Toon posts:

Desktop of laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag allemaal,

ik ben nu al zo'n 10 jaar een vrolijke desktop gebruiker, maar helaas is mijn huidige desktop kapot.
nu ben ik eens gaan zoeken naar een nieuwe en in deze zoektocht loop ik tegen een paar vreemde dingen op!
mijn wensen voor een nieuwe PC zijn: I7 skylake processor, 16gb ram, een medium-goeie videokaart en een redelijke SSD is toch ook wel prettig.

in mijn zoektocht stuitte ik op een laptop (ik weet dat dit het desktop topic is, maar daar kom ik zo op).
om precies te zijn, deze: pricewatch: Dell Inspiron 15-7559 (CN95701)
als ik hier zelf nog 8gb ram en een 500gb ssd bij prik heb ik voor zo'n 1.200 eu een heel prima systeem!

maar!

Ik was eigenlijk op zoek naar een desktop, en die kan ik niet vinden voor een dergelijke prijs met dezelfde specs! nu ben ik geen computerbouwer (veel te bang dat ik iets fout doe) en ook allesbehalve een expert op computer gebied, maar ik zou toch verwachten dat een desktop voor een dergelijke prijs of zelfs goedkoper zou moeten vinden.

kunnen jullie mij hierin vertellen of ik iets over het hoofd zie? zit er een addertje onder het gras bij de laptop (ondanks dat hij wel in de BBG staat van deze maand) of kijk zit ik met een totaal verkeerd beeld naar de desktops te kijken?

ik hoor graag van jullie!

alvast heel heel hartelijk dank!

nog even volgens het DAA beleid:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
ik zal het nieuwste Adobe CC pakket gaan gebruiken, regelmatig een spelletje (geen high-end of ultra settings, gewoon casual), waarschijnlijk sluit ik 'm aan op mijn TV en kijk ik netflix via mn pc.
hoogstwaarschijnlijk draai ik als ik lekker bezig ben ongeveer 4 adobe programma's tegelijk en zal daarnaast ook nog veel op internet e.d. zitten, dus hij moet een hoop tegelijk aankunnen.

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
ik ben op zoek voor iets wat om en nabij de 1000-1300 eu zit

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
mijn huidige PC gaat met pensioen naar de gemeentewerf, hij is redelijk gaar.. daar zit niks bruikbaars meer in... (is ook al 8 jaar oud, vandaar)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
met het oog op de toekomst zat ik zelf te denken aan een i7 skylake, 16gb ram (met de mogelijkheid op verder uitbreiden), degelijke-goede videokaart en een goed formaat SSD (ik heb een externe HD voor afbeeldingen muziek e.d. maar

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
ik heb nog nooit een PC samengesteld, ik heb altijd complete desktops gekocht... dus ik zou echt niet weten wat goed is en wat niet.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
de PC die ik nu heb die maakt het geluid van een opstijgend vliegtuig als 'ie het al doet, dus ik een nieuwe zal sowieso stiller zijn. ik heb een redelijk formaat toren nu, dus er is genoeg ruimte dus ook daar zijn geen restricties.

Ga je overklokken?
nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik me er nu ook maar niet aan ga wagen

Wat verwacht je van ons?
ik heb hieronder al wat geleerd, dus ik ben daar al happy mee. ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren wat ik precies nodig heb. en wellicht tips en tricks voor het bouwen van een PC! (ik ga nu ook maar is wat filmpjes kijken over hoe het moet)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2016 12:44 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor 1200 euro kan je (inclusief monitor en toetsenbord/muis en OS) prima een desktop bij elkaar klikken die net zo goed, zo niet beter is als een laptop. Waarschijnlijk vergelijk je de verkeerde zaken. Laptop i7 =/= desktop i7 en 960M =/= normale 960.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 15:06:
Voor 1200 euro kan je (inclusief monitor en toetsenbord/muis en OS) prima een desktop bij elkaar klikken die net zo goed, zo niet beter is als een laptop. Waarschijnlijk vergelijk je de verkeerde zaken. Laptop i7 =/= desktop i7 en 960M =/= normale 960.
ah, dat wist ik dus inderdaad niet.

ik dacht dat die allemaal gelijk waren!

dan ben ik bang dat ik toch maar eens moet gaan kijken hoe ik een pc kan bouwen....

