voornamelijk voor het mountainbiken. in de volgende link heb ik even een voorbeeld filmpje thuis gemaakt. uit een donkere (bos) naar open veld omgeving.

https://drive.google.com/...anoAEN1k1TERWN1g1SG8/view

Heb jij of andere hier geen last van.

Let niet op de rommel in de berging :)

En ik heb de filmpjes op mijn tv en macbook pro afgespeeld. Dus dat moet grafisch wel oke zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 794119 op 04-08-2016 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel7b
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 31-05-2021
Hallo forum leden,
Ik ben sinds deze week ook de trotse eigenaar van een Isaw Edge. Nu ben ik er een aantal dagen mee aan het spelen en kwam ik al snel bij de nieuwe update. Deze heb ik er volgens de beschrijving van RecordNow op geinstalleerd, maar nu wordt mijn camera enorm warm.

Wanneer ik de camera op timelaps zet en deze in de ondewatercase een half uur laat draaien wordt de camera echt heet, wat er toe leidt dat er zelfs olie vlekjes in het scherm komen als ik hem daarna aanraak op het lcd scherm. Deze gaan na verloop van tijd weer weg, maar dit lijkt mij zeker niet de bedoeling.

Is iemand hier bekend mee?

Graag hoor ik van jullie |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexnauta
Anoniem: 794119 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:21:
Hoi alex

Ik heb de isaw op verschiilende manieren in gesteld ( spot en center en belichting lager)
maar blijf die rare strepen houden. Ook heb ik hem weer naar de eerste firmware in gesteld en gezien of het
dan anders is. Helaas niet. Het is me in het begin niet opgevallen, want het was altijd grijs weer. Maar nu zie je het erg bij de wolken maar soms ook wel op andere lichte plekken. Ook maakt ie van zwarte kleding er een wat paarsere tint van als ik in de bossen fiets. Ik gebruik hem voornamelijk voor het mountainbiken. in de volgende link heb ik even een voorbeeld filmpje thuis gemaakt. uit een donkere (bos) naar open veld omgeving.

https://drive.google.com/...anoAEN1k1TERWN1g1SG8/view

Heb jij of andere hier geen last van.

Let niet op de rommel in de berging :)

En ik heb de filmpjes op mijn tv en macbook pro afgespeeld. Dus dat moet grafisch wel oke zijn.
Ik zal het filmpje morgen even bekijken, als de camera verder onbeschadigd is kunnen we bij twijfel misschien beter omruilen, of dat ik hem hier even test, dat je een leencamera krijgt. Ik neem via een privébericht even contact op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexnauta
michel7b schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 21:01:
Hallo forum leden,
Ik ben sinds deze week ook de trotse eigenaar van een Isaw Edge. Nu ben ik er een aantal dagen mee aan het spelen en kwam ik al snel bij de nieuwe update. Deze heb ik er volgens de beschrijving van RecordNow op geinstalleerd, maar nu wordt mijn camera enorm warm.

Wanneer ik de camera op timelaps zet en deze in de ondewatercase een half uur laat draaien wordt de camera echt heet, wat er toe leidt dat er zelfs olie vlekjes in het scherm komen als ik hem daarna aanraak op het lcd scherm. Deze gaan na verloop van tijd weer weg, maar dit lijkt mij zeker niet de bedoeling.

Is iemand hier bekend mee?

Graag hoor ik van jullie |:(
Als het goed is zou de camera niet per-se warmer moeten worden van de firmware op mijn site. Voor de test zou je eens een oudere firmware kunnen plaatsen, en het dan nog eens proberen.
Feit is wel dat de camera in de waterdichte behuizing zijn warmte totaal niet kwijt kan, en die behuizing zou ik vooral alleen aanraden wanneer de camera écht beschermd moet worden (water, steenslag,etc.) én de behuizing toch op één of andere manier wordt gekoeld (water/regen/wind). Ook de volle zon is niet erg gezond voor langere tijd voor camera's. Als je hem op time-lapse voor langere tijd in de zon wilt gebruiken zou ik aanraden de bovenkant te beschermen tegen zonlicht. Hij kan tegen een stootje, maar de warmte is ook niet gezond voor de accu.

