Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ziggo Ubee EVW320B een nieuw WAN IP adres opvragen?

Pagina: 1
Acties:

• WAFOE
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:50
Hi,

Afgelopen tijd heb ik last van jongens die het leuk vinden om via Skype mijn IP adres op te vragen en dan mij even enkele minuten, uren plat te leggen. Dat is natuurlijk erg vervelend voor vanzelfsprekende redenen...

Ik heb een beetje gegoogeld hoe je dit zou kunnen omzeilen. Een methode was om je router enkele uren uit te zetten, maar dit werkt niet omdat je mac adres hetzelfde gebleven zou zijn en Ziggo werkt met een DHCP server. Nou zou je deze kunnen spoofen/veranderen met andere Ziggo Ubee routers, maar ik kan het niet vinden met mijn EVW320B model.

Weet iemand anders nog iets? Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door WAFOE op 26-02-2016 23:29 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Beetje klok/klepel verhaal wat je ophangt, maar het effect is wel dat je hetzelfde IP krijgt ja.
Een paar uurtjes uit is niet voldoende omdat de Lease veel langer is dan enkele uren. Die is minstens een week (en ik vermoed veel langer dan dat) en wordt alweer ververst als ongeveer de helft ervan verlopen is. Kortom, je zal minstens 3,5dag je modem uit moeten zetten als je net voor de lease verversing je modem uit hebt gezet. In het slechtste geval dus een hele week, bij een leasetijd van 1 week (wat volgens mij nog wel langer is tegenwoordig)

En ja, in theorie zou je een ander MAC adres kunnen invullen. Ziggo levert echter custom firmware in hun apparatuur en die functie is er doodleuk uit gesloopt omdat je een hele hoop dingen op hun kop kan zetten als je de verkeerde dingen doet met MAC adressen.
Voor je eigen veiligheid en voor een correct verloop van de service naar alle andere klanten van Ziggo, mag jij je MAC adres niet wijzigen. En dat is ook heel logisch.

Oplossing? Kick desbetreffende personen van Skype af? Er zit niet voor jan-met-de-korte-achternaam een block functie op en kan je via de Privacysettings instellen dat niet iedereen jouw onlinestatus mag zien of berichten naar je mag sturen als ze niet in je contactenlijst staan. De chat en belfunctie leggen namelijk directe verbinding en dat zie je terug in de lijst adressen die je terugkrijgt uit een netstat commando. Als ze je niet online kunnen zien en geen berichten mogen sturen omdat ze op block staan of wegens de privacysettings geen contact met je mogen leggen, kunnen ze dus ook je IP niet zien.

En als je hardleers bent: Zoek een VPN dienst ofzo. Tunnelbear of iets van die gading. Elke keer dat je uit- en weer inlogt heb je een ander publiek IP adres.
VPN is een tunnel naar een andere lokatie op de planeet, en het publieke IP adres van het uiteinde van die tunnel is wat men ziet. Niet het IP van je modem.
Een goeie VPN dienst kost een paar duiten als je een snelle wil hebben, of eentje zonder datalimiet, maar dat zal je er dan maar voor over moeten hebben.
Daarbij heeft een goede VPN dienst veeeeel meer bandbreedte rond het einde van hun tunnel, en dat is waarschijnlijk waar gewoon een DDoS aanval heen gestuurd gaat worden. Dan is zo'n aanvalletje ineens een druppel op een gloeiende plaat geworden.
Aan de andere kant, een VPN dienst zal zoiets allicht niet grappig vinden, maja... proberen waard.

