Onverstaanbaar, de videoverslagen op Tweakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 528441

Topicstarter
Opnieuw een totaal onverstaanbaar verslag op tweakers.

Het is allemaal wel flitsend om muziekjes te gebruiken onder reportages maar de rumoer op de beursvloer maakt goed verstaan al bijna onmogelijk.

Misschien dat de redactie dit of dit eens wil lezen !

En met zo'n grote community als Tweakers heeft moet het gewoon lukken om dit desnoods door de gemeenschap te laten verzorgen.

Groet,
Mario (doof tegen wil en dank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik kan het hier goed verstaan hoor, maar goed, zal wel aan mij liggen :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 17:46
Je hebt het over dat het verslag onverstaanbaar is, maar het komt er eigenlijk enkel op neer dat je, doof persoon zijnde, graag ondertiteling zou willen?

Want ik vind dit verslag totaal niet onverstaanbaar. Ja, er is redelijk wat achtergrondrumoer te horen, wat enigszins afleidt, maar de spreker is voor mij meer dan duidelijk genoeg te verstaan.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-07 17:53

Racing_Reporter

Contentmaker

Met hierboven, er is geen probleem. Dit is ook de eerste keer dat ik hoor (no pun intended) dat mensen ondertiteling willen op Tweakers. Is daar meer draagvlak voor, vraag ik me dan af?

[ Voor 68% gewijzigd door Racing_Reporter op 27-02-2016 15:12 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Anoniem: 528441 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 14:50:
Het is allemaal wel flitsend om muziekjes te gebruiken onder reportages maar de rumoer op de beursvloer maakt goed verstaan al bijna onmogelijk.
Gelukkig stoppen deze muziekjes netjes als de verslaggever begint te praten? d:)b

Natuurlijk zijn video's in deze vorm voor doven en slechthorenden niet geschikt, maar dat is een ander verhaal. En het lijkt me inderdaad interessant om eens te peilen hoe groot die doelgroep is? Er zijn wel meer doelgroepen die nu niets met die video's kunnen, zoals blinden, mensen die de Nederlandse taal niet spreken, digibeten die bij de term "smartphone" afhaken :P. Het is natuurlijk niet haalbaar om iedereen tegemoet te komen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee, maar ondertitels toevoegen zou wel handig zijn voor sommige mensen. Het videootje is op zich prima te verstaan, maar kan me voorstellen als je gehoor wat minder is, en je bepaalde frequenties niet meer goed hoort je de achtergrond geluiden als erg storend kan ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Xander schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 15:30:
[...]
Gelukkig stoppen deze muziekjes netjes als de verslaggever begint te praten? d:)b

Natuurlijk zijn video's in deze vorm voor doven en slechthorenden niet geschikt, maar dat is een ander verhaal. En het lijkt me inderdaad interessant om eens te peilen hoe groot die doelgroep is? Er zijn wel meer doelgroepen die nu niets met die video's kunnen, zoals blinden, mensen die de Nederlandse taal niet spreken, digibeten die bij de term "smartphone" afhaken :P. Het is natuurlijk niet haalbaar om iedereen tegemoet te komen.
En je vergeet de groep die video's een idiote communicatievorm vindt:
- je bent verplicht de gehele video uit te kijken op het tempo van de aanbieder, niet op het tempo van de lezer/kijker
je kan niet skimmen, naar een volgend hoofdstukje springen, de laatste helft van een oninteressante paragraaf overslaan, etc.
- het is asociaal een video te kijken zonder hoofdtelefoon/oortjes wanneer andere mensen in de buurt zijn, dus er zijn zat situaties waar je een video gewoon niet kan kijken. (bvb op het werk tijdens de middagpause, in een bibliotheek of co-studieruimte, ...).
- er is geen inhoudstabel om op voorhand een idee te krijgen wat er aan bod komt en om zelfs selectief bepaalde stukjes te kijken
- het verbruikt hopen bandbreedte. Niet iedereen is bereid 50€/mnd neer te leggen voor enkele GB op z'n mobiel om dan 2 keer per maand tijdens een dood moment (bvb in de wachtzaal bij de dokter/tandarts/...) een video te kijken.
- doven en blinden hebben er niets aan
- het heeft in veel gevallen weinig meerwaarde

Nee, geef mij maar goedgeschreven tekst, kun je altijd en overal lezen op eigen tempo in gelijk welk formaat en hoe je het zelf wil.

