Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 11:45
Tweakers,

Ik heb hier een USB 3.0 stick welke ik aan het testen ben, deze vertoon nogal vreemd gedrag in HD Tune en ik vermoed dat dit niet aan de stick ligt maar aan mijn moederbord/installatie.
Maar het vreemde is, op mijn laptop vertoont deze stick exact hetzelfde gedrag, ik begin dus te twijfelen of de stick zelf niet gewoon defect is.

In deze afbeelding zie je hoe de lees snelheid net voor de 24GB markering instort, hetzelfde gebeurd als ik de test uitvoer op mijn laptop.
Afbeeldingslocatie: http://i157.photobucket.com/albums/t56/anonnymous/Reviews/Test%201_zpscl7utq6r.jpg

Kan dit nog liggen aan windows 10? een bepaald proces wat de test verstoord en dergelijke? een driver probleem wellicht?
Ik heb alle laatste drivers voor mijn moederbord reeds geïnstalleerd (Asus P8P67 LE).

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:47
Je kan op de stick wel degelijk bijv. 100GB schrijven en weer helemaal goed teruglezen, met h2testw bijv.?

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 28-02-2016 12:05 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Hoeveel intern geheugen heeft je machine? En de laptop? Kan het zijn dat de eerste 24G in ram wordt gekopieerd? Jij heb het over 24G, de schermafdruk van HDTunePro zegt 24g, kan het zijn dat dat betekent 24/8 = 4G intern geheugen waar eerst naartoe wordt gekopieerd en dat het daarna inzakt?

Heb je al andere USB poorten op dezelfde machine getest?

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
enigmafan schreef op zondag 28 februari 2016 @ 12:19:
Hoeveel intern geheugen heeft je machine?
Dit is een benchmark, al heeft je systeem 1GB geheugen, dat is geheel irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Brad Pitt schreef op zondag 28 februari 2016 @ 12:21:
[...]

Dit is een benchmark, al heeft je systeem 1GB geheugen, dat is geheel irrelevant.
Ik ging ervan uit dat er ook data in het geheugen wordt gelezen, en dat op een gegeven moment dat geheugen vol zit. Geen idee of die benchmark daar rekening mee houdt.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Hoeveel data staat er op de stick? En wordt de stick warm bij het uitvoeren van de test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!
de stick is nieuw en nog nooit volledig vol geschreven, ik merk wel dat deze een beetje warm is na de test.
Ik heb alle USB 3.0 poorten van mijn vaste computer getest, en ook alle 3.0 poorten van mijn laptop.

Ik heb 8GB DDR3

20GB muziek kopieren duurt ook behoorlijk lang en volgens mij is de snelheid niet binnen het verwachtingspatroon, de snelheid fluctueerd ook continu tussen 10 en 30MB/sec en soms zakt deze naar 1-4MB/sec.

Nu even aan de slag met h2testw, bedankt voor alle input.

[ Voor 26% gewijzigd door Anonnymous! op 28-02-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waar heb je de stick gekocht en voor hoeveel? Wellicht Chinese imitatie rommel?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
redfoxert schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:38:
Waar heb je de stick gekocht en voor hoeveel? Wellicht Chinese imitatie rommel?
Vandaar ook h2testw. Ben je meteen van alle speculaties af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Zelfs een snelle SSD haalt maar moeilijk de 50 MB/s als je kleine files gaat schrijven.

Als je nu bijv die kleine files ook nog eens van een HDD gaat halen, dan is de snelheid beperkt door de snelheid van de HDD en de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Reepje schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:46:
Zelfs een snelle SSD haalt maar moeilijk de 50 MB/s als je kleine files gaat schrijven.

Als je nu bijv die kleine files ook nog eens van een HDD gaat halen, dan is de snelheid beperkt door de snelheid van de HDD en de controller.
Hij schrijft dat MP3's kopiëren langzaam gaat. Dat zijn niet écht kleine bestandjes imho. Even snel wat muziekjes naar een USB3 stick gegooid en dat gaat wel degelijk met >50MB/sec. :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/sdcopy.png

Vind trouwens de snelheid uit de FP sowieso erg aan de lage kant, dit haal ik hier met een 64GB Sandisk:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/7mc33nnn5tkzvkn/sdcopy2.png?dl=0

[ Voor 13% gewijzigd door Brad Pitt op 28-02-2016 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!
Bedankt voor alle input! ik laat wat weten zodra ik iets weet.
Gister was ik bezig en toen viel de computer ineens uit, PSU kapot :/ dus daar eerst achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!
Dit is de uitslag van H2testw:

Afbeeldingslocatie: http://i157.photobucket.com/albums/t56/anonnymous/Reviews/3_zpsjcehmzzz.jpg

EDIT:
Vraag me niet: hoe, wat of waarom maar na het uitvoeren van de H2testw test vertoont de stick nu wel een consistente read snelheid.
Ik heb verder niks veranderd aan de laptop en de onderstaande benchmark werd uitgevoerd terwijl de stick nog bomvol stond met de data van de H2testw test:

Afbeeldingslocatie: http://i157.photobucket.com/albums/t56/anonnymous/Reviews/Read_Laptop_zps63murnqu.jpg

Ik heb daarna de stick nog een keer geformateerd en hij bleef net zo snel, een verklraing heb ik niet maar het lijkt er op dat een keer de stick volledig vol schrijven geholpen heeft :?

Bedankt tweakers 8)

[ Voor 70% gewijzigd door Anonnymous! op 29-02-2016 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Beter! Sowieso een "echte" 256GB stick en geen gerelabelde 32GB versie of zo en nette snelheden, top! *O*

Pagina: 1