• deguus
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-07-2024

deguus

shit pf laad nit

brooky heeft daar gelijk de laptop video kaarten zijn flink wat minder dan desktop. (hoewel ze nu ook een desktop 980 in laptops don maar dat is wat hoger dan je budget)
ik zou voor een redelijke desktop gaan. zo iets:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 323,51€ 323,51
1MSI B150M BAZOOKA€ 74,95€ 74,95
1Gigabyte GV-N960WF2OC-2GD€ 189,-€ 189,-
1Fractal Design Node 202€ 79,-€ 79,-
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 68,95€ 68,95
1Sharkoon SilentStorm SFX Gold 500W€ 77,95€ 77,95
1Samsung 850 EVO 1TB€ 309,95€ 309,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.123,31

its the Guus

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
deguus schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 15:56:
brooky heeft daar gelijk de laptop video kaarten zijn flink wat minder dan desktop. (hoewel ze nu ook een desktop 980 in laptops don maar dat is wat hoger dan je budget)
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.123,31
Waarom een i7 en een 1TB SSD ? Misschien handing dat de TS gewoon het topic aanpast volgens het DAA Beleid : DAA beleid

Dan zouden we je gericht verder kunnen helpen met het samenstellen van een prima desktop :D

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Bizar dat vraag nummer 1 niet gesteld is!

Waar ga je hem voor gebruiken? Om nu al adviezen te geven is vrij zinloos.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor jullie antwoorden!
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.123,31
als ik die specs zo zie dan word het inderdaad een keuze voor een desktop! ik zal eens opzoeken of ik het een beetje ga snappen hoe ik zoiets bouw
MichaelvD2203 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 16:57:
[...]

Waarom een i7 en een 1TB SSD ? Misschien handing dat de TS gewoon het topic aanpast volgens het DAA Beleid : DAA beleid

Dan zouden we je gericht verder kunnen helpen met het samenstellen van een prima desktop :D
CMSTRR schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 17:06:
Bizar dat vraag nummer 1 niet gesteld is!

Waar ga je hem voor gebruiken? Om nu al adviezen te geven is vrij zinloos.
deze topic ging mij in eerste instantie om de vraag, maar ik denk dat ik er inderdaad beter aan doe om er een buildvraag topic van te maken! ik zal de eerste post even mijn wensen en doelen aangeven!

• deguus
  • Registratie: Februari 2015

deguus

shit pf laad nit

Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 12:23:
Hartelijk dank voor jullie antwoorden!

[...]

als ik die specs zo zie dan word het inderdaad een keuze voor een desktop! ik zal eens opzoeken of ik het een beetje ga snappen hoe ik zoiets bouw

[...]

[...]

deze topic ging mij in eerste instantie om de vraag, maar ik denk dat ik er inderdaad beter aan doe om er een buildvraag topic van te maken! ik zal de eerste post even mijn wensen en doelen aangeven!
dat wou ik laten zien dit is een kleine pc maar dan heb je dus nog een paar voordelen van een laptop als je nog een scherm er bij wilt kan ik de build aanpassen . de case zal wat moeilijker zijn maar het resultaat mooier als je nog vragen hebt over onderdelen moet je maar zeggen .

its the Guus

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:46

Shabbaman

Got love?