[ Voor 15% gewijzigd door McKaamos op 26-02-2016 23:53 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

WAFOE schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 23:28:
Afgelopen tijd heb ik last van jongens die het leuk vinden om via Skype mijn IP adres op te vragen en dan mij even enkele minuten, uren plat te leggen. Dat is natuurlijk erg vervelend voor vanzelfsprekende redenen...
Ik heb een beetje gegoogeld hoe je dit zou kunnen omzeilen. Een methode was om je router enkele uren uit te zetten, maar dit werkt niet omdat je mac adres hetzelfde gebleven zou zijn en Ziggo werkt met een DHCP server. Nou zou je deze kunnen spoofen/veranderen met andere Ziggo Ubee routers, maar ik kan het niet vinden met mijn EVW320B model.
Weet iemand anders nog iets? Alvast bedankt _/-\o_
Al zet je de router een maand uit, dan is het nog maar de vraag of je een ander ip krijgt toegewezen. ;)
Je moet tegenwoordig echt heel hoog in de Ziggo boom klimmen om het huidige ip veranderd te krijgen en nu je geconfronteerd wordt met deze huidige Skype terreur sta je binnen een dag weer voor hetzelfde probleem en wát dan?? :+

Wat wel werkt is de bridge/non-bridge status van de Ubee te veranderen, dat geeft je instant een ip in een andere range.
De bridge mode van de Ubee veranderen kán problemen opleveren zoals bij VPN's maar zeker is dat niet, het blijkt in 99,9% van de gevallen gewoon prima te werken, ondanks de dubbele NAT.
Goed genoeg zodat jij weer even verder kunt, zodat je een dag later "als de kust vrij is" de bridge functie weer kunt herstellen.

Kun je Skype niet lekker disablen als je het niet gebruikt, of helpt dat niet meer nu je huidige ip bekend is??

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:46
Geef de router die achter je modem hangt een nieuw mac adres (MAC spoofing).
Na een PF van de Ubee zal het CMTS wellicht een nieuw IP uitreiken.

Verwijderd

andy88 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 10:16:
Geef de router die achter je modem hangt een nieuw mac adres (MAC spoofing).
Na een PF van de Ubee zal het CMTS wellicht een nieuw IP uitreiken.
Dat gaat je niet helpen als het mac van het (eerste) modem in de keten leidend is, daarachter kun je spoofen wat je wilt. O-)

Een modemwissel zou dus mogelijk kunnen helpen, maar hoeveel keer kun je dat op 1 dag doen?? :)

Het staat mij vaag bij dat wij zelfs na een zwartgefrituurd modem én router (secundair bliksem) en een swap daarna nog steeds hetzelfde ip kregen toegewezen.
Misschien dat het wel kán, maar dan zul je wellicht iets meer moeten frituren dan het modem alleen en dat wil niemand op zijn geweten hebben. :+

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2016 13:07 ]

• back2basic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 16:35
Volgens mij als je de Ubee in bridge zet krijg je toch een nieuw ip, of niet ?
ik verander regelmatig van wan ip maar ik heb nog een modem zonder router, mac spoofen op me eigen router en het modem even 1 min van de stroom is dan voldoende om een nieuwe lease te krijgen van ziggo :)

Mijn iRacing profiel

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

WAFOE schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 23:28:
Afgelopen tijd heb ik last van jongens die het leuk vinden om via Skype mijn IP adres op te vragen en dan mij even enkele minuten, uren plat te leggen.
Je snapt dat een nieuw IP-adres je probleem niet op gaat lossen? Als het al kan via Skype (ik vind enkel wat dubieuze methodes hiervoor), dan zullen ze ook je nieuwe IP-adres gaan vinden namelijk. Ik begrijp dus niet waarom het wijzigen van het IP-adres je probleem gaat oplossen. Als ze al via Skype achter jouw IP-adres komen, lijkt het mij simpeler om een ander Skype profiel aan te gaan maken. :)

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 27-02-2016 13:26 ]

Verwijderd

back2basic schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 13:07:
Volgens mij als je de Ubee in bridge zet krijg je toch een nieuw ip, of niet ?
ik verander regelmatig van wan ip maar ik heb nog een modem zonder router, mac spoofen op me eigen router en het modem even 1 min van de stroom is dan voldoende om een nieuwe lease te krijgen van ziggo :)
Dat is opvallend te noemen, want het is mij zelfs met de hulp van 2nd level en 3th level webcare support en maanden ploeteren niet gelukt. ;)

Ik heb er mijn Ziggo/UPC mailwisselingen nog even op nagekeken en las net terug dat de eerdere modem én de routerwissel wel een ip change wisten te bewerkstelligen, dit krijg je natuurlijk niet elke dag voor elkaar.

