Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheetka
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-03 17:37
Hallo allen,

Heb 2 jaar geleden een Medion PC gekocht bij de aldi voor 800 euro en wil hiervoor de videokaart veranderen.

Dit zijn mijn huidige specs

Ik was van plan een GTX 970 er in te zetten, maar ik ben compleet nieuw in het bouwen van pc's, en weet niet wat voor soort versie ik van de GTX 970 nodig heb.

Wat ik heb gevonden:

Kaart 1
Kaart 2

Volgens mij is het verschil de aansluiting tussen de twee kaarten, en ik weet niet wat op mijn moederbord past, en of het allemaal wel goed compitabel is i.v.m. voeding etc.

Mijn moederbord is een Microstar MSI MS 7848 te zijn

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Mits medion (wat ik niet denk) je heeft genept met een whitelist, kunnen beide kaarten. Om het even welke. Check nog wel even je voeding. Er zit ergens vast een mooie sticker die je meer informatie daarover levert. Als je dat hier post is er vast iemand die daar iets zinnigs over kan vertellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheetka
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-03 17:37
Kan je hier soms wat mee? http://imgur.com/IHu2rPp

De enige stikker die erop staat laat het serie nummer zien van de computer zelf.

Of moet ik hem open maken om die stikker te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voor zover ik weet zit er een 400W PSU in met een maximale (!!!!) output van 324W op de 12V-rail. Maar om het zeker te weten moet de PC open en zal je inderdaad de sticker van de PSU even moeten bekijken.

Daarnaast kan je eenvoudig Googlen op jouw moederbord; er zijn meerdere topics elders te vinden waar een GTX7-serie al niet lijkt te werken dus ik ben bang dat er een kans is dat ook een GTX9-serie niet gaat werken. Wat dan wel opvallend is aangezien er een GTX760 in je PC zou moeten zitten en blijkbaar wel functioneert.

De MS-7848 is geen officieel MSI-board; van wat ik kan vinden, is het een OEM-bord speciaal voor bedrijven als Medion, gebaseerd op een H81-chipset maar met verminderde features.

Misschien is het ook slim om gewoon Medion even te bellen en te vragen wat er precies in de PC zit; dat scheelt een stuk schroefwerk (voor jou) en raadwerk (voor ons):

Binnen garantie: Telefoon: 0900 - 2352534 (€ 1,00 per gesprek)
BUITEN GARANTIE: Premium hotline: 0900 - 5433833 (€ 0,70 / min.)
Beiden alleen doordeweeks tussen 8:30 en 17:00

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:41

br00ky

Moderator Harde Waren
sheetka schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 17:23:

Of moet ik hem open maken om die stikker te zien?
Yes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59

Nemesizz

Untouchable

In die Medions zit meestal een FSP voeding in met een wattage die net voldoende is voor het standaard systeem. Dingen uitbreiden gaat vaak moeilijk door te weinig kabels of te weinig 'headroom' qua wattage.

FSP (Fortron) is geen slechte voeding, maar ook geen hoog vlieger, metname als ze wat ouder worden gaan ze vaak problemen geven (metname bij het inschakelen van de PC bij een koude start).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:20
Zo'n 760 OEM heeft slechts een TDP van 130W en heeft maar één 6-pin PEG connector nodig.
Zonder te weten wat voor voeding erin zit kun je volgens mij wel probleemloos overstappen naar een 960 (die is pakweg 30% sneller dan wat je nu hebt).
Een 970 kan misschien ook maar dan is er meer informatie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens http://www.zenman.nl/shar...d8874-aldi-pc-van-medion/ zit er een FSP 450-60EMDN in. Deze voeding heeft één 6 pins peg. Een pricewatch: Gigabyte GV-N960OC-4GD is het maximale zonder met verloopjes te werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2016 14:04 ]

Pagina: 1