Beste Tweakers,
Ik heb een vraagje over het overzetten van Windows 8 OEM van op een HDD naar een SSD.
(PC#1) HP desktop met Windows 8 OEM op HDD.
(Geen installatiediscs gekregen).
(AMD CPU)
(PC#2) Medion desktop met Windows 8.1 OEM op SSD als ik het nog goed weet.
(Intel CPU)
(PC#3) Heb dit jaar een nieuwe pc gebouwd, waar ik een Windows 10 licensie voor heb gekocht,
maar heb wel de CPU van PC#2 gebruikt voor deze PC.
(Clean install op een nieuwe SSD).
Heb niet meteen zin om een nieuwe CPU te kopen voor PC#2.
Heb ook niet meteen zin om een nieuwe Windows Licensie te kopen.
Nu is de vraag;
- Kan ik de OEM van PC#2 die op een SSD staat naar een backup HDD overbrengen zodat ik deze licensie toch behoud?
- En kan ik daarna de OEM van PC#1 die op een HDD staat overbrengen op de SSD van PC#2 na een reformat op de SSD van PC#2?
Vind het zonde dat ik een SSD heb liggen die niet gebruikt kan worden zonder een nieuwe CPU te kopen.
Ik gebruik PC#2 voor Plex enz. en wil deze pc dan ook zo stil mogelijk krijgen, wat niet zo het geval is met de HDD dat erin zit..
Heb hier al eens over gezocht, maar iedereen zegt wel iets anders..
Hopelijk kan er iemand mij hierbij verder helpen!
Alvast bedankt,
Lexe
Ik heb een vraagje over het overzetten van Windows 8 OEM van op een HDD naar een SSD.
(PC#1) HP desktop met Windows 8 OEM op HDD.
(AMD CPU)
(PC#2) Medion desktop met Windows 8.1 OEM op SSD als ik het nog goed weet.
(Intel CPU)
(PC#3) Heb dit jaar een nieuwe pc gebouwd, waar ik een Windows 10 licensie voor heb gekocht,
maar heb wel de CPU van PC#2 gebruikt voor deze PC.
(Clean install op een nieuwe SSD).
Heb niet meteen zin om een nieuwe CPU te kopen voor PC#2.
Heb ook niet meteen zin om een nieuwe Windows Licensie te kopen.
Nu is de vraag;
- Kan ik de OEM van PC#2 die op een SSD staat naar een backup HDD overbrengen zodat ik deze licensie toch behoud?
- En kan ik daarna de OEM van PC#1 die op een HDD staat overbrengen op de SSD van PC#2 na een reformat op de SSD van PC#2?
Vind het zonde dat ik een SSD heb liggen die niet gebruikt kan worden zonder een nieuwe CPU te kopen.
Ik gebruik PC#2 voor Plex enz. en wil deze pc dan ook zo stil mogelijk krijgen, wat niet zo het geval is met de HDD dat erin zit..
Heb hier al eens over gezocht, maar iedereen zegt wel iets anders..
Hopelijk kan er iemand mij hierbij verder helpen!
Alvast bedankt,
Lexe