De olievlek in het scherm kan komen door de druk in de behuizing, of de druk van de achterklep op het LCD-schermpje. Het is totaal onschadelijk, hetzelfde als wanneer je zachtjes op je laptop-beeldscherm drukt. Het kan alleen soms even duren voordat het weer weggaat.

Heb je de camera bij mij (de shop waar je de update weg had) weg? Dan kan ik je via mail/chat eventueel verder helpen, oplossing posten we wel hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel7b
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 31-05-2021
Ah dankjewel voor je bericht.

Ik heb de camera (helaas) niet bij jullie gekocht.

Als ik het goed begrijp is het dus normaal dat deze warm wordt in de onderwater case en de olievlekjes die komen wanneer ik het scherm indruk/stevig aanraak zijn hier inherent aan.

Kortom niets om te zorgen over te maken als ik het goed begrijp?

Gr Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexnauta
Ok, verder geen probleem, mocht je een keertje vragen hebben over je Edge, klop gerust bij mij aan.

Over het scherm zou ik me geen zorgen maken, de warmte is meer iets om rekening mee te houden.
Als je van te voren weet dat je de camera in de zon gaat zetten voor een time-lapse, dan kun je beter voorzorgsmaatregelen nemen en hem beschermen tegen de zon. (120 tot 140 minuten is ongeveer het maximale dat je met time-lapse uit je accu kunt halen trouwens) Gebruik je de camera in het water of bijvoorbeeld op de motor, dan wordt het geheel wel een klein beetje gekoeld door het water of de wind.

Laat een camera ook nooit in de directe zon liggen, zelfs niet als hij uit staat, dat is erg slecht voor de accu. Doe hem altijd in een beschermend tasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 801331

Beste,
onlangs een isaw cadeau gekregen, werkte leuk, toch wel wat kromme lijnen door de lens, maar ok, nu had ik een beetje zitten spelen met de instellingen met als gevolg als ik een opname maak van x tijd heb ik enkel stilstaand beeld dat soms eens verspringt, ondanks dat hij in filmmodus staat.
Hoe kan ik dit oplossen, wat zijn de gewone standaardinstellingen om terug normaal te kunnen filmen?
Sorry maar ben nogal leek op dit gebied?
Vriendelijke groeten
Patrick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexnauta
Geen idee in welke instelling je hem hebt gezet, maar het beste is om de camera terug te zetten in fabrieksinstellingen:

- Druk 1x kort op Setup om naar het menu te gaan
- Druk 3x lang (2 a 3 sec) op Mode om naat het "SETTINGS" menu te gaan
- Druk enkele keren kort op Mode totdat je op het item "Default" staat
- Druk 1x kort op de bovenste rode knop om te bevestigen
- Druk 1x kort op mode om "Confirm" te selecteren
- Druk 1x kort op de bovenste rode knop om te bevestigen

De camera staat hierna als het goed is weer in zijn standaard fabrieksinstellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 801331

Heel erg bedankt, het werk ik kan terug filmen, oef dacht echt dat ik hem naar de ..... had gedaan.
Nog één vraagje, ik krijg hem niet aan mijn smartphone gekoppeld, kan het zijn dat deze niet geschikt is?
HTC (evo) 3D
Nogmaals dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:54
Ik ben aan het overwegen een isaw aan te schaffen. Ik zou hem echter ook willen gebruiken voor het maken van standaard foto's, daarom zit ik met de volgende vragen.

Zou deze camera ook geschikt zijn voor het maken van foto's? En hoe is de kwaliteit in vergelijking met een normale compactcamera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexnauta
Anoniem: 801331 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:47:
Heel erg bedankt, het werk ik kan terug filmen, oef dacht echt dat ik hem naar de ..... had gedaan.
Nog één vraagje, ik krijg hem niet aan mijn smartphone gekoppeld, kan het zijn dat deze niet geschikt is?
HTC (evo) 3D
Nogmaals dank je wel.
Oei, de HTC Evo 3D is een leuke maar wel wat verouderde telefoon, start de software wel op? Wat soms het geval kan zijn is dat de telefoon de verbinding automatisch weer verbreekt met de WiFi verbinding omdat hij geen internet detecteren kan. Ik heb helaas net mijn Evo3D na jaren stofhappen weggegooid, anders kon ik even voor je testen.

