Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ratelend geluid bij zware games

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• UncleEddy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:35
Hallo iedereen,

Ik heb sinds gisteren mijn nieuwe pc in elkaar en daar heb ik wat problemen mee.

Specs:

i5 6600K
Sapphire Nitro R9 380X
HyperX Fury DDR4
MSI z170a Gaming Pro
7 jaar oude Samsung 500GB HDD
7 jaar oude Cooler Master 700W PSU (RS-700-ASAA-A1)

Wanneer ik zware games zoals Rust en Orion:Prelude ga spelen begint mijn pc een luid ratelend geluid te maken. Het leek er in eerste instantie op alsof een van de fans iets raakte. Dit heb ik gecontroleerd en dit is niet het geval. Ik heb mijn HDD gecontroleerd op bad blocks met HDTune maar die geeft geen fouten aan.. (Toch zie ik de HDD nog als optie). Via Afterburner heb ik de fans van de GPU opgeschroefd naar 55% maar hier geen geluid te horen. Zou het de PSU kunnen zijn ? De HDD zie ik ook als serieuze oorzaak. Overigens hoor ik dit geluid vrijwel alleen in-game, en is het in menu's niet te horen.

Iemand enig idee wat het kan zijn ?

Groeten,

UncleEddy

[ Voor 28% gewijzigd door UncleEddy op 26-02-2016 17:17 ]

Beste antwoord (via UncleEddy op 26-02-2016 20:03)

Verwijderd

Het kan zijn dat de ventilator in de voeding gaat ratelen als deze sneller gaat draaien als de voeding meer belast wordt. Het vervangen van deze voeding is na 7 jaar overigens geen overbodige luxe. De kwalitatief matige condensatoren kunnen gaan lekken waardoor stroom met een erg hoge ripple geleverd wordt en daardoor onderdelen kunnen beschadigen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Het kan zijn dat de ventilator in de voeding gaat ratelen als deze sneller gaat draaien als de voeding meer belast wordt. Het vervangen van deze voeding is na 7 jaar overigens geen overbodige luxe. De kwalitatief matige condensatoren kunnen gaan lekken waardoor stroom met een erg hoge ripple geleverd wordt en daardoor onderdelen kunnen beschadigen.