Voor mijn studie zoek ik een andere laptop, omdat mijn huidige alweer 4,5 jaar oud is en geen garantie meer heeft. De studie duurt 3 jaar. Het gaat hier om een MBO Niveau 4 Systeembeheerders opleiding.
Wat ga je met je laptop doen?
Vooral veel Virtuele Machines draaien voor m'n studie.
Windows 10 Pro
VMWare Workstation 12
Hier en daar wat tekstverwerking
Wat is je budget?
Momenteel is mijn budget zo laag mogelijk, maar ik ben bereid er tussen de €1000 en €2000 voor uit te geven.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Hij reist met mij elke dag op en neer naar Arnhem voor een studie. Ik zit een uur in de trein en moet dus ook mobiel kunnen werken. Het ding MOET stevig zijn en voldoen aan de eisen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
HP, Dell, Lenovo. Zolang het maar zakelijke notebooks zijn met een goede snelle i7 en waar veel RAM in kan. 16GB is een minimale eis. De laptop MOET 32GB RAM aankunnen in totaal. Docking station mogelijkheid is een pré, maar niet een harde eis. Handig is het zeker wel.
GEEN Apple, ASUS, MSI of andere consumenten merken!
Ik heb al even zitten kijken:
HP ZBook 17 G3 (varieert tussen de €1800 en €5000+)
Lenovo P70 (ook wat aan de dure kant)
Dell Precision 15 7510 (geconfigureerd als €1700 die voldoet aan de minimale eisen)
Minimale eisen studie:
Minimaal een dikke i5 of sneller (i7 quadcore met HT)
Minimaal 16GB RAM, meer is beter
Minimaal een 500GB HDD. (die haal ik eruit, omdat ik alles doe met SSD's)
Onder de 4KG (om de mobiele workstations niet uit te hoeven sluiten)
Stevig, hij moet namelijk elke dag meegesleurd worden
Ik heb een trauma op het gebied van ASUS RoG laptops. Ik heb er een keer 1 gekocht, die ging na 3 dagen kapot (defect moederbord) en die heb ik in conflict met CoolBlue, er nog eens 3x achterna moeten zenden op garantie. Totaal heb ik 12 dagen met de notebook kunnen werken en ben ik hem 3 maand kwijt geweest. En dat alles tijdens een studie...
Garantie voorwaarden
Minimaal 3 jaar garantie (3 jarige studie, dus dat zou mooi uitkomen)
Next business day onsite garantie (als mogelijk. Ik heb het ding natuurlijk bijna 24/7 nodig)
Volgens mij heb ik alles nu wel besproken met wat de eisen zijn en wat ik uitsluit.
Strenge eisen, ik weet het, maar trauma's...
Wat ga je met je laptop doen?
Vooral veel Virtuele Machines draaien voor m'n studie.
Windows 10 Pro
VMWare Workstation 12
Hier en daar wat tekstverwerking
Wat is je budget?
Momenteel is mijn budget zo laag mogelijk, maar ik ben bereid er tussen de €1000 en €2000 voor uit te geven.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Hij reist met mij elke dag op en neer naar Arnhem voor een studie. Ik zit een uur in de trein en moet dus ook mobiel kunnen werken. Het ding MOET stevig zijn en voldoen aan de eisen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
HP, Dell, Lenovo. Zolang het maar zakelijke notebooks zijn met een goede snelle i7 en waar veel RAM in kan. 16GB is een minimale eis. De laptop MOET 32GB RAM aankunnen in totaal. Docking station mogelijkheid is een pré, maar niet een harde eis. Handig is het zeker wel.
GEEN Apple, ASUS, MSI of andere consumenten merken!
Ik heb al even zitten kijken:
HP ZBook 17 G3 (varieert tussen de €1800 en €5000+)
Lenovo P70 (ook wat aan de dure kant)
Dell Precision 15 7510 (geconfigureerd als €1700 die voldoet aan de minimale eisen)
Minimale eisen studie:
Minimaal een dikke i5 of sneller (i7 quadcore met HT)
Minimaal 16GB RAM, meer is beter
Minimaal een 500GB HDD. (die haal ik eruit, omdat ik alles doe met SSD's)
Onder de 4KG (om de mobiele workstations niet uit te hoeven sluiten)
Stevig, hij moet namelijk elke dag meegesleurd worden
Ik heb een trauma op het gebied van ASUS RoG laptops. Ik heb er een keer 1 gekocht, die ging na 3 dagen kapot (defect moederbord) en die heb ik in conflict met CoolBlue, er nog eens 3x achterna moeten zenden op garantie. Totaal heb ik 12 dagen met de notebook kunnen werken en ben ik hem 3 maand kwijt geweest. En dat alles tijdens een studie...
Garantie voorwaarden
Minimaal 3 jaar garantie (3 jarige studie, dus dat zou mooi uitkomen)
Next business day onsite garantie (als mogelijk. Ik heb het ding natuurlijk bijna 24/7 nodig)
Volgens mij heb ik alles nu wel besproken met wat de eisen zijn en wat ik uitsluit.
Strenge eisen, ik weet het, maar trauma's...
Plezant. Krokant. Galant.