Zoiezo een aanrader is om even de nieuwste firmware te downloaden en installeren op je Isaw Edge: https://www.recordnow.nl/...s/isaw-edge-firmware.html
baszzz schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:43:
Ik ben aan het overwegen een isaw aan te schaffen. Ik zou hem echter ook willen gebruiken voor het maken van standaard foto's, daarom zit ik met de volgende vragen.

Zou deze camera ook geschikt zijn voor het maken van foto's? En hoe is de kwaliteit in vergelijking met een normale compactcamera?
Ik zeg het altijd zo tegen mijn klanten: de kwaliteit van de foto's is "leuk" bij actiecamera's, maar totaal niet te vergelijken met compact-camera's en DSLR's. Toch gebruik ik ook vaak de Edge nog wel voor foto's, omdat hij zo lekker klein is, en bij sommige foto's geeft de grote kijkhoek van de lens net dat beetje extra :*)

Een paar voorbeeldjes van mijn laatste trip:
(alle foto's zijn onbewerkt, direct vanaf de Isaw Edge)

El Arenal - Mallorca - In de Darklapse mode, lange sluitertijd
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SnwbESOm.jpg

El Arenal - Mallorca - In de Darklapse mode, zeer lange sluitertijd, hier zie je wel duidelijk dat er een flink anti-ruis filter overheen is gegaan binnen de camera
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Cek2lahm.jpg

Mallorca
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kdvfSgPm.jpg

Sa Calobra - Mallorca
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VAgUxDUm.jpg

Sa Calobra - Mallorca
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/g3bQXXSm.jpg

Sa Calobra - Mallorca
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KjbkxXlm.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door alexnauta op 09-08-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenmaarten
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-08-2022
Hallo allemaal.

Is de app bij jullie ook zo traag? Soms lijkt het zelfs helemaal niet te reageren.
Ik heb de laatste Firmware, de laatste versie van de app en die draait op een OnePlus2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
Zojuist is het hoekje van mijn clip van de waterdichte behuizing afgebroken bij het dichtklikken. Hierdoor sluit de behuizing aan de linkerzijde niet goed. Jammer want ik heb deze behuizing helemaal niet veel gebruikt en dan vind ik het raar dat zoiets nu al stuk gaat... Aangekocht via hobbyking wat weer een Aziatische webwinkel is, garantie verhaal wordt daarom moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _xxxSophie
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 25-02-2021
Ik twijfel om een Sony HDR AZ1 of een ISAW Edge te kopen. Ik zie op het eerste oog weinig verschil. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexnauta
Yo_flow schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:09:
Zojuist is het hoekje van mijn clip van de waterdichte behuizing afgebroken bij het dichtklikken. Hierdoor sluit de behuizing aan de linkerzijde niet goed. Jammer want ik heb deze behuizing helemaal niet veel gebruikt en dan vind ik het raar dat zoiets nu al stuk gaat... Aangekocht via hobbyking wat weer een Aziatische webwinkel is, garantie verhaal wordt daarom moeilijk.
Yo_flow, heb je een foto van de defecte waterdichte behuizing? Kun je me die eventueel mailen?

Misschien kan ik iets voor je doen, of misschien heb ik hier nog een onderdeeltje liggen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexnauta
_xxxSophie schreef op woensdag 09 november 2016 @ 21:29:
Ik twijfel om een Sony HDR AZ1 of een ISAW Edge te kopen. Ik zie op het eerste oog weinig verschil. Iemand tips?
Dat hangt van een heleboel dingen af, de belangrijkste vraag: wat ga je er bijvoorbeeld mee doen kwa sport of hobby?

De Sony HDR AZ1 en Isaw Edge zijn verder beide heel andere camera's kwa vorm en beschikbare accessoires. Teveel verschillen om zo op te noemen.