Aangezien je het acceptabel zou vinden om bij Dell een laptop te kopen, zou je ook kunnen overwegen om bij Dell (of een andere fabrikant) een desktop te kopen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Shabbaman schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:16:
Aangezien je het acceptabel zou vinden om bij Dell een laptop te kopen, zou je ook kunnen overwegen om bij Dell (of een andere fabrikant) een desktop te kopen.
ik snap deze vergelijking niet !?
de laptop die TS noemde is best een goede bang-for-buck optie. maar als je naar desktops gaat kijken ga je dit nooit terug vinden. laatst ook eventjes naar de mediamarkt gelopen , de prijzen die ze daar vragen zijn absurd. vooral als je kijkt naaar de componenten en de onlogische samenstellingen. i7 met een low end videokaart etc.

even OT:

volg het beleid even en post zelf ff een lijstje, met gebruik van de BBG van de laatste maanden. daarna kunenn we je goedh elpen

[ Voor 10% gewijzigd door Ergo op 28-02-2016 20:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nate-Senpai schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:21:
[...]

ik snap deze vergelijking niet !?
de laptop die TS noemde is best een goede bang-for-buck optie. maar als je naar desktops gaat kijken ga je dit nooit terug vinden. laatst ook eventjes naar de mediamarkt gelopen , de prijzen die ze daar vragen zijn absurd. vooral als je kijkt naaar de componenten en de onlogische samenstellingen. i7 met een low end videokaart etc.
dat klopt dus helemaal, daar loop ik ook tegenaan. die laptop heeft wel ongeveer de specs die ik zocht dus vandaar dit topic en mijn vraag of er nou geen desktop zou zijn met deze specs die goedkoper is.
Nate-Senpai schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:21:
even OT:

volg het beleid even en post zelf ff een lijstje, met gebruik van de BBG van de laatste maanden. daarna kunnen we je goed helpen
daar zit ik dus een beetje met een probleem, ik heb nog nooit een PC gebouwd en weet gewoon simpelweg niet wat ik überhaupt nodig heb... en al helemaal niet wat ik moet/kan combineren

op zich als ik de build van deguus zie lijkt dat me wel super. ik was ondertussen ook al wat filmpjes aan het opzoeken over het hoe en wat :-)

• Ergo
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 23:01:
[...]

dat klopt dus helemaal, daar loop ik ook tegenaan. die laptop heeft wel ongeveer de specs die ik zocht dus vandaar dit topic en mijn vraag of er nou geen desktop zou zijn met deze specs die goedkoper is.

[...]

daar zit ik dus een beetje met een probleem, ik heb nog nooit een PC gebouwd en weet gewoon simpelweg niet wat ik überhaupt nodig heb... en al helemaal niet wat ik moet/kan combineren

op zich als ik de build van deguus zie lijkt dat me wel super. ik was ondertussen ook al wat filmpjes aan het opzoeken over het hoe en wat :-)
Dat lijstje van deguust is enigszins onzin. Je hebt geen i7 echt nodig voor gamen. Voor een kleine 1100 euro inclusief monitor kan je een systeem bouwen dat vele malen krachtiger is dan die laptop en dan volstaat een i5 makkelijk. Wat is het uiterlijke dat je wilt uitgegeven inclusief monitor dan zou ik zo met een lijstje komen.

Hier trouwens een benchmark die je het verschil tussen desktop en laptop laat zien
970 vs 960m

960m vs 960

[ Voor 14% gewijzigd door Ergo op 29-02-2016 08:20 ]

• dakaza
  • Registratie: December 2013
[...]

[...]

Misschien gekke vraag maar denk je dat de laptop mee gaat nemen(dus niet mee te nemen naar werk/school of iets anders) Zal je hem nooit mee nemen dan raad ik aan om een desktop te maken, omdat je dan de beste bang for buck krijgt. Zeker mer alle mobile processoren waar weinig performance in zit.

