Toon posts:

na klonen w10 naar SSD niet gehele oude HDD beschikbaar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Ik heb net mijn (upgrade)Windows 10 installatie van mijn HDD (zat in laptop bij aankoop) naar een nieuw geinstalleerde SSD (in een HDDcaddy) gekloond met Macrium Reflect...allemaal prima gelopen.Nu wilde ik die HDD van bijna 300GB als opslag gaan gebruiken,maar er is maar 240GB beschikbaar.De ruimte van de Windows installatie (partitie van 50GB) kan ik niet toevoegen bij de andere ,oude opslag (partitie van 240GB).Heb al met Ccleaner de oude HDD gewiped,maar in schijfbeheer staat de oude windows installatieruimte nog steeds als partitie erbij....net als meerdere herstelpartities van elk een paar 100MB en een van 9,8GB.
Hoe krijg ik die weg en kan ik dus de resterende ruimte gebruiken?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Kloonprogramma:Macrium reflect
Schijfopschonen: Ccleaner
Laptop: Toshiba Satellite C855D

Mvg,Patrick

...

Alle reacties

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-01 08:18

SeatRider

Hips don't lie

Gewoon met Windows Disk Manager (Schijfbeheer in NL)?

(oeps, straal overheen gelezen dat je dat had geprobeerd)

[ Voor 36% gewijzigd door SeatRider op 28-02-2016 08:43 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Seatrider,

dank voor je antwoord,maar dit heb ik natuurlijk al geprobeerd.
Ik kan de oude partitie gewoon verwijderen en ook formatteren nadat ik er een eenvoudig volume van heb gemaakt.Maar als ik dan de oude opslag(2de partitie op zelfde HDD) wil vergroten met de oude windows partitie,krijg ik een melding dat op minstens 1 opslagmedium niet genoeg plaats is om de handeling uit te voeren.Met de oude ,meerdere kleinere partities kan ik ook niets meer na het klonen.

Ik heb nu dus :
een dynamische HDD met beschikbare ruimte 298GB met een bruikbare partitie van 237GB,
een niet bruikbare (oude windowspartitie) van 49GB en een EFI partitie van 260MB en nog in totaal 3 herstel partities(1 van 450MB ,1 van 823MB en een van 9,8GB).
Op de laatste na staan diezelfde partities ook op de nieuwe SSD na het klonen.
De SSD staat als basisvolume aangegeven.

Kan het daaraan liggen dat de HHD nog als dynamisch staat en de SSD als basis?
Ik heb bij de SSD wel de mogelijkheid om dat te converteren naar dynamisch,andersom bij de HDD niet.

Mvg,Patrick

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2016 20:04 . Reden: aanvulling ]

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-01 15:33

Joran

<3 natalee

Kan je via je bios of dban ofzo je hdd niet low level formateren?

Ik denk dat Windows in de knoop zit met systeempartities. Je zou het ook even in een andere pc kunnen proberen

Send me your gameboys

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-01 21:18
Staat die oude Windows partitie voor de data partitie? Zo ja, dan gaat het je met de diskmanagement in Windows inderdaad niet lukken. Je zal dan moeten kijken naar programma's als Partition Magic, die partities ook kunnen resizen met ruimte die voor de partitie staat.

Bijvoorbeeld:
http://www.partition-tool.com

Mijn advertenties op V&A

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als er niets meer achter hoeft te blijven op die disk dan werkt een "Diskpart" commando (clean) nét zo goed. Wel zorgen dat je het juiste volume / de juiste Disk te pakken hebt :P

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 28-02-2016 21:29 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1