[ Voor 6% gewijzigd door alexnauta op 21-11-2016 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastbob
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-05 08:59
Yep, sinds gisteren middag binnen. Moet een veel betere versie zijn dan mijn China kloon Extreme Cam waarmee ik al 3-4 jaar motormovies heb gemaakt. Ik ga testen en uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summerfc
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-02-2017
Ik heb ook de ibood isaw gekocht onlangs. Helaas wel een pakket met bescheiden accessoires.
Waar ik benieuwd naar ben:
1. Zijn de accessoires van gopro ook te gebruiken op de isaw? de isaw accessoires zijn aardig aan de prijs
2. Welke accessoires moet je minimaal kopen voor mooie videos? Ik ga naar bali volgende maand, vermoed dat ik een selfiestick (plastic) voor in het water nodig heb, en wellicht een tool om stabiele opnames te maken op land? Maar wat...? Liefst iets waar ik ook m'n DSLR op kan mounten.
3. is het aanschaffen van een tweede batterij + charger echt aan te bevelen? Weer 40 euro... https://www.opticam.nl/ac...oires/ISAW-Edge-acculader

Dank alvast! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalx
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 20:59
De actie op iBood was inderdaad het Lite pakket, die is erg kaal kwa accessoires vergeleken met het normale pakket. Maargoed, daar was de prijs ook naar (voor die prijs kan ik ze nooit van z'n levensdagen aanbieden op m'n shop).

1. Het grootste gedeelte van de mounts voor GoPro is bruikbaar met een ISAW, en anders kun je het met een universele "J-hook" wel passend maken. De accessoires van ISAW zijn in vergelijking met het chinese universele spul wel prijzig, maar de kwaliteit is ook beter, de duimschroeven "locken" ook veel beter.
2. Een selfie-stick is een musthave, maar koop allereerst een goede grote geheugenkaart en vooral extra accu's als je op vakantie gaat (waar opladen niet altijd mogelijk is).
Stabilisatie is verder voor een actiecamera amper nodig, door de grote beeldhoek lijkt het beeld al stabieler, en anno 2017 zijn mensen gewend aan niet-gestabiliseerde beelden (in films wordt soms zelfs met opzet het camerabeeld achteraf bewogen alsof iemand de camera in zijn hand vasthoud, om het natuurlijker eruit te laten zien).
3. De acculader is pas zinvol bij 2 of meer accu's, of wanneer je zeer snel je accu's vol wilt laden. Doe mij anders gerust een berichtje, ik ben ook ISAW dealer, en kan misschien wel een leuk prijsje maken :-)

Blbaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexnauta
ISAW heeft voor de Edge een nieuwe firmware uitgebracht, mijn Koreaans is niet zo goed, maar het schijnt een probleem op te lossen in de 1080p 60fps mode...

Ik heb hem online gezet met update-instructies op:
https://www.recordnow.nl/...s/isaw-edge-firmware.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
alexnauta schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 17:41:
ISAW heeft voor de Edge een nieuwe firmware uitgebracht, mijn Koreaans is niet zo goed, maar het schijnt een probleem op te lossen in de 1080p 60fps mode...

Ik heb hem online gezet met update-instructies op:
https://www.recordnow.nl/...s/isaw-edge-firmware.html
Je site is niet bereikbaar Alex? De .eu variant wel...

Doet het weer... ;)

Maar de update werkt niet voor mijn Edge. Ik heb versie 3.4.3.004 en de nieuwe zou 3.4.3.005 moeten zijn.
Heb het stappenplan gevolgd maar geen succes... Voorgaande updates werkten wel gewoon?

[ Voor 19% gewijzigd door Yo_flow op 19-04-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexnauta
Oeps, geen idee wat er mis ging met de site die dag. Niks geks in de logs op de server.

Vreemd dat de update niet werkt, je hebt het S1_3435.UGF bestand in de hoofdmap van het geheugenkaartje geplaatst? Heb je eventueel de mogelijkheid om een andere geheugenkaart te proberen? (soms werken 64GB kaarten niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi66
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-05-2021
Hoi mede forumleden!