Een PC bouwen is niet zo moeilijk, het lastigste en waar het meeste tijd in zit is het samen stellen van een PC. Gelukkig zijn er al een aantal computers samengesteld in dit topic en hoef je alleen de onderdelen te bestellen. Dan helpt het zeker om een filmpjes te kijken hoe je een computer bouwt. Maar eigenlijk is het bouwen best wel straight forward.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.123,31
Succes om dat moederbord in die node 202 te krijgen. Dat gaat niet passen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• teddy270us
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-10 08:46

Wat het bouwen van een desktop betreft: Er zijn bedrijven bij wie je de componenten kan kopen en dat zij het ook voor je in elkaar zetten waarbij je meteen ook garantie krijgt (net alsof je een compleet desktop bij een winkel koopt). Als ik mij niet vergis, is Azerty een van die bedrijven, wellicht dat andere tweakers ook een aantal andere kennen.

Dus zou een optie voor je zijn. en om eerlijk te zijn kost het niet al te veel, kan mij vergissen maar voor 100 euro heb je dus Assemblage + 1 jaar garantie (op de installatie, op de producten heb je natuurlijk hun eigen garantie van x-jaar)

Wel 2 punten om te overwegen:

1. Men heeft hier boven een voorbeeld gegeven van wat je zou kunnen halen, mijn advies is wel, als het je niet uit maakt, kan je wel een kleinere ssd halen (512gb) en een i5 ipv i7 (mits je het werk wat je wilt doen wel met de i5 kan doen ivm HT -- en daar moeten de andere tweakers hier je over adviseren) en met het geld wat je bespaart een gtx 970 halen ipv een 960.

2. Het is inderdaad wel zo dat je met het geld wat je aan een laptop besteedt, je een betere desktop kan kopen. Met die 1200 - 1300 kan je veel krachtigere specs halen (zoals je gezien hebt) maar als je van plan bent om van tijd tot tijd je werk elders te doen, of je pc mee nemen op ries ed, dan zou ik toch de laptop nemen.

succes!

Verwijderd

Topicstarter
dakaza schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:10:
[...]

Misschien gekke vraag maar denk je dat de laptop mee gaat nemen(dus niet mee te nemen naar werk/school of iets anders) Zal je hem nooit mee nemen dan raad ik aan om een desktop te maken, omdat je dan de beste bang for buck krijgt. Zeker mer alle mobile processoren waar weinig performance in zit.

Een PC bouwen is niet zo moeilijk, het lastigste en waar het meeste tijd in zit is het samen stellen van een PC. Gelukkig zijn er al een aantal computers samengesteld in dit topic en hoef je alleen de onderdelen te bestellen. Dan helpt het zeker om een filmpjes te kijken hoe je een computer bouwt. Maar eigenlijk is het bouwen best wel straight forward.
in principe heb ik voor school een laptop nodig voor tekstverwerking, verder niet, daarom is het misschien beter om een goeie desktop te maken en daarnaast een simpel laptopje te kopen. als ik de filmpjes kijk dan lijkt het inderdaad vrij duidelijk, enige probleem wat ik dan nog heb is kijken wat waar in past haha
teddy270us schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:47:
[...]

Wat het bouwen van een desktop betreft: Er zijn bedrijven bij wie je de componenten kan kopen en dat zij het ook voor je in elkaar zetten waarbij je meteen ook garantie krijgt (net alsof je een compleet desktop bij een winkel koopt). Als ik mij niet vergis, is Azerty een van die bedrijven, wellicht dat andere tweakers ook een aantal andere kennen.

Dus zou een optie voor je zijn. en om eerlijk te zijn kost het niet al te veel, kan mij vergissen maar voor 100 euro heb je dus Assemblage + 1 jaar garantie (op de installatie, op de producten heb je natuurlijk hun eigen garantie van x-jaar)
dat is inderdaad wel een optie om naar te kijken! thanks voor de tip
Wel 2 punten om te overwegen:

1. Men heeft hier boven een voorbeeld gegeven van wat je zou kunnen halen, mijn advies is wel, als het je niet uit maakt, kan je wel een kleinere ssd halen (512gb) en een i5 ipv i7 (mits je het werk wat je wilt doen wel met de i5 kan doen ivm HT -- en daar moeten de andere tweakers hier je over adviseren) en met het geld wat je bespaart een gtx 970 halen ipv een 960.
in principe ga ik geen heel veel eisende spellen spelen op mn pc, dus ik denk dat een gtx 970 enigszins overkill is, of is dat ook handig voor photoshop / netflix e.d.?

