Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De bedoeling is om de computer enkel te gaan gebruiken voor vrije tijd.
Gaming/Netflix/Youtube
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou rond het bedrag van €1000 kunnen spenderen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb niet echt iets dat ik wil meenemen van mijn vorig toestel (Dell XPS 17").
Een monitor en een mechanical keyboard heb ik ook nodig.
Gaming muis/mat heb ik nog.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Helemaal niks speciaal. Ik denk niet dat ik ga OC'en, geen SLI noch RAID.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald. Ik heb een volledige neutrale mening tegenover elke hardware fabrikant.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nogmaals, niet echt.
**Edit met bijkomende informatie.**
FPS: Deze PC zou hopelijk High/Ultra steady 60fps in de nieuwe AAA games aankunnen op 1080p
Resolutie: 1920x1080 omdat ik wil wachten op de nieuwe videokaarten voor eventueel naar 2560x1440 te gaan. De huidige prijsoplossing om High/Ultra op de laatste nieuwe games (Fallout 4, Witcher 3, ...) in 1440p/60fps te draaien is nogal "absurd".
Geluidsproductie: Hier zit ik zo niet echt aan te denken. Mijn huidige laptop + externe koeler zijn samen al een klein vliegtuigje. Ook heb ik een tamelijk grote bureau waardoor 't systeem wel zo'n 1,5m ver kan staan.
Warmte: Ik zit meestal in een heel koele kamer te spelen waardoor ik ook niet echt vrees voor temperaturen. Naar de zomer toe zal dat natuurlijk wel wat veranderen maar dat zien we dan wel weer.
Energiegebruik: Om eerlijk te zijn heb ik hier geen mening over. Zoveel als ie vraagt.
Grootte van de kast: Zo'n kastje tussen de twee. Een Mid ATX case heet dat, denk'k.
Ga je overklokken?
Hier ben ik niet 100% aan uit, ik denk persoonlijk van niet omdat ik er ook nog geen ervaring met heb.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag hebben dat jullie mij helpen om keuzes te maken en knopen door te hakken omtrent mijn (eerste) desktop build.
Dit is wat ik zelf heb samen gesteld door een beetje rond te neuzen op verschillende forums.
Alvast enorm bedankt voor het bekijken van mijn topic.
Allereerste keer dat ik een post maak!
De bedoeling is om de computer enkel te gaan gebruiken voor vrije tijd.
Gaming/Netflix/Youtube
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou rond het bedrag van €1000 kunnen spenderen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb niet echt iets dat ik wil meenemen van mijn vorig toestel (Dell XPS 17").
Een monitor en een mechanical keyboard heb ik ook nodig.
Gaming muis/mat heb ik nog.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Helemaal niks speciaal. Ik denk niet dat ik ga OC'en, geen SLI noch RAID.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald. Ik heb een volledige neutrale mening tegenover elke hardware fabrikant.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nogmaals, niet echt.
**Edit met bijkomende informatie.**
FPS: Deze PC zou hopelijk High/Ultra steady 60fps in de nieuwe AAA games aankunnen op 1080p
Resolutie: 1920x1080 omdat ik wil wachten op de nieuwe videokaarten voor eventueel naar 2560x1440 te gaan. De huidige prijsoplossing om High/Ultra op de laatste nieuwe games (Fallout 4, Witcher 3, ...) in 1440p/60fps te draaien is nogal "absurd".
Geluidsproductie: Hier zit ik zo niet echt aan te denken. Mijn huidige laptop + externe koeler zijn samen al een klein vliegtuigje. Ook heb ik een tamelijk grote bureau waardoor 't systeem wel zo'n 1,5m ver kan staan.
Warmte: Ik zit meestal in een heel koele kamer te spelen waardoor ik ook niet echt vrees voor temperaturen. Naar de zomer toe zal dat natuurlijk wel wat veranderen maar dat zien we dan wel weer.
Energiegebruik: Om eerlijk te zijn heb ik hier geen mening over. Zoveel als ie vraagt.
Grootte van de kast: Zo'n kastje tussen de twee. Een Mid ATX case heet dat, denk'k.
Ga je overklokken?
Hier ben ik niet 100% aan uit, ik denk persoonlijk van niet omdat ik er ook nog geen ervaring met heb.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag hebben dat jullie mij helpen om keuzes te maken en knopen door te hakken omtrent mijn (eerste) desktop build.
Dit is wat ik zelf heb samen gesteld door een beetje rond te neuzen op verschillende forums.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 191,- | € 191,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 89,50 | € 89,50 |
| 1 | Sapphire NITRO R9 380X 4G D5 | € 243,50 | € 243,50 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 50,83 | € 50,83 |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Dell SE2416H Zwart | € 171,10 | € 171,10 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 83,01 | € 83,01 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 66,01 | € 66,01 |
| 1 | Samsung 850 EVO 120GB | € 67,10 | € 67,10 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.032,- | |
Alvast enorm bedankt voor het bekijken van mijn topic.
Allereerste keer dat ik een post maak!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2016 19:17 ]