~1500EUR Gaming/Programming PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bammerbom
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-07 16:35
Mede-auteur:
  • KoffieMeister
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-08-2023

KoffieMeister

Mijn doel
Ik ben van plan een om mijn first desktop pc te gaan bouwen deze vakantie. Ik heb al langere tijd onderzoek gedaan en ben uiteindelijk op deze componenten uitgekomen. Ik ga de pc gebruiken voor gaming en programmeren. Ik ben momenteel een hobby-programmeur maar ben van plan hier mijn baan van te maken. Ik heb 2 schermen, 1 scherm voor de game en 1 scherm voor windows.

Ik ga games op high/ultra settings, op games zoals GTA 5 en andere nieuwe titels, maar ook oudere titels als CS:GO. Ik ben niet van plan te gaan overclocken, maar als mijn onderdelen verouderd raken kan ik uiteindelijk gaan overclocken(/upgraden). Ik ben niet actief bezig met videobewerken. Ik ben wel van privé game server/teamspeak server op achtergrond te gaan hosten.

Mijn prijs moet ~1500EUR kosten, inclusief OS en verzendkosten, en exclusief randapparatuur (die heb ik al). Ik ga mijn pc zelf ik elkaar zetten dus er hoeven geen assemblagekosten bij.

Ik bouw deze PC samen met KoffieMeister die hier ook zijn build heeft geplaatst.

Onderdelen
CPU: Intel Core i7-6700K Boxed
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen een 6600K en een 6700K. Ik denk dat ik met de 6700K ga omdat hij goed in mijn budget past en ik vind het niet erg nu overkill te gaan, als ik in de toekomst voorlopig de cpu niet hoef te upgraden/overclocken. Als je vind dat ik met de 6600k moet gaan neem er dan rekening mee dat ik hem voorlopig niet ga upgraden. Het is echter handig om compiletimes lekker kort te maken. Ook is hyperthreading handig als ik een game server ga hosten op achtergrond.

CPU Cooler: Cooler Master Hyper 212 EVO
Vrij weinig over te zeggen, gewoon goedkoop en doet zijn ding. Als ik ooit ga overclocken ga ik de cpu cooler echter wel upgraden.