2. Het is inderdaad wel zo dat je met het geld wat je aan een laptop besteedt, je een betere desktop kan kopen. Met die 1200 - 1300 kan je veel krachtigere specs halen (zoals je gezien hebt) maar als je van plan bent om van tijd tot tijd je werk elders te doen, of je pc mee nemen op ries ed, dan zou ik toch de laptop nemen.

succes!
in principe gebruik ik de veel eisende programma's thuis dus daar hoef ik niet persé een laptop te hebben die dat allemaal buiten de deur kan... (al is dat natuurlijk af en toe wel handig)
Nate-Senpai schreef op zondag 28 februari 2016 @ 23:08:
[...]

Dat lijstje van deguust is enigszins onzin. Je hebt geen i7 echt nodig voor gamen. Voor een kleine 1100 euro inclusief monitor kan je een systeem bouwen dat vele malen krachtiger is dan die laptop en dan volstaat een i5 makkelijk. Wat is het uiterlijke dat je wilt uitgegeven inclusief monitor dan zou ik zo met een lijstje komen.

Hier trouwens een benchmark die je het verschil tussen desktop en laptop laat zien
970 vs 960m

960m vs 960
de i7 was ook niet echt voor het gamen, ik dacht dat een i7 wat beter veel dingen tegelijk aan kan dus vandaar de keuze daarvoor. ik ben namelijk als ik bezig ben met iets ontwerpen vaak met een hele hoop programma's bezig, en ik wil dat natuurlijk allemaal tegelijk kunnen draaien :P

en thanks voor de linkjes naar de voor de videokaarten, dat scheelt inderdaad behoorlijk!

• Ergo
Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:50:

de i7 was ook niet echt voor het gamen, ik dacht dat een i7 wat beter veel dingen tegelijk aan kan dus vandaar de keuze daarvoor. ik ben namelijk als ik bezig ben met iets ontwerpen vaak met een hele hoop programma's bezig, en ik wil dat natuurlijk allemaal tegelijk kunnen draaien :P

en thanks voor de linkjes naar de voor de videokaarten, dat scheelt inderdaad behoorlijk!
voor het multitasken zou ik gewoon in genoeg ram investeren. meestal is 8 voldoende maar met wat photoshop etc open dan is 16gb toch wel een uitkomst. voor casual gamen zou je met 750 euro al goed uit de voeten kunnen. weet niet of je randapparatuur hebt dus ik heb even alles erin gegooid. mocht je dit niet nodig hebben gaat er 200 euro van de build af.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 187,95€ 187,95
1Sapphire NITRO R9 380X 4G D5€ 243,50€ 243,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,-€ 48,-
1NZXT S340 Zwart€ 66,95€ 66,95
1AOC G2460VQ6 Zwart€ 168,90€ 168,90
1CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo€ 31,95€ 31,95
1Cooler Master GM G550M€ 61,95€ 61,95
1Crucial BX100 250GB€ 72,95€ 72,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.026,05

• teddy270us
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-10 08:46
Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:50:
[...]

in principe ga ik geen heel veel eisende spellen spelen op mn pc, dus ik denk dat een gtx 970 enigszins overkill is, of is dat ook handig voor photoshop / netflix e.d.?

in principe gebruik ik de veel eisende programma's thuis dus daar hoef ik niet persé een laptop te hebben die dat allemaal buiten de deur kan... (al is dat natuurlijk af en toe wel handig)
- Laptop/desktop: van wat je zegt, is idd een desktop samenstellen en daar naast een simpele laptop kopen veel handiger in jou geval.

