Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3lv3T88
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-05 10:26
Ik heb vandaag dit geheugen binnen gekregen:
pricewatch: MicroMemory 46C7538-MM

Volgens beide winkels die het verkopen (waaronder 1 die niet aan particulieren levert en er dus geen baat bij heeft) en een ander tech forum zou dit gewoon moeten werken met mijn moederbord en CPU
Echter wanneer ik deze installeer krijg ik geen beeld wanneer ik de PC aan zet.
Fans gaan aan, maar beeld, toetsenbord en muis blijven gewoon uit.

Zodra ik mijn 4GB Kingston HyperX er in steek, werkt alles weer gewoon.
...

Moederbord: Asrock GM31-GS 2.0
CPU: Intel Core 2 Q6600
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb;

Ik heb CMOS reset gedaan, batterijtje er simpelweg 15 minuten uit laten liggen, ik heb zelfs de complete PC gedemonteerd en alle hardware weer in elkaar gezet, maar ik krijg het niet aan de praat.
Ik heb ook geprobeerd met memory remapping, flexibility en manual frequency te spelen in de BIOS maar zonder resultaat.
Ik heb me ook suf gegoogeld maar daar kom ik ook niet verder dan wat ik al geprobeerd heb.
...

[ Voor 4% gewijzigd door V3lv3T88 op 27-02-2016 19:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bios update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3lv3T88
Ik heb geen nieuwere versie kunnen vinden dan er al op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het met 1 reepje geheugen in ieder slot, doe daarna hetzelfde met het andere reepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3lv3T88
Ook dat heb ik inmiddels geprobeerd, werkt in alle combinaties met het oude geheugen, maar niet met het nieuwe geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Staat het op de QVL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:31

rdejongjr

Gnome

Als het ook maar iets lijkt op het plaatje dan kan ik je vertellen dat dit ECC REG (RDIMM) reheugen is (Te zien aan het gecentreerde chippie).

Werkt niet in consumenten hardware.

Micro memory/storage doet veelal 2e hands of new old stock testen en verkopen onder generieke naam zonder duidelijke specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:14

nelizmastr

Goed wies kapot

Dit is PC2-5300R registered ECC. 4GB consumenten DIMMs ga je ook niet vinden voor dit bedrag.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3lv3T88
QVL lijst van dit bord is ook absurd kort en mijn HyperX staat er niet eens op ;)

Maargoed, ik heb dus speciaal gevraagd of het voor standaard desktops geschikt is en overal kreeg ik ja te horen... Juist vanwege die prijs heb ik dat specifiek nagevraagd...

Tot zo ver de deskundigheid van de webshops waar het verkocht wordt dus... Dan maar retour.
Pagina: 1