Als je het dan toch wil doen:
- blijf een artikel schrijven en voeg video's toe als extra
- enkel voor stukken waar video added value heeft (i.e. waar beelden meer zeggen dan woorden)
- zorg dat wat in de video aan bod komt ook in de bijhorende tekst staat
- of beter: eventueel doe je een video-verslag als 'korte samenvatting' van een artikel.

My €0.02

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-07 13:31

TradeMarkNL

Videoproducer
H!GHGuY schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 16:39:
[...]

En je vergeet de groep die video's een idiote communicatievorm vindt:
- je bent verplicht de gehele video uit te kijken op het tempo van de aanbieder, niet op het tempo van de lezer/kijker
je kan niet skimmen, naar een volgend hoofdstukje springen, de laatste helft van een oninteressante paragraaf overslaan, etc.
- het is asociaal een video te kijken zonder hoofdtelefoon/oortjes wanneer andere mensen in de buurt zijn, dus er zijn zat situaties waar je een video gewoon niet kan kijken. (bvb op het werk tijdens de middagpause, in een bibliotheek of co-studieruimte, ...).
- er is geen inhoudstabel om op voorhand een idee te krijgen wat er aan bod komt en om zelfs selectief bepaalde stukjes te kijken
- het verbruikt hopen bandbreedte. Niet iedereen is bereid 50€/mnd neer te leggen voor enkele GB op z'n mobiel om dan 2 keer per maand tijdens een dood moment (bvb in de wachtzaal bij de dokter/tandarts/...) een video te kijken.
- doven en blinden hebben er niets aan
- het heeft in veel gevallen weinig meerwaarde

Nee, geef mij maar goedgeschreven tekst, kun je altijd en overal lezen op eigen tempo in gelijk welk formaat en hoe je het zelf wil.

Als je het dan toch wil doen:
- blijf een artikel schrijven en voeg video's toe als extra
- enkel voor stukken waar video added value heeft (i.e. waar beelden meer zeggen dan woorden)
- zorg dat wat in de video aan bod komt ook in de bijhorende tekst staat
- of beter: eventueel doe je een video-verslag als 'korte samenvatting' van een artikel.

My €0.02
Als videomaker kan ik natuurlijk al jouw argumenten counteren maar dat ga ik niet doen want daar draait het nu niet om ;) Doelgroepen en meningen verschillen en dat is prima.

Wat betreft TS: op een beurs is het nu eenmaal rumoerig en dat kunnen we niet wegtoveren. Ondertiteling zou natuurlijk prachtig zijn, maar daar hebben we op de redactie simpelweg de mankracht niet voor. Je wil niet weten hoeveel tijd ondertitelen kost. Misschien moeten we inderdaad eens peilen of er bij de community animo voor is om te doen. Laatst nog bood een bezoeker aan om een aflevering van Polderpioniers te ondertitelen en dat lieten we ons natuurlijk geen twee keer zeggen. Dat moest wel op YouTube, want onze player ondersteunt geen optie voor ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