- 970/960: nee bij het kijken van films ed (netflix) heb je zeker geen baat bij het hebben van een 970 in vergelijking met een 960. Wel is het zo dat je met die 970 langer je casual games kan spelen dan de 960. (Als ik het mag vragen: wat voor games speel je zoal?). Mits je het niet erg vindt om over 2 jaar bijv je kaart te vervangen. Naast de links hierboven, wellicht zou je ook een kijkje hiernaar willen nemen:
http://www.notebookcheck....rce-GTX-960.146738.0.html

- i7/i5: ik word graag gecorrigeerd als ik hier verkeerde info geef, maar zover ik het weet heb je aan de i7 (in jou geval sinds je niet al te veel eisende games speelt) als je veel rendert, dus als je echt heel zware PS werk doet, zou het van pas kunnen komen. voor redelijk tot midzwaar PS werk is een i5 wel voldoende volgens mij. (en nogmaals: correct me if I'm wrong folks)

Verwijderd

Topicstarter
Nate-Senpai schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:03:
[...]

voor het multitasken zou ik gewoon in genoeg ram investeren. meestal is 8 voldoende maar met wat photoshop etc open dan is 16gb toch wel een uitkomst. voor casual gamen zou je met 750 euro al goed uit de voeten kunnen. weet niet of je randapparatuur hebt dus ik heb even alles erin gegooid. mocht je dit niet nodig hebben gaat er 200 euro van de build af.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 187,95€ 187,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,-€ 48,-
1NZXT S340 Zwart€ 66,95€ 66,95
1AOC G2460VQ6 Zwart€ 168,90€ 168,90
1Crucial BX100 250GB€ 72,95€ 72,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.026,05
hartelijk dank voor je lijstje!

ik zocht de videokaart eens even op en keek wat precies het verschil is tussen deze en de gtx960, maar het enige wat ik kon vinden is een hele hoop geflame tegenover elkaar.... volgens mij zijn ze een beetje vergelijkbaar toch?

en is 250 gb ssd niet wat aan de kleine kant? heb nog niet eerder een SSD gehad dus ik weet niet precies wat er allemaal op komt...

ik kom wel heel erg lekerig over zo.... (maar dat ben ik ook :-( 8)7 )
teddy270us schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:34:
[...]

- Laptop/desktop: van wat je zegt, is idd een desktop samenstellen en daar naast een simpele laptop kopen veel handiger in jou geval.

- 970/960: nee bij het kijken van films ed (netflix) heb je zeker geen baat bij het hebben van een 970 in vergelijking met een 960. Wel is het zo dat je met die 970 langer je casual games kan spelen dan de 960. (Als ik het mag vragen: wat voor games speel je zoal?). Mits je het niet erg vindt om over 2 jaar bijv je kaart te vervangen. Naast de links hierboven, wellicht zou je ook een kijkje hiernaar willen nemen:
http://www.notebookcheck....rce-GTX-960.146738.0.html
op dit moment speel ik af en toe Rust, Civilization, Age of Empires en meer RTS games...
uiteraard is er wel een mogelijkheid dat ik meer spellen ga spelen zodra mijn pc dat aan kan :P
teddy270us schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:34:

- i7/i5: ik word graag gecorrigeerd als ik hier verkeerde info geef, maar zover ik het weet heb je aan de i7 (in jou geval sinds je niet al te veel eisende games speelt) als je veel rendert, dus als je echt heel zware PS werk doet, zou het van pas kunnen komen. voor redelijk tot midzwaar PS werk is een i5 wel voldoende volgens mij. (en nogmaals: correct me if I'm wrong folks)
ik ben soms wel zwaar bezig met photoshop, ook in illustrator kan ik af en toe grote bestanden hebben met veel, heeeeel veel lijnen (waardeloze aanleveringen van klanten e.d.) en ook regelmatig 3D tekeningen dus het is wel prettig als ik een PC heb die dat aan kan... als daarvoor een i7 inderdaad beter is dan is zou ik toch inderdaad liever een i7 hebben...

