Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...

ik heb een budget pc en ik wil mijn videokaart upgraden deze leek me wel goed alleen hij past gewoon in me moederbord alleen in het boekje van me moederbord staat AMD radeon hd 8000/7000 series maar betekent dat dat ik geen geforce kaarten kan gebruiken? weet iemand het

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Misschien kun je eerst wat meer vertellen over je PC. Zoals wat zit erin? Welk moederbord, welke voeding, etc etc

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

alleen in het boekje van me moederbord staat AMD radeon hd 8000/7000 series

Dat slaat waarschijnlijk op het type van de ingebouwde GPU.
Als de kaart past, dan gaat het over het algemeen ook werken.
Maar zonder type nr's van je mobo,videokaart en PSU is dat Koffiedik kijken

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 16:56
En is het een zelfbouw of een uit-de-winkel pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 10:33
Weet je zeker dat je het zelf wil gaan doen? Want, met alle respect, als je dit al niet weet, kon de rest van het avontuur nog wel eens ingewikkeld worden.
Om antwoord te geven op je vraag: in principe passen beide merken videokaarten in je pc, mits daar een PCI-e aansluiting voor beschikbaar is.
Daarom is de vraag van ajhaverkamp een goeie en moet je die eerst even beantwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:16
Jochemd13 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:07:
En is het een zelfbouw of een uit-de-winkel pc?
Hardware is hardware, de info die nodig is: welk moederbord?

Vanaf daar ga je verder kijken, of de pc van de aldi of van azerty komt doet daar niks aan af :)

Persoonlijk nog nooit meegemaakt dat het iets uitmaakt (vroeger, 20 jaar geleden had je niet veel keuze behalve die voodoo en mx kaartjes), indien je pci-e hebt kan je zowel amd als nvidia erin kwijt

[ Voor 23% gewijzigd door LopendeVogel op 26-02-2016 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Welk type moederbord heb je? Welke aansluitingen zitten daar op? Dan kan je kijken wat de mogelijkheden zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:31
Maakt helemaal niks uit. Zolang de moederbord de aansluitingen heeft kan het. Ik draai hier zelfs een H61 Budget bordje. Had alle aansluitingen die ik nodig heb en heb er een GTX970 op 2.0 in zitten dus maakt geen reet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:16
Puddi Puddin schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:11:
Maakt helemaal niks uit. Zolang de moederbord de aansluitingen heeft kan het. Ik draai hier zelfs een H61 Budget bordje. Had alle aansluitingen die ik nodig heb en heb er een GTX970 op 2.0 in zitten dus maakt geen reet uit.
Precies, daarom.. Ik viel al achterover van sommige reacties hier: ja maar heb je de pc zelf samengesteld of kant en klaar gekocht?
Who cares...
Al heeft ferrari hem gebouwd met onderdelen van de gamma, zolang het moederbord de pci-e aansluiting heeft en de voeding de GPU van stroom kan voorzien ( indien nodig ) ben je klaar...

Maar dan moet je wel een foto of een merk/type van het moederbord hebben, indien die alleen een AGP slot heeft ( ja die bestaan nog ) dan heb je dikke vette pech. Maar kijkend naar het AMD 7000/8000 verhaal zal het wel goed komen met die pci-e.. Toch even laten weten welk moederbord er aanwezig is en vervolgens naar de voeding kijken indien je weet welke grafische kaart je wilt.

Maar goed kijkend naar de afgelopen ~10 jaar bestaan er geen moederborden voor alleen AMD of alleen een NVIDIA indien je maar 1 kaart erin wilt stoppen. Wil je 2 videokaarten erin dan moet die crossfire en/of sli ondersteunen maar volgens mij hebben wij het hier gewoon over 1 grafische kaart.

[ Voor 12% gewijzigd door LopendeVogel op 26-02-2016 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 17:02

Nemesizz

Untouchable

JeroenC schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:15:
[...]

Precies, daarom.. Ik viel al achterover van sommige reacties hier: ja maar heb je de pc zelf samengesteld of kant en klaar gekocht?
Who cares...
Al heeft ferrari hem gebouwd met onderdelen van de gamma, zolang het moederbord de pci-e aansluiting heeft en de voeding de GPU van stroom kan voorzien ( indien nodig ) ben je klaar...
Nou zo simpel is het helaas lang niet altijd.

Vaak zat compatibiliteit problemen gezien, zelfs met redelijk recente bordjes die niet overweg konden (zonder BIOS update) met een recente videokaart.

De kant-en-klaar PC's (OEM's), hebben ook heel vaak problemen met compatibiliteit.

Dus alleen PCI-e slot + juiste voeding is niet alleen voldoende, zitten nog zat haken en ogen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:36

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

[...]

Who cares...
Die reacties zijn om te voorkomen dat de TS zo meteen een nieuw topic moet starten omdat zijn moederbord/systeem gelocked is door Medion/Aldi etc. en hij niet wil booten met een nieuwe videokaart of dat zijn voeding het niet blijkt te trekken omdat het een 1000Watt C merk voeding is die maar 200Watt kan leveren.
Overigens zijn de reacties zover ik kan zien behoorlijk normaal, ik snap niet wat je precies bedoelt met "sommige reacties". De enige reden dat ze soms wat bot (bot zou ik het niet eens noemen) overkomen is omdat we de TS willen behoeden voor het maken van een verkeerde keuze en omdat zijn topic weer de zoveelste is zonder enige informatie.

@TS
Plaats dus de info van je computer, met name zelfbouw of geen zelfbouw (met merk) en dan moederbord en voeding. Met die informatie kunnen wij je veel beter helpen.

Overigens een tip wat betreft welke videokaart je het beste kan kopen. AMD geeft veel beter prijs/performance onder de 300 euro, daarna gaat het gelijk op tussen Nvidia en AMD. In de ultra highend heeft Nvidia in DX11 de snelste kaart, de GTX980Ti.

offtopic:
Nemesizz is me voor :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Who cares...
Volgende keer even inlezen voordat je anderen beschuldigt?

Bij sommige (niet alle) zijn de moederborden zo ingesteld dat je niet zomaar eender welke kaart erin kan prikken. Daarnaast heb je ook nog eens moederborden die een BIOS update vereisen (good luck daarmee bij een OEM bordje) om de nieuwe UEFI kaarten te ondersteunen.

Dat het in 99% van de gevallen onder Tweakers werkt (met leuke aftermarket borden), betekent niet dat het ook op 99% van de OEM borden werkt.

Daarnaast: als TS dit soort vragen stelt, dan is de kans ook groot dat ie niet precies weet wat voor voeding die heeft, en of het een kwaliteitsvoeding is.

Dan kun jij roepen "Joh, werkt wel!", maar de rest denkt al drie stappen verder, zodat TS niet dadelijk staat met een moederbord dat "theoretisch" zou moeten werken, en een voeding van 250W van Chinaincorporated. ;)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT RM007 :)

Zoals je merkt krijg je weinig gerichte antwoorden op je vraag. Dat komt door de manier waarop je het stelt en de info die je (niet) geeft. Dat geeft erg weinig aanknopingspunten voor een goed antwoord. Kort gezegd: hier kunnen we niets mee. Daarom sluit ik dit topic.

Voor de volgende keer:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.