TradeMarkNL schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 19:17:
[...]
Als videomaker kan ik natuurlijk al jouw argumenten counteren maar dat ga ik niet doen want daar draait het nu niet om ;) Doelgroepen en meningen verschillen en dat is prima.
offtopic:
Hey, mijn private-messagebox staat open, ik ben benieuwd naar een counterargument voor _al_ mijn argumenten.
Ik wou vooral aantonen dat er nog redenen zijn om over onderwerpen die T.net wil brengen niet _enkel en alleen_ een video te maken, maar ook nog een begeleidend artikel te schrijven. Zo dek je de vraag van de TS enigzins af, maar ook die van een (naar mijn mening) zelfs nog grotere groep. (Hoewel ik hier wil benadrukken dat die grotere groep zich alsnog kan aanpassen door de video (tegen hun zin) te bekijken, terwijl de TS niet die keuze heeft. Accessibility is belangrijk en zeker voor websites die een grote doelgroep hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

H!GHGuY schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 19:45:
[...]

offtopic:
Hey, mijn private-messagebox staat open, ik ben benieuwd naar een counterargument voor _al_ mijn argumenten.
Ik wou vooral aantonen dat er nog redenen zijn om over onderwerpen die T.net wil brengen niet _enkel en alleen_ een video te maken, maar ook nog een begeleidend artikel te schrijven. Zo dek je de vraag van de TS enigzins af, maar ook die van een (naar mijn mening) zelfs nog grotere groep. (Hoewel ik hier wil benadrukken dat die grotere groep zich alsnog kan aanpassen door de video (tegen hun zin) te bekijken, terwijl de TS niet die keuze heeft. Accessibility is belangrijk en zeker voor websites die een grote doelgroep hebben.
In principe is de video bij Tweakers toch (vrijwel) altijd volledig uitgeschreven in de bijbehorende review?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Afvalzak schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 19:50:
[...]

In principe is de video bij Tweakers toch (vrijwel) altijd volledig uitgeschreven in de bijbehorende review?
http://tweakers.net/zoeken?keyword=video ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

http://tweakers.net/reviews/ ;)
Kortom, het zou al volstaan als bij alle video's in de zoekresultaten ook de link naar de review staat? Want dat mist in sommige gevallen zie ik.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
Afvalzak schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 19:50:
[...]

Inderdaad. En we zetten altijd in de beschrijving van de video een link naar de bijbehorende review. (Natuurlijk kan dit een keer vergeten worden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

8)7
Jup, dat zou al helpen of dat als je op via mijn links een video opent, je op het artikel waarin de video embedded is uitkomt (of er daar een link staat).
EDIT: en dat laatste blijkt, bij nader onderzoek ook veel (maar niet altijd) het geval.

Toch gebeurt het af en toe dat ik een link op de FP volg waarin enkel een video staat. Dus tenzij daar ook telkens een bijhorend artikel verloren is geraakt, gebeurt het toch wel geregeld eens. Het staat me bij dat ik zo om de zoveel tijd over de middag op het werk T.net open, een video-artikel open en nergens een tekstversie vind. Nog 1 keer weerleggen en ik ga in therapie voor waanbeelden O-)

[ Voor 29% gewijzigd door H!GHGuY op 27-02-2016 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

De TS formuleert zijn punt verkeerd, maar hij heeft in se wel gelijk dat de videos van T.net ondertiteling mogen hebben. Geen idee hoeveel slechthorenden er zijn op T.net, maar dat zal waarschijnlijk rond de 5% zijn - wat toch een aardig aantal is op een half miljoen gebruikers. Daarnaast zijn er nog goedhorenden, zoals ikzelf, die liever ondertitling lezen dan luisteren.

[ Voor 4% gewijzigd door YellowOnline op 27-02-2016 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 17:46
YellowOnline schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 20:18:
Geen idee hoeveel slechthorenden er zijn op T.net, maar dat zal waarschijnlijk rond de 5% zijn
Je zin beginnen met 'geen idee hoeveel', om vervolgens wel een percentage te noemen. Sterk argument :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Hahn schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 20:20:
[...]
Je zin beginnen met 'geen idee hoeveel', om vervolgens wel een percentage te noemen. Sterk argument :+
Gevolg van mijn zin vijf keer te herschrijven :p Als bijna 10% van de bevolking slechthorend is (wat ik in verschillende bronnen lees), dan is 5% op Tweakers (waar slechthorend door ouderdom bijvoorbeeld minder courant is) toch een voorzichtige schatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
H!GHGuY schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 20:10:
8)7
Jup, dat zou al helpen of dat als je op via mijn links een video opent, je op het artikel waarin de video embedded is uitkomt (of er daar een link staat).
EDIT: en dat laatste blijkt, bij nader onderzoek ook veel (maar niet altijd) het geval.

