Halve windows Vs. Chromebook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosbeelen
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-05 14:15
Beste mensen,

voor mijn studie ben ik nu mijn aantekeningen aan het maken op mijn 2-in1 laptop van Asus (Asus t100tam). aanvankelijk was ik super enthousiast over het apparaatje, maar toch valt het nu een beetje tegen. Hij wordt steeds slomer, en ik kon geen updates meer installeren omdat mijn schijf vol zat.

Nu weet ik van het verschijnsel chromebooks af, en ik vraag mij af of dat wat voor mij zal zijn. Wat denken jullie. Go? Or no go?

Groeten,

Koos :)

Beste antwoord (via koosbeelen op 28-02-2016 16:10)

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-07 18:37
Ik gebruik nu bijna drie jaar een Chromebook voor m'n studie, en het enige 'probleem' waar ik tegenaan ben gelopen was SPSS (statistiek). Aantekeningen maken, verslagen schrijven, informatie zoeken, spreadsheets bewerken, het werkt allemaal prima.

Je moet er echter wel rekening mee houden dat documenten delen wat lastiger is, vooral qua opmaak. Ook is printen niet zo simpel als je geen printer hebt die Google Cloudprint ondersteunt. Het schijnt dat je bestanden ook naar een PC kan sturen zodat die PC het uit kan printen maar daar heb ik heb ervaring mee.

Het is inderdaad handig om te bepalen wat je nodig hebt, en om dan te kijken hoe de voor- en nadelen voor jouw specifieke geval uitpakken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, Chromebooks zijn tot in den treure al besproken op Tweakers (in een aantal reviews) en ook elders op internet. De voor- en nadelen lijken me voldoende bekend, waaronder de beperkte lokale opslag, de afwezigheid van bekende/gewenste Windows-applicaties en de redelijke verplichting om zaken online op te slaan.

Aangezien je zelf als tegen de limiet van je Transformer bent aangelopen (verder niet gespecificeerd dus ik vermoed gebruikersfout binnen een half jaar ongeveer), zou ik dus aanraden eerst maar eens wat reviews te lezen over Chromebooks en aan de hand daarvan te bedenken of het past binnen de manier waarop je een "laptop" gebruikt op dagelijkse basis.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-06 09:29
De dingen waar jij tegen aan loopt zullen niet zo'n probleem zijn met een Chromebook. Ik gebruik voor mijn studie aantekeningen een €150 Asus Chromebook met 16GB opslag. Werkt voor mij perfect! Nog nooit voorgekomen dat de schijf vol zat, ik hoef eigenlijk nooit iets te downloaden.

Tevens werkt Chrome OS nog steeds prima snel bij mij. Grotere PDF's duren soms iets langer om te laden, maar ik heb dan ook 1 van de goedkoopste Chromebooks. De accu gaat echter 10 uur mee en hij doet wat hij moet doen, dus ik ben tevreden. Als het een extra device is, en dus niet je "hoofd pc" zou ik iedereen een Chromebook aanraden.

Daarnaast, probeer zelf gewoon wat onderzoek te doen natuurlijk, er is hier op Tweakers ook een goed topic over Chromebooks.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-07 18:37
Ik gebruik nu bijna drie jaar een Chromebook voor m'n studie, en het enige 'probleem' waar ik tegenaan ben gelopen was SPSS (statistiek). Aantekeningen maken, verslagen schrijven, informatie zoeken, spreadsheets bewerken, het werkt allemaal prima.

Je moet er echter wel rekening mee houden dat documenten delen wat lastiger is, vooral qua opmaak. Ook is printen niet zo simpel als je geen printer hebt die Google Cloudprint ondersteunt. Het schijnt dat je bestanden ook naar een PC kan sturen zodat die PC het uit kan printen maar daar heb ik heb ervaring mee.

Het is inderdaad handig om te bepalen wat je nodig hebt, en om dan te kijken hoe de voor- en nadelen voor jouw specifieke geval uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosbeelen
Thanks iedereen, ik ga er over nadenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb een Toshiba chromebookje met een fijn IPS scherm gebruik hem liever dan mijn 13 inch laptop (slecht scherm, zwaarder). Notities maken gaat goed. synchroniseert met google drive dus kan er achter de pc mee verder. Je zit alleen vast aan Googles ecosysteem. Soms komt er een update langs van ChromeOS een keer rebooten en het is klaar. Opstarten gaat ook veel vlotter dan Androïd en Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosbeelen
bouwfraude schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:15:
Ik heb een Toshiba chromebookje met een fijn IPS scherm gebruik hem liever dan mijn 13 inch laptop (slecht scherm, zwaarder). Notities maken gaat goed. synchroniseert met google drive dus kan er achter de pc mee verder. Je zit alleen vast aan Googles ecosysteem. Soms komt er een update langs van ChromeOS een keer rebooten en het is klaar. Opstarten gaat ook veel vlotter dan Androïd en Windows.
Ik werk nu veel via onedrive. Zou dat een probleem zijn? Of moet ik dan naar google drive overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-07 01:01
koosbeelen schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:16:
[...]

Ik werk nu veel via onedrive. Zou dat een probleem zijn? Of moet ik dan naar google drive overstappen?
Nee. Onlangs is via een update het ook mogelijk gemaakt om storage van 3e partijen toe te voegen aan de 'verkenner' van Chrome. Hieronder valt ook OneDrive.
(Nadeel blijft wel dat je het bestand opent d.m.v. dubbelklik, het alsnog wordt geopend in Google Documents en niet in de online Word suite).

Ik gebruik overigens ook crouton op mijn Chromebook. Hierdoor is het mogelijk een (lichte) Linux installatie naast Chrome OS te installeren. Doe dit op een SD-kaart anders is je storage direct vol, maar het is een leuke aanvulling op het moment dat ik ergens niet uitkom op Chrome OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Als de onedrive plugin net zo goed werkt als de webdav dan heb ik daar niet veel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-07 01:01
bouwfraude schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:01:
Als de onedrive plugin net zo goed werkt als de webdav dan heb ik daar niet veel vertrouwen in.
Oh dat meen je niet. Ik ben van plan het binnenkort uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Kan natuurlijk ook aan webdav server liggen kan onedrive wel eens proberen.
[update]
De webdav plugin werkt wel, ik moet https://server.domein.nl invullen bij chromeos
op mijn linux doosje stond er davs://server.domein.nl

[ Voor 50% gewijzigd door bouwfraude op 03-03-2016 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 11:45
bouwfraude schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:15:
Gebruik zelf ook mijn Toshiba Chromebook 2 om bijna alles er op te doen. Maak zelf gebruik van Google Drive. Merkte alleen wel de laatste tijd dat ik tegen dingen aan liep m.b.t. programmeren (Web Development). Dit heb ik eenvoudig opgelost door een dual boot te maken met ChromeOS en GalliumOS. Linux start op in 15 seconden en kan er alles mee doen wat ik op het moment wil. Denk dat ik Gallium meer zal gebruiken dan ChromeOS uiteindelijk aangezien het bijna net zo snel werkt.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Pagina: 1