Terugzetten naar factory settings

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 742181

Topicstarter
Ik zou graag mijn pc terugzetten naar de factory stettings. Ik heb de pc online via de website van dell aangekocht en hierbij is nooit een disc van windows 7 geleverd.Hierdoor ben ik dus genoodzaakt om via het programma 'Alienrespawn' de pc terug naar de fabrieksinstellingen te zetten. Wanneer ik dit programma probeer te installeren krijg ik een melding die zegt ; "Alienrespawn kan niet geïnstalleerd worden omdat uw harde schijf geen windows herstelomgeving heeft". Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dell Support:
8:30 - 20:00 Ma to Vr,
9.00 - 17:00 Sat
020 674 4963

De melding die je krijgt lijkt erop dat je recovery-partitie of je system restore points niet meer bestaan; omdat het onmogelijk is om te raden wat je de afgelopen maanden/jaren met je PC en Windows hebt uitgespookt, ligt de bal een beetje bij jezelf.

Als de license-key van Windows nog op de laptop geplakt zit, kan je ook bedenken om de bijbehorende ISO van internet te halen en dan een clean install te doen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb al geprobeerd de ISO van internet te halen maar omdat de software al van te voren op de pc stond geinstalleerd is dit blijkbaar niet mogenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kijk eens bij schijfbeheer naar de partities, of er hier nog een herstelpartitie is. Is deze er niet dan houd het gewoon op en moet je een nieuwe installatie doen. Is de partitie er wel, kijk dan even welke knop je moet indrukken bij het posten om naar herstelbeheer van Dell te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Misschien een domme vraag maar wat bedoel je precies met een herstelpartitie? Ben namelijk niet zo heel goed met computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herremolog
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:21
Je zegt dat je geprobeerd hebt om de iso al te downen. Heb je wel de juiste versie getracht te downloaden via http://www.mydigitallife....1-iso-from-digital-river/ ? Want als je de licentiecode hebt (sticker) zou het gewoon moeten werken

I support anyone's right to be who they want to be. My question is: to what extent do I have to participate in your self-image? -Dave Chapelle-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-07 23:05
Als je schijfbeheer opent dan zie je het wel (recovery kan het ook heten)

Of je kan dit proberen
Restart your computer
While the computer restarts, press F8 to open the Advanced Boot Options menu
If the Advanced Boot Options menu does not open, wait for the Windows logon screen to appear. Then restart your computer and try again
Select Repair My Computer using the Arrow keys and press Enter to open the Windows Recovery Environment
On the first System Recovery Options window, click Next to select the default option
If you are prompted, log on as administrator to continue
On the Systems Recovery Options window, click Dell Backup and Recovery
In the Restore System window, select the backup file that you want to use to restore your system from the drop-down menu and click Next

[ Voor 83% gewijzigd door Mel33 op 27-02-2016 18:37 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 742181 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 18:24:
Heb al geprobeerd de ISO van internet te halen maar omdat de software al van te voren op de pc stond geinstalleerd is dit blijkbaar niet mogenlijk
Je geeft een antwoord waarvan je denkt dat het logisch is maar kant noch wal raakt? Tenzij er hele specifieke applicaties puur & alleen voor Alienware 100% benodigd zijn, kan je met een gewone Windows ISO en license key gewoon je machine leeg maken en weer installeren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 742181 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 18:33:
Misschien een domme vraag maar wat bedoel je precies met een herstelpartitie? Ben namelijk niet zo heel goed met computers.
Een herstelpartitie is een deel van de hardeschijf dat gereserveerd is om het OS opnieuw te kunnen installeren met alle drivers en setttings. Om de boel terug te kunnen zetten moet dit aanwezig zijn. Bij schijfbeheer kan je dit dus zien. Is dit niet aanwezig gaat herstellen nooit werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wanneer ik via: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows7 mijn pruduct key invoer krijg ik deze melding 'Error
The product key you entered appears to be for software pre-installed by the device manufacturer. Please contact the device manufacturer for software recovery options.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Bel met Dell: 020 674 4963

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

herremolog schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 18:36:
Je zegt dat je geprobeerd hebt om de iso al te downen. Heb je wel de juiste versie getracht te downloaden via http://www.mydigitallife....1-iso-from-digital-river/ ? Want als je de licentiecode hebt (sticker) zou het gewoon moeten werken
Veel modern spul van Dell heeft geen licentiesticker. Alleen een mooi glimmend embleempje van de meegeleverde Windows versie.
Bij die modellen zit de key voor Windows in de BIOS verwerkt en wordt automatisch uitgelezen als je Windows moet activeren.
Als je dezelfde versie van Windows installeert, of tot midden dit jaar Windows 10 (gratis upgrade), activeert dat dus automatisch zonder een key in te tikken.

Als je meteen de overstap naar Windows 10 wil doen: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Daar kan je een tool downloaden om een USB stick of DVD iso te maken waarmee je een verse installatie kan doen.

Wil je bij Windows 7 blijven, dan is het wat pittiger.
De links naar Digital River werken niet meer. Dat is opgeheven door Microsoft. Er is dus geen plek meer waar je een officiele Windows 7 ISO vandaan kan halen.
In dat geval zal je dus even moeten kijken of je van iemand een installatie CD kan lenen.
Anoniem: 742181 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 18:41:
Wanneer ik via: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows7 mijn pruduct key invoer krijg ik deze melding 'Error
The product key you entered appears to be for software pre-installed by the device manufacturer. Please contact the device manufacturer for software recovery options.'
Dat klopt. Die link werkt alleen voor retail versies van Windows 7. Kortom, als jij zelf een fysiek doosje met Windows 7 hebt gekocht (DVD, boekje, key stickers, the works), dan werkt dat.
Voor OEM installaties, dus het materiaal wat mee geleverd is door een PC bouwer, werkt dat niet.

Je opties? Windows10 kan je wel gratis en voor niks downloaden.
Je kan tot en met Juni gratis upgraden en je oude Windows 7 mag je ook gewoon terugzetten zonder dat Win10 ongeldig wordt. Je kan dus onbeperkt heen en weer wisselen als iets je niet bevalt.

[ Voor 25% gewijzigd door McKaamos op 27-02-2016 18:44 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-07 22:07
Of je belt Dell en vraagt om een DVD.

while (! ( succeed = try ()));

Pagina: 1