Toch gebeurt het af en toe dat ik een link op de FP volg waarin enkel een video staat. Dus tenzij daar ook telkens een bijhorend artikel verloren is geraakt, gebeurt het toch wel geregeld eens. Het staat me bij dat ik zo om de zoveel tijd over de middag op het werk T.net open, een video-artikel open en nergens een tekstversie vind. Nog 1 keer weerleggen en ik ga in therapie voor waanbeelden O-)
De reden is heel simpel: wij van Tweakers maken over dat onderwerp primair een video omdat wij vinden dat beeld voldoende toevoegt t.o.v. een geschreven verhaal. Laten we onze reportage over Ultra Panavision 70 maar weer eens als voorbeeld nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

TradeMarkNL schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 20:35:
[...]
De reden is heel simpel: wij van Tweakers maken over dat onderwerp primair een video omdat wij vinden dat beeld voldoende toevoegt t.o.v. een geschreven verhaal. Laten we onze reportage over Ultra Panavision 70 maar weer eens als voorbeeld nemen.
Dat is idd een voorbeeld wat voldoet aan:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-07 17:53

Racing_Reporter

Contentmaker

YellowOnline schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 20:18:
De TS formuleert zijn punt verkeerd, maar hij heeft in se wel gelijk dat de videos van T.net ondertiteling mogen hebben. Geen idee hoeveel slechthorenden er zijn op T.net, maar dat zal waarschijnlijk rond de 5% zijn - wat toch een aardig aantal is op een half miljoen gebruikers. Daarnaast zijn er nog goedhorenden, zoals ikzelf, die liever ondertitling lezen dan luisteren.
Waarom ga je ervan uit dat een landelijk (uit de lucht geplukt?) gemiddelde ook op Tweakers rondhangt? Iets met specifieke doelgroep :)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-07 04:38
Wat een stormloop hier, mooi dat het onderwerp leeft d:)b

Zag het vanmiddag al, maar had tot nu toe geen tijd om te reageren. Als slechthorende kan ik natuurlijk goed meepraten. Eigenlijk moet ik als eerste zeggen dat ik de video's van tweakers altijd bijzonder _goed_ verstaanbaar vind. Ik kan ze vrijwel altijd volgen, het voorbeeld van de TS is eigenlijk een van de slechtere video's die ik op tweakers ben tegengekomen, vooral door het achtergrond lawaai (waar ik met mijn gehoor extra last van heb). Toch kan ik het 95% verstaan! Dat hoef ik bij de gemiddelde Nederlandse serie of (spel)show op NPO 1, 2 of 3 niet te proberen. Altijd denderende muziek door de gesprekken heen. Ik snap dat dat voor de meeste gebruikers wat sfeer toevoegt, maar is dus niet voor mij weggelegd.

Eigenlijk kijk ik ook maar zelde video's, oa om de argumenten die H!GHGuY reeds genoemd heeft. (geen inhoudsopgave, niet kunnen skippen naar hoofdstukjes, tempo is bepaald).

Neemt niet weg dat ik ondertitels erg op prijs zou stellen. Het neemt toch wat extra inspanning weg voor mij, en dan bedoel ik oa. Nederlandse ondertitel voor Nederlands gesproken tekst. Ik zie dat de gelinkte Polderpioniers aflevering vooral de Engelse ondertitel is toegevoegd.

