Acties:
  • +2 Henk 'm!

• j1234
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04:45
Hi,

Omdat ik net een smartwatch heb wilde ik graag de treintijden daarop bekijken, maar helaas kon dat niet. Vandaar dat ik met Tasker en Autowear aan de slag ben gegaan. Het resultaat is supersimpel, dus heb geen hoge verwachtingen. Je kunt uit 3 stations kiezen en krijgt dan de tijden van de 3 volgende treinen. Als je op één van die tijden klikt krijg je meer details zoals het spoor. De XML files van de nodige Tasks kun je hier downloaden. Hopelijk heeft iemand er wat aan, maar het zou nog beter zijn als de NS de Reisplanner app Android Wear ondersteuning geeft :-)

Nodig
Smartwatch met Android Wear
Tasker
Autowear
de Tasks

Importeren
Download alle XML files op je telefoon. Klik in Tasker op Tasks, nog een keer op Tasks, dan Import. Selecteer alle bestanden. De tasks staan nu in je lijst (Program, Choosetrains, Listofplaces, Getvar en Striptime).

Gebruik
Run de task Progam. Op je smartwatch verschijnt een 'From' keuzescherm met 3 stations (ingesteld op Utrecht, Amsterdam Amstel en Amsterdam Centraal). Kies er 1. Er komt dan een keuzescherm met 'To'. Ook hier kies je een station. Dan even geduld want de website m.ns.nl wordt op de achtergrond opgehaald en uitgelezen. Als dat klaar is krijg je een lijstje met 3 tijden, de 3 eerste treinen die van A naar B gaan. Klik op een tijd om details te zien. Daarbij kun je op het groene vinkje klikken om de 'app' af te sluiten. Op het rode kruisje ga je terug naar de lijst met treintijden en kun je een andere trein zien.

Aanpassen van stations
In de task Listofplaces zie je een variable %nsplaatsen en %nscode. %nsplaatsen geeft de namen van de 3 plaatsen aan die ik ingesteld heb, die kun je wijzigen. Als je dat doet moet je ook de %nscode wijzigen, dat is het adres wat m.ns.nl meegeeft. Utrecht is bv utrecht+centraal, want de reis van Utrecht naar Amsterdam Centraal geeft het adres: http://m.ns.nl/planner.action?from=utrecht+centraal&to=amsterdam+centraal&via=&date=01-01&time=01%3A01&departure=true&hsl=true&planroute=Journey+advice. Wil je Groningen instellen, verander dan bv Utrecht in Groningen en utrecht+centraal in groningen.
Helaas ben ik niet goed genoeg om dit proces makkelijker te maken, of om met meer dan 3 stations te werken.

Gebruik op smartwatch
Zelfs heb ik met Watchmaker een watchface gemaakt en daar een icoontje met het NS logo geplaatst. In die app kun je dat icoon een Tasker task laten uitvoeren. Deze voert bij mij dus 'Program' uit. (dit kan trouwens ook met Autowear met een Floating Icon)

Hopelijk heeft iemand er wat aan, het is allemaal geen hoogstaand werk, maar het functioneert. Ik sta open voor aanvullingen/verbeteringen.

Fijn weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codey101
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09-2024
Heb je de Tasker XML files nog beschikbaar? Ik wil dit graag proberen. Of misschien heb je een alternatief gevonden? :)

• j1234
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04:45
Helaas niet meer. Ondertussen is dit misschien iets? https://www.ns.nl/en/trav...vel-planner-wear-app.html