Tweakers frontpage; strip

Pagina: 1
Acties:

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-11 08:30

ThE_ED

Stuffed Animal

Topicstarter
Zoals ik al ooit eens beloofd had en pas geleden weer. ( [topic=166010] ) Een paar voorbeeldjes voor een idee dat ik heb voor een tweakers frontpage strip.

Promoplaatje: :)
Afbeeldingslocatie: http://vulcanus.its.tudelft.nl/~ed/plaatjes/wolvad.jpg

De strip heet dus Wolv. Gewoon omdat dat koel klinkt :) Het is niet per se de naam van het Nijlpaard dat er in voor komt, daar ben ik nog niet uit :). Nu heb ik twee id-en, mijn eerste plan was een 1 plaatjes comic zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://vulcanus.its.tudelft.nl/~ed/plaatjes/voedsel1.jpg

en deze:

Afbeeldingslocatie: http://vulcanus.its.tudelft.nl/~ed/plaatjes/scoren.jpg

Later dacht ik dat een strookjes idee ook wel mooi kon zijn:

Afbeeldingslocatie: http://vulcanus.its.tudelft.nl/~ed/plaatjes/glasvezel.jpg

Misschien hebben jullie een duidelijke voorkeur voor 1 van de 2, laat het me dan ff weten. Degene die je het meest geschikt lijkt ga ik aanhouden als standaard. Of misschien vindt je het wel helemaal niets.

Aangezien ik niet kan ftp-en op me werk :( en thuis ff geen internet heb, kan ik niet bijv elke dag een strip inleveren. Maar toch wel 1x in de week... Of misschien heb je zelf nog wel een mooie oplossing :)

Als je het heel mooi vindt en al denkt: "Ik wil um nu al aankondigen", kwak er dan maar 1 neer ergens op de frontpage... maar misschien is dat wat overhaast, eerst misschien maar ff uitdenken hoe een strip het mooiste in tweakers zou passen. De bedoeling is dat door de tijden heen de strip wat door ontwikkeld en steeds mooier wordt naarmate ik professioneler wordt. Ik ben al bezig wat andere dingen te verkennen. (zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/167460 )

Opmerkingen etc. kun je hieronder posten of mailen of weet ik veel :) (icq zou ik niet proberen...)

Ik ben fan van dingen

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12 22:27

duderuud

Sliden is koel

Het idee vind ik leuk, een dagelijkse strip....

Motor-Forum.nl

• Gerco
  • Laatst online: 14:12

Gerco

Professional Newbie

Koele strip Edje!

Zou je wel 1x in de week ofzo, 7 strips kunnen inleveren? Dan heb je toch elke dag een nieuwe.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Topicstarter
Dat kan ook wel denk ik Gerco... Doen ze in het "echt" ook : voorraad opbouwen, voor als een tekenaar ziek is of geen inspiratie heeft. Misschien kunnen we het anders langzaam opbouwen naar hogere publicatie-frequentie.

Ff voor de goede orde, als je door de weeks snel een reactie wilt op je mail moet je ff mailen naar gfa@dcmr.nl .. :)

Ik ben fan van dingen

• Gerco
  • Laatst online: 14:12

Gerco

Professional Newbie

Trouwens, als je ze nou volgende keer in een zipje propt, is het handiger online zetten :)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Topicstarter
Ik dacht "ach, anders moet ie weer met gzip in de weer .. :)"

Ik ben fan van dingen

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mwhja, vinnik eikelijk wel een coool idee :D :)
Althans, dit ziet er erug leuk uit ;)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Zeer kewl idee om de site wat op te fleuren en extra waarde te geven, maar kun je de verplichting aan?

Ik bedoel: als we hiermee beginnen moet het dus echt op vaste tijdstippen en je zit dus met deadlines etc., anders gaan die lastige bezoekers weer zeuren ;) Eén stripje tekenen kan iedereen, maar verplicht vijf of zeven in de week is een stuk grotere uitdaging. Bovendien moet je dan ook echt vooruitwerken voor vakanties etc.

Verder denk ik dat je het onderwerp toch wel nerd-achtig moet houden. Je moet ook een soort verhaallijn bedenken (bijvoorbeeld van UF: een software-house). Leuk lijkt me als in Wolv bezoekers van Tweakers.net/GoT meedoen. Bijvoorbeeld de "irritante newbie", de "addict" of leden van de crew :) .

Kun je daar niet een paar voorbeeldjes van geven? Owja, de maximale breedte voor een plaatje op de size is 485 pixels, dat je het even weet :) (dat strookje van je is dus net iets te groot)

Professioneel Hyves-weigeraar

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Topicstarter
Omdat het natuurlijk wel regelmatig moet verschijnen, dacht ik in de huidige situatie waarin ik nu zit ook aan 1x in de week. (Is wel wat weinig misschien.)