Tegenwoordig kun je met automatische ondertitel op youtube al 90% goed hebben. Probleem voor mij is dat je daar 0% nut van hebt, want juist de woorden die je niet goed verstaat zijn niet goed ondertitelt (sterker nog, als je een foute ondertitel leest wordt het 2x zo moeilijk om het goede er nog uit te halen). Echter als begin voor een handmatige ondertitel is het 90% van het werk al gedaan.

Het zou geweldig zijn als er overal community ondertitels bij gemaakt konden worden, het schijnt dat youtube tegenwoordig daar al aardige tools voor aanbied, geen idee hoe gebruiksvriendelijk die zijn overigens. Mogelijk moet het zeker zijn, zolang er maar enige ondersteuning bij gegeven wordt, en dan hopen dat een paar mensen dit enthousiast oppakken. Bij films en series zijn er ook hele community's die (illegale) ondertitels uitgeven, als video's populair genoeg zijn komt dat daar vanzelf.

Zou helemaal mooi zijn als die ondertitels dan aan aan de Tweakers player toegevoegd kunnen worden. Hoe ingewikkeld zou dat precies zijn? Html5 ondersteund het redelijk standaard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
Misschien even voor de duidelijkheid, mijn achtergrond:
Tot 2008 heb ik een perfect gehoor gehad. Tot ik getroffen werd door een hersenvliesontsteking. Gevolg was dat ik doof werd (los van wat andere gevolgen) en dus moest leren "horen" met een implantaat. Deze geven via stroompulsen signalen door aan mijn hersenen de dan omgezet wordt in geluid. Helaas klinkt alles alsof er een robotje met te veel drank op aan het praten is.

Maar goed, juist daardoor aangewezen op "Hulpmiddelen" Eén er van is TT888 (volg voor de gein eens Nieuwsuur) en zie waarmee je het soms moet doen.

En Youtube, die kan het automatisch. Maar dit leidt vaak tot puzzels van de weergegeven woorden.

Afbeeldingslocatie: http://guagliardo.nl/wp-content/uploads/2016/02/youtube.jpg

Maar sowieso, wie een stream bekijkt in een woonkamer met meerdere mensen aanwezig, zal of de ander storen met zijn ego-streamkijken, of ook moeten liplezen wanneer hij/zij zo sociaal is om het geluid te dempen.

MBT Tweakers, de reactie dat het te veel geld gaat kosten? Men denkt alleen in kosten, niet in baten. Ondertiteling is een bewezen SEO factor. Daar heeft dus ook Tweakers zijn voordeel bij te halen. Maak de stream er geschikt voor, de community wil wel meewerken. Wed dat daarvoor zelfs subsidies mogelijk zijn! Juist omdat Tweakers geroemd wordt, geeft dit ook argumenten om die aan te trekken.

@DORUS: De studiovideo's die gaan wel, Al geeft een zweep of pinel vlak voor men gaat spreken een demping voor een CI, Gevolg is dat je de eerste woorden ook mist. Geldt trouwens ook bij gehoorapparaten. Alleen daar speelt de versterkingsfactor een grotere rol.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 528441 op 28-02-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Anoniem: 528441 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 11:15:
MBT Tweakers, de reactie dat het te veel geld gaat kosten? Men denkt alleen in kosten, niet in baten. Ondertiteling is een bewezen SEO factor. Daar heeft dus ook Tweakers zijn voordeel bij te halen.
Volgens mij heeft hier niemand namens Tweakers verkondigd dat het te veel geld zou kosten? Maar het is natuurlijk wel een feit dat een video goed ondertitelen een aanzienlijke inspanning met zich meebrengt.
Die inspanning gaat ten koste van andere werkzaamheden en/of vereist een investering in extra personeel en techniek.

In die zin zou je kunnen stellen dat het mogelijk teveel geld kost.

