Help!! T-bird lockup

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheSlider
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb het volgende systeem:

Asus A7V bios v1003
AMD Thunderbird 700
Coolermaster 5H51
128 PC-100 geheugen

Nu doet zich het volgende probleem voor. Als ik een tijdje de computer draaiende heb loopt de temperatuur tot zo'n 50 a 55 graden op. Niks aan de hand totdat ik wil rebooten. Hij hangt dan net voor de geheugen test. Ik kan pas opnieuw booten en de bios in als ik de computer een aantal minuten laat afkoelen.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen.

Verwijderd

Geen koelprut gebruikt?

• TheSlider
  • Niet online
Nee ik heb er geen koelpasta tussen gedaan.

Ik heb ontdekt dat als die vastloopt en je zet hem aan en uit dan gaat hij naar de bios en zegt dat de frequentie van de cpu of geheugen niet goed is, terwijl de bus gewoon op 100 mhz draait.

Ik heb nu jumperless ingesteld, denk dat ik eens met jumpers ga proberen.

Verwijderd

Hmm misschien toch iets met de koeler.
Ik heb een soortgelijk systeem besteld maar dan met een 900 T-bird. Ook de zelfde koeler.

TheSlider: was t makkelijk om die koeler erop te krijgen of moest je m aanpassen?

• TheSlider
  • Niet online
Je moet wel een beetje kracht zetten om em erop te krijgen, maar hij past perfect. De vier nokjes op de proc drukken vanzelf in zodat de koeler precies op de chip past.

Verwijderd

Okay Thnx voor de reply
ik zal laten weten hoe t gegaan is binnenkort

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
zonder koelpasta blijft je heatsink natuurlijk wel lekker koel, ben je een test aan het doen hoeveel hij kan hebben voordat ie door brand ?

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

hehe
Ik heb mn Artic Silver al vast maar besteld,
liever die 50 piek aan de pasta besteden dan mn processor verdoemen tot sleuterhanger :)

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kan je op een T-birb gewoon een Atlon cooler zetten?

• TheSlider
  • Niet online
Effe ter informatie. Standaard zit er op de cooler al een koelprutje en de koeler maakt wel degelijk goed contact met de cpu.
De temp-sensor zit immers op de koeler en niet op de cpu.

Verwijderd

Ik heb een A7V, Duron 600 en_gelukkig_ een ALPHA socket 370 met Delta vliegtuigmotor van de oc-shop.

Ik ben tot de de conclusie gekomen dat je met een "standaard" cooler (coolermaster) heel goed moet opletten of hij goed contact met de core maakt. Dat was bij mij namelijk niet 100 %. Oplossing: haal een heel klein stukje van de nopjes die op de processor af en gebruik zo weinig mogelijk pasta. Goed aandrukken en positioneren.

Mijn duron 600@800 (met dus die coolermaster) werd %$$(%^() 55 graden.

Na aanpassen van de Alpha (voetjes eraf) en de processor (nopjes er af) de Alpha gemonteerd en wat bleek: Dron wil nu 900 stabiel bij 1.85 Volt en, jawel 40 graden.
:) :) :)
De tempsensor van het MoBo "kaal" gemaakt en tegen de core aan, dus een redelijk betrouwbare indicatie van het temperatuur verval.

Verder heb ik gewoon de huis-tuin-en-keuken pasta van de electroboer om de hoek gebruikt.

Newt, is dit goed of niet.. ;) graag commentaar.
Pagina: 1