Toon posts:

Wel beeld via HDMI, niet via DVI/VGA

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn PC zowel een 'normaal' scherm als mijn tv (als tweede scherm) aangesloten. Beide via de videokaart. Normale scherm via DVI, verloopje naar VGA naar het beeldscherm, naar de tv gewoon via HDMI.
Dit werkte altijd prima. Nu niet meer, ik krijg wel de desktop zichtbaar op de tv (lijkt me dat de videokaart dus werkt), maar niet op op de monitor (alleen een seconde als ik de DVI/VGA uit de systeemkast haal en er weer in doe. Iemand enig idee hoe dit kan en wat je er aan kan doen? Heb al een poosje op verschillende fora rondgekeken.

monitor is een LG Flatron w2246

PC heb ik al tien minuten uit gehad zonder stroomtoevoer. Verder freezed/crasht de pc niet, dat kan ik zien op het tv-scherm. Het lijkt dat de monitor het wel gewoon moet doen, want hij kan immers, al is maar een seconde de desktop weergeven, dit sluit volgens mij ook kabelproblemen van systeemkast naar monitor uit.
Alvast bedankt voor het meedenken. Ik hoop dat het een noob-probleempje is ;)

Alle reacties

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:41

D4NG3R

kiwi

:)

Noem eerst even alle relevante hardeware op. Heb je daarnaast systematisch hardware uitgesloten? E.g. een andere videobron testen op de monitor of je huidige videobron testen op een ander display.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord: Asrock 770 Extreme3
Beeldschermadapter: ATI Radeon HD 5800 Series
Processor: AMD Phenom II X4 955 3200MHz Processor
Harddisk: Samsung HD204UI SCSI Disk Device
RAM: 3198MB

Huidige videobron testen op ander display. Geldt daarvoor ook 'desktop wel zichtbaar op tv via HDMI'?
Als ik de monitor als extra scherm op de laptop zetten en dan doet de monitor hetzelfde: geeft een seconde de desktop van de laptop weer en wordt weer zwart.

Heb je hier wat aan?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:41

D4NG3R

kiwi

:)

In dat geval kan je de PC dus al compleet uitsluiten en zal je moeten gaan kijken bij de monitor zelf. ;)

Als je met een felle zaklantaarn op het beeldscherm schijnt zie je dan gewoon de desktop?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Nope, of mijn zaklamp is niet fel genoeg :). Overigens schijnt er met die LG monitoren wel eens wat aan de hand te zijn met de powersave modus, maar het lijkt me dan vreemd dat toch telkens die desktop weer even verschijnt...

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:38
Misschien een kabelbreuk ? Kan je het met een andere kabel proberen ?

Offtopic: verassend bekende build, uit een BBG van tweakers paar jaar terug ?:p

Verwijderd

Topicstarter
Kabelbreuk lijkt me maf, omdat dan uberhaupt de desktop nooit zichtbaar zou kunnen worden lijkt me (praktisch gezien heb ik atm ook geen andere kabel).

En... inderdaad BBG'tje :). Ik ben een noob, maar weet dat ook van mezelf. Daarom laat ik me informeren door de mensen die er wél wat van weten ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok, het wordt nog vreemder. Bij de kringloop een oude monitor opgesnord. Een CTX uit jaar kruik, maar wel plat. Als ik die CTX op de laptop aansluit doet hij het prima. Op de pc echter blijft het beeld grijs. De status van de 'normale' monitor is onveranderd. Ligt het dan blijkbaar toch aan de videkaart oid?

Verwijderd

Topicstarter
En als ik de andere uitgang van de videokaart neem op de 'kringloopmonitor' krijg ik op de monitor knipperend: Unsupported Mode, H:74.9KHz V:59,9Hz.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 16:36:
En als ik de andere uitgang van de videokaart neem op de 'kringloopmonitor' krijg ik op de monitor knipperend: Unsupported Mode, H:74.9KHz V:59,9Hz.
Ik ga er maar even vanuit dat je met een Windows machine aan het werken bent?

Kijk op die machine eens naar de instellingen voor de beeldschermen en zorg ervoor dat de aangesloten schermen vervolgens aangestuurd worden op d'r "native" resolutie. Wat je nu hebt is dat er waarschijnlijk een te hoge resolutie naar die LG W2246 TFT gestuurd wordt en dan valt 'ie gewoon op zwart om zichzelf te beschermen....

Afhankelijk van de GPU: De settings van de tool van de fabrikant gaan bóven de settings welke je in Windows zélf in kan stellen middels de standaard controlpanel applets.

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 05-03-2016 17:01 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed idd ook dat dat het is, alleen is het beroerd instellingen wijzigen zonder beeldscherm.
Via HDMI krijg ik het beeld wel op tv (dat ziet de PC als tweede scherm). Alleen als ik dan 'persoonlijke voorkeur aanpassen' selecteer met rechtermuisknop op de desktop dan opent de pc dat menu op mijn eerste scherm. Het scherm wat ik niet inzichtelijk krijg. Echt super irritant.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vroeger kon je middels "F5" tijdens het booten nog in "VGA" modus komen.... Zit tegenwoordig geloof ik onder F8 (waar vroeger de "Safe" Mode zat)..... Maar als je in het "devicemanagement" alle display-adapters weg gooit en daarna reboot dan vind je PC alles weer als "nieuwe hardware" en zou 't ook automatisch goed ingesteld moeten worden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Topicstarter
Een hoop geklooi later is de status als volgt: de pc staat ingesteld op 800*600 16bit. De 'kringloopmonitor' trekt dat prima. Alles werkt daar. Ook de tv vindt dit geen probleem. De originele monitor echter, blijft gewoon hetzelfde doen. Even 1 seconde beeld, waarop alles prima zichtbaar is en dan zwart. Als je het beeldscherm aan of uit zet hetzeflde gevolg: 1 seconde beeld gevolgd door zwart. Kortom: terug bij af en nog steeds geen benul wat er nu met het beeldscherm aan de hand is. Iemand die ooit ook zoiets heeft meegemaakt?

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
klinkt een beetje als dit probleem

http://blog.lopau.com/fix...-flatron-monitor-lg1753s/

YouTube: Screen backlight problem LG Flatron W2230S not capacitors

[ Voor 34% gewijzigd door Elmo_b op 05-03-2016 20:45 ]

Pagina: 1