Overigens heeft SEO natuurlijk alleen een financieel voordeel als we er daadwerkelijk extra inkomsten uit halen. Dat is altijd lastig te realiseren :)
Maak de stream er geschikt voor, de community wil wel meewerken.
Die inspanning bij de community kwijt kunnen klinkt natuurlijk ideaal en het zal zeker voordelen hebben. Maar het vereist wel een paar zaken waar je wellicht niet bij stil had gestaan, onder andere: dat we uberhaupt technische ondersteuning voor ondertitels krijgen, dat we gebruikers vinden die bereid zijn om voor dat een video live gaat die ondertiteling te maken (en dat zal krap worden met video's die op een beurs worden geschoten en dezelfde dag live moeten), dat we een procedure hebben en bewaken om video's te laten ondertitelen, dat dat mogelijk met e.o.a. collaberatiefunctie moet gebeuren. En er zijn er vast nog meer.
Het zijn allemaal geen argumenten om niet met ondertitels bezig te gaan, maar wel redenen om te beseffen dat het ook weer geen triviale klus is.
Wed dat daarvoor zelfs subsidies mogelijk zijn! Juist omdat Tweakers geroemd wordt, geeft dit ook argumenten om die aan te trekken.
Dat zou natuurlijk helpen bij de kosten, maar mijn tegenwed zou dan zijn dat het bij lange na niet kostendekkend is. En ook dat is niet per se nodig, het hebben van de ondertiteling is op zichzelf natuurlijk een manier om de tevredenheid van bezoekers - waaronder die van jou :) - te verhogen.

Besef alleen wel dat dit niet het enige is dat we zouden kunnen verbeteren aan Tweakers. En het blijft wat dat betreft lastig dat dit om een selecte groep bezoekers gaat van bovendien een vrij specifiek onderdeel van Tweakers.

Ik probeer hier niet te zeggen dat we zoiets niet moeten/willen/gaan doen, maar wel duidelijk te maken dat er nog best wat bij komt kijken. En hoewel je het negatief benoemt, is een kosten/baten-analyse natuurlijk wel een realistische manier om projecten te selecteren. Daarbij houden we ook rekening met baten die niet - of heel lastig - in geld zijn uit te drukken, zoals de tevredenheid van onze bezoekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helaas was budget wel een verantwoording die per mail al eens werd afgelegd:

Hallo Mario

Dank voor je mail. Helaas kunnen we geen ondertiteling aanbieden bij onze video's. We hebben simpelweg de mankracht (en het budget) niet om dat te faciliteren......

Op zich is het ook maar de vraag of die technische reden de hoofdreden moet zijn. Ondertiteling kan ook gewoon in beeld. Dus dat is als "tussenpaus" een werkbaar model, en tevens ook een goede graadmeter.

Ik kom hier nu wel door mijn doofheid op dit punt, maar ik weet zeker dat de doelgroep breder ligt, verwijs niet voor niets naar de situatie woonkamer (maar kan net zo goed op kantoor zijn).

Misschien eens een proef doen, gegarandeerd dat er veel "gasten" zeggen "wat een kul" maar goed die zal je altijd houden omdat zij zich slecht in anderen kunnen inleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
ACM slaat met zijn reactie de spijker op z'n kop en daarmee is ook alles wel gezegd. We kunnen natuurlijk allemaal onze argumenten tot in den treure blijven herhalen, maar dat schiet weinig op ;) Dus we zullen eens concreter gaan bekijken (het is niet alsof het niet eerder ter sprake is gekomen) wat er mogelijk is. En dan hoop ik dat jij je ook in anderen kunt inleven.

[ Voor 8% gewijzigd door TradeMarkNL op 28-02-2016 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Anoniem: 528441 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 11:15:
Misschien even voor de duidelijkheid, mijn achtergrond:
Tot 2008 heb ik een perfect gehoor gehad. Tot ik getroffen werd door een hersenvliesontsteking. Gevolg was dat ik doof werd (los van wat andere gevolgen) en dus moest leren "horen" met een implantaat. Deze geven via stroompulsen signalen door aan mijn hersenen de dan omgezet wordt in geluid. Helaas klinkt alles alsof er een robotje met te veel drank op aan het praten is.