• Ergo
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 18:10:

hartelijk dank voor je lijstje!

ik zocht de videokaart eens even op en keek wat precies het verschil is tussen deze en de gtx960, maar het enige wat ik kon vinden is een hele hoop geflame tegenover elkaar.... volgens mij zijn ze een beetje vergelijkbaar toch?

en is 250 gb ssd niet wat aan de kleine kant? heb nog niet eerder een SSD gehad dus ik weet niet precies wat er allemaal op komt...

ik kom wel heel erg lekerig over zo.... (maar dat ben ik ook :-( 8)7 )
hier een benchmark van digital foundry
in deze video zie je dat een overklokte 4gb 960 nog kan meekomen tegenover een stock 380x.

je zou kunnen investeren in een 500 gb ssd , maar de meeste games hebben niet heel veel profijt van een SSD ( tenzij ze lange laadtijden hebben) . hier een ander lijstje voor 1000 euro, maar dit is zonder randapparatuur. wel met een veel krachtigere videokaart.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 189,95€ 189,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 87,95€ 87,95
1Sapphire Radeon NITRO R9 390 8G with back plate€ 344,-€ 344,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 47,95€ 47,95
1NZXT S340 Zwart€ 67,95€ 67,95
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 69,50€ 69,50
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
1Sandisk Ultra II SSD 480GB€ 132,95€ 132,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.069,15

dan zou je nog 200 euro erbij moeten duwen voor randapparatuur ( of je kijkt voor wat leuks op v&a of gebruikt je oude monitor )

je zou natuurlijk ook gewoon de SSD kunnen overnemen :+

Verwijderd

Topicstarter
Nate-Senpai schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 18:37:
[...]

hier een benchmark van digital foundry
in deze video zie je dat een overklokte 4gb 960 nog kan meekomen tegenover een stock 380x.

je zou kunnen investeren in een 500 gb ssd , maar de meeste games hebben niet heel veel profijt van een SSD ( tenzij ze lange laadtijden hebben) . hier een ander lijstje voor 1000 euro, maar dit is zonder randapparatuur. wel met een veel krachtigere videokaart.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 189,95€ 189,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 87,95€ 87,95
1Sapphire Radeon NITRO R9 390 8G with back plate€ 344,-€ 344,-
1NZXT S340 Zwart€ 67,95€ 67,95
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
1Sandisk Ultra II SSD 480GB€ 132,95€ 132,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.069,15

dan zou je nog 200 euro erbij moeten duwen voor randapparatuur ( of je kijkt voor wat leuks op v&a of gebruikt je oude monitor )

je zou natuurlijk ook gewoon de SSD kunnen overnemen :+
wederom heel hartelijk dank!

ik heb ook nog even zitten kijken en liep nog tegen een paar dingetjes aan:
de kast heeft geen ruimte voor een optische drive, deze ga ik wel nodig hebben (jaja antieke klanten die documenten op cd/DVD aanleveren)
en als ik zo rond kijk denk ik toch dat ik er beter aan doe om een i7 te kopen.

dus heb ik nu op basis van jouw builds dit samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 324,-€ 324,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 86,95€ 86,95
1AOC G2460VQ6 Zwart€ 166,57€ 166,57
1Asus BC-12D2HT Bulk Zwart€ 54,-€ 54,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 160,-€ 160,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.321,32

ik hoor graag wat jullie er van denken!

• Ergo
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:58:
[...]

wederom heel hartelijk dank!

ik heb ook nog even zitten kijken en liep nog tegen een paar dingetjes aan:
de kast heeft geen ruimte voor een optische drive, deze ga ik wel nodig hebben (jaja antieke klanten die documenten op cd/DVD aanleveren)
en als ik zo rond kijk denk ik toch dat ik er beter aan doe om een i7 te kopen.