Ik ben wel al serieus bezig een ideeen archief aan te leggen zodat ik veel strips kan maken. Dat moet dus geen probleem zijn. Zeker als ik ook grappen ga maken over 'de irritante newbie' etc. kan ik nog wel even vooruit. Zoals Gerco ook al opmerkte is een soort voorraad voor ziekte en vakantie wel een idee.

De grootte moet geen probleem zijn, dat strookje moet dus gewoon ff iets geresized worden... :)

Ik ben fan van dingen

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ok :) 1 keer in de week is een begin, maar ik denk dat als je goed je best doet er veel mensen zijn die vaker stripjes willen ;)

Ik denk/hoop dus wel dat er plaats voor is op de site :)

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Topicstarter
Als ik straks weer internet thuis heb, (eerst nieuwe kamer vinden) kan ik de post rate, makkelijker opvoeren... Ik weet niet precies hoe het systeem werkt, maar ik kan dus niet ftp-en vanaf de zaak zoals ik zei, dat is een probleempje...

Iig lijkt me gewoon een systeem als er nu al is met alles op de frontpage wel mooi. Dus met userreacties! Dan kan ik aan de hand van ideeen en opmerkingen nieuwe afleveringen maken en dingen verbeteren.

btw: Welk type vinden jullie passender?? Strook of comic?

Ik ben fan van dingen

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Doormailen lijkt me de beste oplossing, het uploaden van plaatjes doen we via de nieuwsposters back-end en reacties geven kan op de hele site, dus dat zal ook wel lukken ;)

Die strook spreekt mij persoonlijk het meeste aan, maar af en toe afwisselen met een comic is natuurlijk ook grappig :) (misschien ben ik wat veeleisend, anders zeg het maar :) ) maar kun je ook een dubbele strook doen? met 4 plaatjes dus, dan kun je een langer verhaaltje vertellen en dan is het climax vaak leuker IMO :)

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Topicstarter
Een dubbele kan ook natuurlijk... Afwisseling is ook wel mogelijk. Dan kan ik zelfs wel meer ideeen uitwerken.

Anders zou ik zeggen tegen degene die dat regelt (wie doet dat?): resize er 1 tot het formaat dat je wil en post 'voor de grap' eens :P

Ik ben fan van dingen

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 11:06

Macros

I'm watching...

Het systeem van UF vind ik het mooist.
Je kan in de loop van de jaren zien dat hij telkens beter wordt.
Je moet gewoon de kaders enzo standaard ergens leeg hebben staan, zodat dat constant blijft. Ook moet je alle figuren al getekend hebben, zodat die niet te snel evolueren.
Ook zou het leuk zijn als je ze met een tooltje snel kunt inkleuren. Dat staat wat beter.

En Ed, heb je nu al zo'n Wacom tablet?
Onders geven we je even wat sponsering!

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Topicstarter
Op vrijdag 22 juni 2001 12:30 schreef Macros het volgende:
Het systeem van UF vind ik het mooist.
Je kan in de loop van de jaren zien dat hij telkens beter wordt.
Je moet gewoon de kaders enzo standaard ergens leeg hebben staan, zodat dat constant blijft. Ook moet je alle figuren al getekend hebben, zodat die niet te snel evolueren.
Ook zou het leuk zijn als je ze met een tooltje snel kunt inkleuren. Dat staat wat beter.

En Ed, heb je nu al zo'n Wacom tablet?
Onders geven we je even wat sponsering!
Tsss ik ga dus wel elke keer alles opnieuw tekenen.. Ik heb wel al een soort standaard formaat voor de kaders bedacht, al moet ik toegeven dat dat er hier niet helemaal uit komt.

Ik heb nog geen wacom... Eerst maar weer geld uitgeven aan een nieuwe telefoon, ik had een nieuwe, maar die is gejat :( Extra sponsoring is altijd welkom natuurlijk :) :P

Ik ben fan van dingen

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Topicstarter
Misschien is het leuk als ik ook nog een achtergrond verhaaltje schrijf, ter inleiding zeg maar??

Ik ben fan van dingen

• WoutF
  • Laatst online: 18:42

WoutF

Hoofdredacteur
Op vrijdag 22 juni 2001 15:28 schreef ThE_ED het volgende:
Misschien is het leuk als ik ook nog een achtergrond verhaaltje schrijf, ter inleiding zeg maar??
Lijkt mij persoonlijk wel vet. En misschien een story submit optie voor de users, voor als jij all out of ideas bent :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm www.watnou.com heeft ook zown strip genaamd 'lachnou' die is wel leuk weggewerkt :)

Verwijderd

Ook op fok! was weleens het idee om een user een strip te laten maken ten tijde van de examens... Vond ik ook een erg leuk idee.

