Waterkoeling Advies voor in Game-PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperchaser
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-05 15:52
Mijn vraag

Na aanleiding van een aantal discussies die ik heb gevoerd op mijn werk, wil ik hier graag een vraag neerleggen.

Naast dat waterkoeling er ontzettend gaaf uitziet, ben ik ervan overtuigd dat dit ook beter is voor je systeem.

Nu is mijn vraag alleen, aangezien ik er zelf weinig ervaring mee heb.. of het aan te raden is om een waterkoeling systeem te plaatsen in mijn huidige setup.

Mocht dit mogelijk zijn ben ik benieuwd welke water koeling hier dan geschikt voor zou zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 246,15€ 246,15
1MSI Z170A GAMING PRO€ 147,95€ 147,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 354,-€ 354,-
1Phanteks Enthoo Evolv ATX Grijs€ 166,95€ 166,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,95€ 29,95
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/16€ 71,95€ 71,95
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 163,-€ 163,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.272,90

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Momenteel heb ik er een luchtkoeling inzitten en aangezien ik nog geen ervaring heb met waterkoeling, ben ik benieuwd of jullie mij hierover wat kunnen adviseren en wellicht de geschikte waterkoeling kunnen aanraden.

Ik heb trouwens gekeken op het Best Buy Guide voor 2015 op tweakers en kwam uit op de Medium: ~€300,- : setup.. alleen ben ik benieuwd hoe ik erachter kom of dit allemaal gaat passen..

Ik heb wel iemand in huis die dit voor mij zou kunnen installeren, ik ben er tevens van op de hoogte dat waterkoeling (redelijk) m.b.t onderhoud wat aandacht vergd.

Groeten!

p.s Mijn budget ligt rond de 300 / 400 ,-

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoe ver wil je gaan overklokken? Er zijn zat artikelen / (p)reviews te vinden dat je met de 6600K richting de 4.8GHz kan komen puur en alleen met een luchtkoeler. Ja, op lucht zullen de fans harder moeten werken en dat zal je waarschijnlijk ook wel gaan horen.

De discussies op werk; heel interessant maar post dan ook wel ff in de startpost welke voor- en nadelen er zijn besproken, waarom jij denkt dat watercooling een optie is voor jouw machine en ook zeker welke informatie jouw collega's/vrienden al hebben gegeven wat (niet) handig is om te gaan doen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
je kan 360mm radiator bovenin, samen met een paar goede ventilators (gentle typhoon achtig).
deze zijn ook aardig, niet top, maar op moederbord aansluiten en x3 is het goed genoeg voor waterkoeling.
pricewatch: Enermax TwisterPressure UCTP12P, 120mm

cpu en gpu (universeel) blokje.
pomp ( en een bay reservoir. slangen met draaikoppelingen en je kan gaan bouwen.
gedemineraliseerd water erin met een anti corrosie toevoeging erin en klaar.

kant en klaar vind ik zelf minder handig en gpu wil je toch ook wel koelen.
mijn huidige cpu en gpu blokken gaan al mee sinds 2008 ofzo, die worden dus mooi hergebruikt al jaren lang. enige is dat je nog wel ergens in de buurt van je gpu een koeler wil hebben (zijkant of in de kast), anders worden de vrms op je videokaart nogal warm.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Powrskin schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 18:20:

kant en klaar vind ik zelf minder handig en gpu wil je toch ook wel koelen.
mijn huidige cpu en gpu blokken gaan al mee sinds 2008 ofzo, die worden dus mooi hergebruikt al jaren lang. enige is dat je nog wel ergens in de buurt van je gpu een koeler wil hebben (zijkant of in de kast), anders worden de vrms op je videokaart nogal warm.
Als je een full cover block van EK, Bitspower etc. gebruikt worden de vrm's ook meegenomen in de loop :) Met een universeel blok helaas niet.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
pwillemske schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 19:46:
[...]

Als je een full cover block van EK, Bitspower etc. gebruikt worden de vrm's ook meegenomen in de loop :) Met een universeel blok helaas niet.
jammer van de fullcovers is dat ze niet mee kunnen naar een volgende kaart. Ze zijn nieuw ook erg duur en 2e hands krijg je er niet veel meer voor.

nog 2 tips:

1: full cover is 2e hands goedkoop en dus een leuke optie.
2: neem bij koelblokken niets met plexiglas, maar acetal, koper of iets anders sterks. al meerdere blokjes kapot gedraaid met de koppelingen door dat slappe plexi glas.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperchaser
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-05 15:52
Beste mensen,

Dank voor de reacties.. zo als ik zelf al dacht zie ik hierboven termen voorbij komen die bij mij geen belletje laten rinkelen.

Ik denk dat ik eerst meer onderzoek ga doen voordat ik hierop terugkom, anders verspil ik jullie kostbare tijd en dat ik zeker niet mijn bedoeling.

Excuses, maar toch bedankt voor de reacties.. ik neem het mee!
Pagina: 1