Ik ben bezig met een programmaatje dat gebruikt gaat worden voor de boekhouding. Ik doe dit in Excel, aangezien ze dat per se willen, zodat ze dit later eventueel zelf ook kunnen aanpassen. Alleen moet ik nu dus eigenlijk met Verticaal Zoeken meerdere cellen zoeken die dezelfde inhoud hebben. Iemand voert namelijk een betaling in en dan moet ergens anders dat bedrag komen te staan. Dat is dan ook op een ander tabblad. Het is natuurlijk mogelijk dat er meerdere betalingen gebeuren per dag, dus die dag moet meerdere keren worden opgezocht. Alleen lukt mij dat niet met EXCEL, want hij pakt steeds gewoon de eerste datum die hij ziet.

Hier wordt alles ingevoerd en het is de bedoeling dat dan op een ander tabblad dit ook te zien is. Daar moet dan alles bij elkaar worden geteld, of van elkaar af worden getrokken. Alleen pakt de formule dus steeds de eerste datum die hij vindt
Ik gebruik EXCEL 2013 en ik heb Windows 10. Waarschijnlijk zullen jullie aan de Windowsversie niet heel veel hebben, maar voor het geval van.
Ik heb al verschillende zoektermen op Google gebruikt, maar daar lees ik eigenlijk niets hierover.

Hier wordt alles ingevoerd en het is de bedoeling dat dan op een ander tabblad dit ook te zien is. Daar moet dan alles bij elkaar worden geteld, of van elkaar af worden getrokken. Alleen pakt de formule dus steeds de eerste datum die hij vindt
Ik gebruik EXCEL 2013 en ik heb Windows 10. Waarschijnlijk zullen jullie aan de Windowsversie niet heel veel hebben, maar voor het geval van.
Ik heb al verschillende zoektermen op Google gebruikt, maar daar lees ik eigenlijk niets hierover.
[ Voor 0% gewijzigd door Jantje2000 op 27-02-2016 19:23 . Reden: Ik heb andere namen toegevoegd ]
De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.