Maar goed, juist daardoor aangewezen op "Hulpmiddelen" Eén er van is TT888 (volg voor de gein eens Nieuwsuur) en zie waarmee je het soms moet doen.

En Youtube, die kan het automatisch. Maar dit leidt vaak tot puzzels van de weergegeven woorden.

[afbeelding]

Maar sowieso, wie een stream bekijkt in een woonkamer met meerdere mensen aanwezig, zal of de ander storen met zijn ego-streamkijken, of ook moeten liplezen wanneer hij/zij zo sociaal is om het geluid te dempen.

MBT Tweakers, de reactie dat het te veel geld gaat kosten? Men denkt alleen in kosten, niet in baten. Ondertiteling is een bewezen SEO factor. Daar heeft dus ook Tweakers zijn voordeel bij te halen. Maak de stream er geschikt voor, de community wil wel meewerken. Wed dat daarvoor zelfs subsidies mogelijk zijn! Juist omdat Tweakers geroemd wordt, geeft dit ook argumenten om die aan te trekken.

@DORUS: De studiovideo's die gaan wel, Al geeft een zweep of pinel vlak voor men gaat spreken een demping voor een CI, Gevolg is dat je de eerste woorden ook mist. Geldt trouwens ook bij gehoorapparaten. Alleen daar speelt de versterkingsfactor een grotere rol.
Ik hou er niet van om dingen op de man te spelen, maar ik krijg zelf een beetje het idee dat je jezelf in een slachtofferrol neerzet nu. Kan je als ik je verhaal zo hoor niet kwalijk nemen dat je zo reageert, maar je kunt je hopelijk ook voorstellen dat als de doelgroep de grootst gemene deler van de T.net gebruikers is, men niet overal mee rekening kan houden :)

Having said that: je suggestie van subsidie is een goede en lijkt mij voor T.net het onderzoeken waard. Alleen moet je dan denk ik niet verwachten dat dat geld 1 op 1 naar het specifieke doel van ondtiteling gaat. Tenzij het geoormerkte gelden zijn zal het gewoon op de grote hoop van inkomsten komen. Zo werkt dat nou eenmaal, inkomsten zijn inkomsten. Onze wegenbelasting gaat ook niet 1 op 1 naar het onderhoud en uitbreiding van wegen. I wish ;)
En als het wel geoormerkt is kan het goed zijn dat de kosten van het administreren niet opwegen tegen de baten en het dus alsnog niet gedaan wordt. Het is en blijft wel een commercieel bedrijf :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@the Eagle, nee hoor geen slachtofferrol, eerder een verduidelijking. En ja ik zet mij los van bestaande organisaties in voor een bredere acceptatie. Daarbij, dit "slachtoffer" heeft al een mooie positie in de maatschappij, Dus een complete foute aanname aan jouw zijde.

Dan over jouw opmerking dat subsidie hiervoor niet 1op1 aangewend.... Dat is dus bij subsidies not done, zeker niet wanneer deze voor andere doeleinden worden aangewend. Juridisch staat het dan de subsidieverstrekker in zijn recht om dat deel of zelfs de gehele subsidie terug te eisen (en reken maar op dat dit in de praktijk geregeld gebeurd! Een aanvraag subsidie behoort in vrijwel alle gevallen vergezeld te worden met een actieplan en verantwoording waarvoor deze gelden gebruikt gaan worden. En indien Tweakers er voor open staat, ik wil zelfs gezamenlijk met het bedrijf erachter (Persgroep) dit traject wel opzetten.

Je vergelijking met wegenbelasting raakt ook kant, nog wal, dat is namelijk een inkomstenkant waar de overheid niet gebonden is aan. Net als verkeersboetes ook niet inhoud dat jij daarmee de overheid subsidieert.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 528441 op 28-02-2016 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Ik schop hem even naar boven maar voor de tweakers crew.
Hebben jullie wel eens gekeken of de Google Api te implementeren is? https://cloud.google.com/speech/
Pagina: 1