Macintosh HD beveiligd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 742017

Topicstarter
Goedemorgen,

Mijn schoonvader heeft een imac i3 late 2011, wilde OS X updaten en geeft nu aan dat OS X niet kan worden geinstalleerd kan worden. Time machine heeft hij nooit geactiveer en ik heb ook geprobeerd te starten met 'cmd + r' en
gekozen voor 'schijfprogramma maken', dit gaat echter ook niet want geeft aan dat 'Macintosh HD' is. Hoe kan ik deze beveiliging verwijderen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-02 09:13
En wat zei google ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 742017

Topicstarter
Daar heb ik geen passende oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:03
Je kunt hem niet formatteren? (ben je al je bestanden wel kwijt)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 15:38

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Uit je startpost maak ik op dat je de diskmanager van het huidige OS wil opstarten en daarna "iets" met de aktieve HDD wil gaan doen waar nu al een OS opstaat?
carpebios schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 10:46:
Je kunt hem niet formatteren? (ben je al je bestanden wel kwijt)
En hoe ga je dan nog "updaten"? ;)

Je geeft werkelijk 0 meldingen in je startpost wat er nu niet goed gaat. Ja, "OS X kan niet worden geinstalleerd" maar ik vermoed dat dat niet exact is wat er op beeld staat. Of wel maar dan lijkt het me eerst zinvol om te weten over welke versies het nu gaat (huidige OS) en of je niet een intermediate upgrade moet volgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 08:55

OgWok

U.N.C.L.E.

Welkom Tostie123. Zo te lezen heeft het niets te maken met een HD beveiliging. Meer, duidelijke info is wel handig.

Eventueel opnieuw opstarten met Command-Option-R en dan eerst een OS X recovery uitvoeren. Is er al een backup gemaakt van zijn bestanden?

[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 27-02-2016 11:20 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-02 09:13
Anoniem: 742017 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 10:41:
Daar heb ik geen passende oplossing kunnen vinden.
Maar waar heb je dan op gezocht ? Want je start post vertelt helemaal niets.

" dit gaat echter ook niet want geeft aan dat 'Macintosh HD' is"

Wat betekent dit precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:03
MAX3400 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 10:48:
Uit je startpost maak ik op dat je de diskmanager van het huidige OS wil opstarten en daarna "iets" met de aktieve HDD wil gaan doen waar nu al een OS opstaat?

[...]

En hoe ga je dan nog "updaten"? ;)

Je geeft werkelijk 0 meldingen in je startpost wat er nu niet goed gaat. Ja, "OS X kan niet worden geinstalleerd" maar ik vermoed dat dat niet exact is wat er op beeld staat. Of wel maar dan lijkt het me eerst zinvol om te weten over welke versies het nu gaat (huidige OS) en of je niet een intermediate upgrade moet volgen.
Door de installer te starten :p, die start hij op als je hem formatteert, het is een image wat hij start he. Ik doe dat vaak met fresh installs. Formatteren, terug naar hoofdmenu en installeren.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Pagina: 1