Sinds vandaag heb ik ook een Isaw Edge. Wat een mooi apparaat! Ik vroeg mij alleen af of jullie een tip hebben over het volgende:

1. Ergens een passende screenprotector te koop?
2. Heeft iemand al een passende lens cap gevonden? Misschien wel handig gezien de bolle lens. Ik zag dat iemand een flessendop had gepimpt, leuke life hack maar eigenlijk zoek ik iets bestendigers.

Akvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexnauta
Hey Kiwi66, veel plezier met je Edge!

1. Geen idee, ik heb ze helaas niet, maar ik heb eigenlijk nog geen enkele gebruiker gehoord met een kapot scherm. (alleen af en toe een olievlekje in het scherm bij temperatuur/drukverschillen). Mijn eigen Edge is nu zo'n 20 maanden oud (eerste batch camera's van NL) en is heel vaak gevallen, aangestoten, gecrasht,etc. Er zit alleen een scheurtje in de toplaag van het scherm (er zit al een extra laagje over het daadwerkelijke LCD schermpje). (dit zegt niet dat het kapot kan, maar er is wel wat moeite voor nodig :-) )

2. Ik heb ze helaas nooit gevonden, maarrr, mocht je een 3D printer hebben dan kun je er eentje printen: https://www.thingiverse.com/thing:1632238

[ Voor 30% gewijzigd door alexnauta op 06-06-2017 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexnauta
Leuke nieuwe update vanaf ISAW: de ISAW Edge krijgt een opvolger, namelijk de ISAW Touch

Deze camera heeft een 2.45" inch touch screen, en 4K op 24fps, etc.

(Bericht aangepast, zoals gebruiker Jocrisse aangeeft zijn de accu's achteraf toch niet hetzelfde zoals ik het nu van Isaw heb doorgekregen.)

De Touch wordt de opvolger van de Wing, met wel bijna dezelfde specs als de Edge. Een nieuw topmodel verwacht ik hopelijk in q1/q2 van 2018.

[ Voor 53% gewijzigd door alexnauta op 09-12-2017 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jocrisse
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-04 01:14
alexnauta schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:34:
....de ISAW Touch

Deze camera heeft ... dezelfde accu's als zijn voorgangers.....
Ik dacht net van je te begrijpen (via FB) dat het een nét andere accu betreft.

[ Voor 6% gewijzigd door Jocrisse op 09-12-2017 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:29
Top dat hier een topic over is aangemaakt :)

Heb m'n Edge inmiddels al een tijdje en zat nu eens te experimenteren met de foto timelapse opties, zo ook de darklapse. Ik stoor me alleen enorm dat de Edge een shutter sound geluidje maakt, elke seconde als ie een foto maakt. Ik heb het hele menu doorgelopen maar kan nergens een optie vinden om dat uit te zetten (behalve de "beep" uit maar die had ik standaard al uit staan)

Ik heb als het goed is de laatste firmware erop staan.

Weten jullie of het toch mogelijk is de shutter-sound uit te zetten?
(Dat doet ie alleen in de foto-timelapse modus. De video-timelapse modus gaat prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexnauta
Hey Robonus,

Het was mij nooit opgevallen, maar ik heb er even een Edge bijgepakt en inderdaad! Ik heb de "BEEP" instelling uit staan, en nog geeft hij dat geluidje. Ik weet niet of er nog firmware updates gaan komen voor de Edge die dat gaan oplossen/aanpassen, gezien ze nu de Touch hebben uitgebracht, en de laatste firmware is alweer van Maart 2017.

Enige optie is de hele speaker loskoppelen van binnen, wel slecht voor de garantie :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 09:55
Ik ben aan het kijken naar een Action cam voor onder de 100 euro.
Zag op Banggood deze: Original SJCAM SJ6 LEGEND https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN

Wat is volgens jullie op dit moment de beste action camera, onder 100?
Doel is om mee te nemen op reis ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexnauta
Is niet helemaal voor in deze thread denk ik MaStar, aangezien dit exclusief over de ISAW camera's gaat.

