Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTwice
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-08 10:15
Beste Tweakerts,

Ik verwacht deze week mijn gloednieuwe Samsung Evo 850 1TB SSD binnen te krijgen.
Echter weet ik niet precies hoe ik dit ga doen i.c.m mijn oude Samsung 830 128GB SSD.

Voldoet deze "oude" SSD nog steeds als windows boot schijf, of kan ik hiervoor beter de nieuwe EVO inzetten? Zal er een merkbaar verschil zijn tussen deze twee qua snelheid e.d. in dagelijks gebruik aangezien de EVO een SSD zal zijn met verbeterde technieken?

Is het sowieso verstandig om 1 losse SSD te hebben met Windows er op en 1 losse met de data/games etc of is het voldoende om 2 partities aan te maken op de 1 TB SSD? Zo ja hoe groot raden jullie aan om de partitie voor windows te maken?

Kortom wat is het beste scenario qua indeling.

Alvast bedankt voor de reacties.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Tja of de EVO nu beter is dan de 830, daarover valt te twisten. Maar een grotere schijf zal sneller zijn dan een kleinere (of je dat merkt, dat is weer wat anders).

Ik zou het niet te ingewikkeld maken: kloon de kleine schijf naar de grote, en klaar is kees. Geen gepruts met partities, maar dat moet ieder voor zich weten.

De 830 kan je misschien nog hergebruiken in een laptop ofzo, of je maakt er iemand blij mee die nog aan een SSD "moet".