Kan ook leuk voor de sfeer zijn tussen al die tech-talk :)

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Topicstarter
I wonder: zouden strips waarin een bepaald bedrijf oid voorkomt ook mogen? (Ik heb wat ideeen over XS4ALL, linux en Microsoft (of course :P )) Of zou dat teveel tot flame wars aanzetten, of andere, sponsor gerelateerde, problemen geven...

Ik ben fan van dingen

• 4POX
  • Laatst online: 09:32

4POX

Everybody is wired

(jarig!)
Op zondag 24 juni 2001 12:08 schreef ThE_ED het volgende:
I wonder: zouden strips waarin een bepaald bedrijf oid voorkomt ook mogen? (Ik heb wat ideeen over XS4ALL, linux en Microsoft (of course :P )) Of zou dat teveel tot flame wars aanzetten, of andere, sponsor gerelateerde, problemen geven...
Neem dan vuurwerk meteen ook even op de hak >:)

AKA Rinkel weblog

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:34
Op vrijdag 22 juni 2001 11:19 schreef WouterTinus het volgende:
Zeer kewl idee om de site wat op te fleuren en extra waarde te geven, maar kun je de verplichting aan?

Ik bedoel: als we hiermee beginnen moet het dus echt op vaste tijdstippen en je zit dus met deadlines etc., anders gaan die lastige bezoekers weer zeuren ;) Eén stripje tekenen kan iedereen, maar verplicht vijf of zeven in de week is een stuk grotere uitdaging. Bovendien moet je dan ook echt vooruitwerken voor vakanties etc.
*kuch*column*kuch*
;)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

whehe :D *kuch*MARK*hoest*ARJAN*rochel* :P

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:34
Op zondag 24 juni 2001 14:37 schreef WouterTinus het volgende:
Ben ik nu een lastige bezoeker? :)

Verwijderd

Zeer goed idee :)

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 15:31
Je kan ook verschillende users een strip laten posten... stel elke dag van de week iets anders....( mischien lees ik te vaak de VPRO gids... )

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 14:37 schreef WouterTinus het volgende:
Dit doet auw denk ik :P

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Topicstarter
Op zondag 24 juni 2001 20:27 schreef XElDiablo het volgende:
Je kan ook verschillende users een strip laten posten... stel elke dag van de week iets anders....( mischien lees ik te vaak de VPRO gids... )
Maar zijn die er ... Die dat willen doen bedoel ik... Naast ikzelf heb ik namelijk nog nooit iets gehoord over ideeen in die richting... :'(

Ik ben fan van dingen

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:12

Crazy D

I think we should take a look.

Erg goed idee. En als je de strips inderdaad gerelateerd aan tweakers kan houden, issie helemaal top.

Exact expert nodig?

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Topicstarter
Misschien een duffe vraag, maar word ik hier over gemaild of post een Adje hier wat achteraan of hoe gaat dat?

Ik ben fan van dingen

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 27 juni 2001 10:46 schreef ThE_ED het volgende:
Misschien een duffe vraag, maar word ik hier over gemaild of post een Adje hier wat achteraan of hoe gaat dat?
Heeeeee, waarom host jij je plaatjes bij ons, terwijl je een eigen server hebt???

Nou doen ze het niet meer he? :P
(ok, mijn webicon ook niet, want bak is down :( )

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 10:48 schreef ACM het volgende:

[..]

Heeeeee, waarom host jij je plaatjes bij ons, terwijl je een eigen server hebt???

Nou doen ze het niet meer he? :P
(ok, mijn webicon ook niet, want bak is down :( )
Omdat de enige die ik kon bereiken via de mail Gerco was .. :) Waarom is vulcanus down eigenlijk? (Bij ons lag net de httpd plat volgens mij, is weer een henjo actie denk ik... echt irritant dat ik niet gewoon ff een shell kan openen naar glas vanaf hier :( )

edit:
Als iemand van de crew ze nog wil zijn nu ACM's bak down is, ik kan ze wel ff mailen.

edit:
Als ACM een beetje goed klust kun je straks m'n plaatjes weer zien :). Ik heb net vernomen dat hij bij de server ter plaatse is om hem weer 'up' te brengen.

Ik ben fan van dingen

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op woensdag 27 juni 2001 10:46 schreef ThE_ED het volgende:
Ik neem contact met je op, we gaan hier nog even over overleggen.

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Topicstarter
ok... Ik weet niet hoe lang ik hier nog werk, maar naar gyurka@glas.its.tudelft.nl kun je in ieder geval altijd mailen.

Ik ben fan van dingen

Pagina: 1