Toon posts:

Pakt harde schijf niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe pc laten samenstellen bij een bedrijf. Vrijwel alles werkt, alleen heb ik één probleem: één van harde schijven werkt niet.

Het zijn twee dezelfde harde schijven: één van 2TB en één van 1TB (die van 2TB pakt Windows zonder moeite). Tijdens het installeren van Windows viel mij al op dat Windows alleen die van 2TB pakt. Het vreemde is ook dat Windows bij de installatie een schijf zelf maakte met 'Door systeem gereserveerd' (D:/) Die schijf is wel leeg en de grote is 100mb.

Wat ik al heb geprobeerd om te kijken bij schijfbeheer. Daar zie ik alleen de C: schijf (2tb) en de D: schijf (100mb). Wie weet er de oplossing? Kan het zijn dat de harde schijf niet goed is aangesloten (ik heb zelf niet te kast in elkaar gezet).

Alle reacties

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-01 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

Kijken in Bios of je hem daar ziet.
Kijken of hij idd goed is aangesloten.
Of gewoon terug gaan naar winkel. Zij hebben hem gebouwd en moeten ook gewoon een werkende PC opleveren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Eens, maar wellicht doe ik iets niet goed. Iemand anders een idee?

Verwijderd

Eens met wat? Heb je al in het BIOS gekeken zoals hierboven voorgesteld?

Is de schijf geformatteerd?

Overigens ook vreemd dat geen ssd wordt gebruikt voor Windows en programma's. Nu wordt door de hdd de snelheid behoorlijk uit het systeem gehaald. Maar goed, dat was je vraag niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken in de bios, en nee: daar staat die ook niet. Gekeken of ie goed was aangesloten, en ja: hij was goed aangesloten.

• DarkSide

DarkSide

Dus als je zeker weet dat hij goed is aangesloten. Gewoon terug naar de winkel.
Je zou de HDDs nog even kunnen omwisselen of op een andere sata poort proberen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Goed aangesloten en niet in het BIOS te zien kan alleen maar betekenen dat de schijf defect is.

• iDog
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Of een bagger satakabel/voeding. Bij wijze van test : haal de andere schijf eens los en sluit de sata/voeding even aan op de harde schijf die nu niet gezien wordt. Als hij dan nog altijd niet in het bios verschijnt is de hdd inderdaad defect.

edit : what darkside zegt dus 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door iDog op 26-02-2016 20:58 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Harde schijven zijn Opslagtechnologie, dus vragen erover horen ook daar.

Move OH -> OT

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost. Wat bleek? De harde schijf in kwestie was niet aangesloten op het stroom. Tja, blijkt maar weer dat ik geen verstand heb van computers.

• DarkSide

DarkSide

Mooi dat je het hebt gevonden. En even wat verder hebt gekeken dan je neus lang is zodat je het zelf kon oplossen.
(minder van de winkel, maar een foutje kan zo gemaakt zijn)

Pagina: 1