Kan niet inloggen via cloudstation wel via browser DS3615xs!

Pagina: 1
Acties:

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Topicstarter
Heb deze aanwijzingen gevolgd voor Virtuele NAS en geinstalleerd met nieuwste pat en updates:
http://www.pcmweb.nl/workshop/synology-dsm-virtualbox-testen.html
Maar kan niet inloggen op synology account bij installatie om quickconnect in te stellen, en na installatie gaat NAS gelijk in offlinemode en is alleen bereikbaar via browser op 192.168.178.31.
Heb poortforward voor cloudstation met poortnummer 6690 ingesteld in router fritzbox7360 met nieuwste firmware.
Maar als ik van linuxbak met cloudstation wil in loggen met admin account krijg melding "controleer netwerkinstellingen en verwijder koppeling" idem op winbak om viruele nas te benaderen.

Alles werkt wel via brower als ik naar adres 192.168.178.31 ga. De inogscherm verschijn goed.
Ook assistent vind geen server in LAN.
Wat heb ik fout gedaan?
PLease help, ik wel dit testen voor ik een echte aanschaf in mijn configuratie!
gr

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-12-2025
" ik wel dit testen voor ik een echte aanschaf in mijn configuratie!"

Een "echte" nas is niet te vergelijken met een virtuele nas. Een virtuele omgeving is soms al een klus op zich.

Ik snap echter niet wat je probleem is: Je komt op de webinterface. Vanaf waar niet, vanaf waar wel ?
Quickconnect vereist een verbinding naar buiten, als die niet werkt kun je niet verder, ik zou het eerst eens zonder proberen want het is echt niet boeiend.

Zitten al die machines in hetzelfde netwerk/subnet ? Is er een route naar die virtuele nas ?

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Topicstarter
Zitten al die machines in hetzelfde netwerk/subnet ? Is er een route naar die virtuele nas ?
Ja zelfde LAN en subnet :) alles werkt nu! Heb de poortforward gedaan :) Viruele nas hanged briged aan router!
Quickconnect is alleen mogelijk met real serial and real mac-adres
Ik heb het werkend gekregen door rechten in de coudstation app te geven aan de user van pc/device!
Beginnersfout, eeeehhh NOOB!
hihi
hier lees je de details:
http://xpenology.com/foru...=2&t=12565&p=56642#p56642

Verstand van 'Alles' van 'Niets'