De actioncam is één ding in je budget, maar houd in je budget ook rekening met extra accessoires zoals -heel belangrijk- extra accu's. Ik ga nooit met minder dan 3 accu's op pad. Ik zou nog even doorsparen en kijken voor een in Nederland geleverde camera zoals bijvoorbeeld dus de ISAW Edge of ISAW Touch. Dan heb je namelijk ook nog eens 2 jaar garantie erop, en accu's zijn genoeg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thnulden
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-07-2020
Onderwaterhuizen zijn waardeloos. Eerst de extreme en daarna de edge onderwaterhuis volgelopen tijdens duiken. Op deze manier worden het wel erg dure vakanties. Voor duiken zou ik een andere camera kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
thnulden schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:25:
Onderwaterhuizen zijn waardeloos. Eerst de extreme en daarna de edge onderwaterhuis volgelopen tijdens duiken.
Dat is apart, ik gebruik m'n isaw's júist voor het duiken. Eerst de Ace 2 die ik meermaals dieper dan 40m heb gehad en nooit heeft gelekt. De Edge heb ik tot ca 35m gehad en ook geen last van. Ik zorg wel dat ik de rubbers heel goed schoon heb, en dan heel licht inwrijven met een tikkie haarwax om het ietwat vettig te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
alexnauta schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:17:
Hey Robonus,
Ik weet niet of er nog firmware updates gaan komen voor de Edge die dat gaan oplossen/aanpassen, gezien ze nu de Touch hebben uitgebracht, en de laatste firmware is alweer van Maart 2017.

Enige optie is de hele speaker loskoppelen van binnen, wel slecht voor de garantie :-p
Ja ik heb er weinig hoop op. Wel gemiste kans, want darklapse gebruik je juist in het donker, maar dat geluid gaat het hele huis door dus doe je geen oog dicht 8)7 .

Misschien kijk ik nog eens voor het speakertje loskoppelen. Weet jij toevallig of die ook de beep maakt of is dat een los piezo speakertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
@alexnauta Ik ben van plan om mijn actioncam weer te gebruiken, enig idee of er ooit nog een remote komt voor de Isaw Edge?

En zijn er gebruikers van de camera welke de ideale Mytune instellingen hebben gevonden?

[ Voor 26% gewijzigd door Yo_flow op 15-08-2018 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexnauta
@thnulden Dat is wel enorm spijtig inderdaad, heb je ooit contact opgenomen met de shop waar je ze weg hebt? (niet dat het meestal onder garantie valt, maar ze kunnen tips geven en uitzoeken wat er fout is gegaan) Eventueel mag je de behuizing altijd eens naar mij sturen, kan ik kijken waar het probleem zat.
In geval van lekkage -altijd- zo spoedig mogelijk eerst de accu verwijderen, nog voor je alles droog maakt.
Hebben de camera's het wel overleefd?

@Robonus Goede tip inderdaad voor iedereen, ik raad ook altijd alle klanten die ik spreek aan om de rubbers en de behuizing goed te onderhouden. Er hoeft maar een korrel zand, wat zoutafzetting (van opgedroogd zeewater) of een scheurtje in te zitten en je hebt lekkage.

Volgens mij loopt de piep via de speaker, er zit op het front-moederbordje wel een aansluiting voor een buzzer "BUZ1", maar daar zat niks op bij mij.
(foto's: https://fccid.io/2AAHK-IS...s/Internal-Photos-2708481)

@Yo_flow Mijn hoop op een remote is helaas 0,0 geworden, ik durf het de importeur al niet meer te vragen haha. De opvolger (ISAW Touch) heeft wel een remote die er standaard al bij zit.

Enige wat ik zelf bij MyTune aanpas is sharpness, die zet ik altijd wat scherper/harder. De rest laat ik voor wat het is, en achteraf in Adobe Premiëre corrigeer ik de kleuren.

[ Voor 23% gewijzigd door alexnauta op 17-08-2018 13:52 ]

Pagina: 1