De truc het modem een minuutje van de stroom te halen werkt trouwens al tijden niet meer, zelfs toen wij UPC een jaar lang hadden ingeruild voor Vodafone kregen wij bij terugkeer gewoon weer het oude ip adres terug.
Dan kun je dus heel lang wachten. :Y
CptChaos schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 13:20:
Je snapt dat een nieuw IP-adres je probleem niet op gaat lossen? Als het al kan via Skype (ik vind enkel wat dubieuze methodes hiervoor), dan zullen ze ook je nieuwe IP-adres gaan vinden namelijk. Ik begrijp dus niet waarom het wijzigen van het IP-adres je probleem gaat oplossen. Als ze al via Skype achter jouw IP-adres komen, lijkt het mij simpeler om een ander Skype profiel aan te gaan maken. :)
Om van dit structurele probleem af te komen suggereerde ik ook al een structureler aanpak, kennelijk maakt iemand via Skype geen vriendjes. ;)
Het ip veranderen biedt met deze Skype terreur slechts voor 1 dag soelaas, dat wordt het paard achter de wagen spannen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2016 13:32 ]

• WAFOE
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:50
Iedereen bedankt voor jullie reacties!

Het idee was om na het nieuwe IP adres niet meer gebruik te maken van Skype, of alleen inderdaad met een VPN. Ik sta al in databases opgeslagen, je voert mijn Skype gebruikersnaam in en dan heb je het IP al. Deze jongens heb ik uiteraard al overal op verwijderd, maar klappen dan weer raak zodra ze zien dat ik ergens mee bezig ben (ik upload een YouTube video bijvoorbeeld)

Wat ik begrijp uit jullie reacties is dat het veranderen van het IP adres toch niet zo makkelijk gaat, maar wel kan als je de Ubee router in bridge mode zet en daarachter een router hangt? Dit principe heb ik nu ook, maar dan andersom (externe router bridged naar de Ubee). Dan maar even een goedkope router kopen hier op V&A om Wi-Fi door het hele huis te krijgen (1 router is niet genoeg daarvoor).

Klopt dit wat ik zeg? :P

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

WAFOE schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 13:46:
Iedereen bedankt voor jullie reacties!

Het idee was om na het nieuwe IP adres niet meer gebruik te maken van Skype, of alleen inderdaad met een VPN. Ik sta al in databases opgeslagen, je voert mijn Skype gebruikersnaam in en dan heb je het IP al. Deze jongens heb ik uiteraard al overal op verwijderd, maar klappen dan weer raak zodra ze zien dat ik ergens mee bezig ben (ik upload een YouTube video bijvoorbeeld)

Wat ik begrijp uit jullie reacties is dat het veranderen van het IP adres toch niet zo makkelijk gaat, maar wel kan als je de Ubee router in bridge mode zet en daarachter een router hangt? Dit principe heb ik nu ook, maar dan andersom (externe router bridged naar de Ubee). Dan maar even een goedkope router kopen hier op V&A om Wi-Fi door het hele huis te krijgen (1 router is niet genoeg daarvoor).

Klopt dit wat ik zeg? :P
Nogmaals, in hoeverre denk je dat een ander IP-adres (die schijnbaar achterhaalbaar is) jouw probleem gaat oplossen? :? Een ander IP-adres gaat jouw probleem niet oplossen, als men via Skype toch jouw IP-adres kan achterhalen. Als men dat wérkelijk kan, dan kan men immers ook jouw nieuwe IP-adres achterhalen en heb je het probleem alsnog / weer.

En zoals ik begrijp, maakt ook de bridge mode weinig uit, omdat je - zelfs als je weggaat en weer terug komt - gewoon het oude IP-adres weer krijgt. Dus nee, ik denk niet dat je heel makkelijk van je IP-adres af komt, ware het niet, dat een ander IP-adres de oplossing voor jouw probleem niet is zolang je te achterhalen bent.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 27-02-2016 14:36 ]

Pagina: 1