dus heb ik nu op basis van jouw builds dit samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1AOC G2460VQ6 Zwart€ 166,57€ 166,57
1Asus BC-12D2HT Bulk Zwart€ 54,-€ 54,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 160,-€ 160,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.321,32

ik hoor graag wat jullie er van denken!
Ik bedenk me nu net iets, als je veel gaat gebruik maken van Adobe programma's is een Nvidia gpu wellicht een betere optie. dit komt omdat dit cuda support heeft wat er voor zorgt dat het allemaal wat sneller gaat in de adobe programma's. ideaal gezien zou ik dan investeren in een 970. t is misschien 100 euro extra, maar wellicht kan je wel wat leuks van v&a afplukken. je zou ook kunnen investeren in een 960, maar denk dat je hier minder plezier gaat hebben over de jaren heen dan je zou hebben met de 970. aan jou de keus :)

voor de rest denk ik dat je een mooie build te pakken hebt.

• straaljager27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-11 17:30
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:58:
[...]

Leveren klanten ook op blueray bestanden aan? Anders zou je de optische drive kunnen vervangen door een 'normale' dvd drive, schheeelt je weer 3 tientjes :p

Verwijderd

Topicstarter
Nate-Senpai schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:45:
[...]

Ik bedenk me nu net iets, als je veel gaat gebruik maken van Adobe programma's is een Nvidia gpu wellicht een betere optie. dit komt omdat dit cuda support heeft wat er voor zorgt dat het allemaal wat sneller gaat in de adobe programma's. ideaal gezien zou ik dan investeren in een 970. t is misschien 100 euro extra, maar wellicht kan je wel wat leuks van v&a afplukken. je zou ook kunnen investeren in een 960, maar denk dat je hier minder plezier gaat hebben over de jaren heen dan je zou hebben met de 970. aan jou de keus :)

voor de rest denk ik dat je een mooie build te pakken hebt.
dan rammen we er gewoon een 970 in hahaha ik hoor het van meerdere dus ik geloof dat je helemaal gelijk hebt
straaljager27 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 08:14:
[...]

Leveren klanten ook op blueray bestanden aan? Anders zou je de optische drive kunnen vervangen door een 'normale' dvd drive, schheeelt je weer 3 tientjes :p
goeie! daar had ik nog niet eens over nagedacht, heb 'm ff aangepast

ik denk dat dit nu mijn definitieve build gaat worden, dus als er mensen nog op of aanmerkingen hebben, spreek nu of zwijg voor eeuwig ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 353,95€ 353,95
1AOC G2460VQ6 Zwart€ 165,-€ 165,-
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 67,95€ 67,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,42€ 14,42
1Samsung 850 EVO 500GB€ 156,50€ 156,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.385,57

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Het lijkt wel alsof je het scherm als een soort last ziet dat je daar uberhaupt wat aan uit moet geven. Niet doen! Het is super zonde om nu nog een 1080p scherm aan te schaffen voor een computer van 1000 euro. Je koopt bijv. ook die grafische kaart juist zodat spellen er mooi uit kunnen zien, neem je een monitor van 1080p dan haal je er gewoon niet de potentie uit die erin zit. Iets als pricewatch: Dell P2416D Zwart en dan wat besparen door bijv. een i5 te nemen en je zal veel meer plezier beleven van je systeem.

• Ergo
rickbovenkamp schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 18:25:
Het lijkt wel alsof je het scherm als een soort last ziet dat je daar uberhaupt wat aan uit moet geven. Niet doen! Het is super zonde om nu nog een 1080p scherm aan te schaffen voor een computer van 1000 euro. Je koopt bijv. ook die grafische kaart juist zodat spellen er mooi uit kunnen zien, neem je een monitor van 1080p dan haal je er gewoon niet de potentie uit die erin zit. Iets als pricewatch: Dell P2416D Zwart en dan wat besparen door bijv. een i5 te nemen en je zal veel meer plezier beleven van je systeem.
hmm een 970 draait ook niet alles helemaal lekker op 2k hoor, idem voor de 390.
als je daar rekening mee wilt houden zou ik nu iets van v&a plukken en een nieuwe gpu halen wanneer die uitkomen

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Wel bijna alles ;). De performance impact van 2k valt wel mee.
Pagina: 1