Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 741743

Topicstarter
Beste Tweakers,

Dit wordt mijn eerste build, en hoop dat jullie mij kunnen voorzien van advies.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden voor 3D modeling, langdurig renderen van complexe 3D animaties en video bewerking. Software die ik hier voor gebruik zijn 3ds Max, Maya, Zbrush, After Effects, Premiere en Photoshop. Daarnaast wil ik in mijn vrije tijd op het systeem kunnen gamen (max settings, hoge fps).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget ligt rond €2000,-.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
componenten:Nee
Randapp: LG 25UM57-P 25 inch monitor, Logitech Z623 2.1 speakerset.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf heb ik het volgende lijstje samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 368,90€ 368,90
1Asus Z170 PRO GAMING€ 147,95€ 147,95
1MSI GTX 980 Ti GAMING 6G€ 690,95€ 690,95
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Sharkoon BW9000-W (Window) Zwart€ 67,95€ 67,95
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 61,99€ 61,99
1Corsair Hydro H110i€ 123,95€ 123,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK4/32€ 136,50€ 136,50
1Asus DRW-24F1MT Zwart€ 14,-€ 14,-
1Cooler Master GM G750M€ 77,95€ 77,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 163,-€ 163,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.901,09

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een systeem wat de komende jaren mee kan qua 3D, videobewerking en gaming. Het reduceren van rendertijden en het soepel kunnen werken aan 3D models en VFX is van het grootste belang.

Ga je overklokken?
In eerste instantie niet, mogelijk in de toekomt.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen aan advies. Zijn alle componenten compatibel? Is dit de best-bang-for-buck samenstelling en voldoet het aan mijn eisen?

B.V.D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-06 17:53

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

Lijkt me zo een goede build, alleen een Sharkoon kast is wel een beetje matig binnen dit budget en de PSU ook. Voor de PSU zou ik deze pakken: pricewatch: Corsair RM650x. 750watt is veel meer dan je nodig gaat hebben. Een 980ti moet het zelfs doen op 500watt, maar zo heb je toch nog wat extra ruimte voor overclocken/uitbreidingen.

Case is natuurlijk ook deels smaak, maar betere opties naar mijn mening zijn: pricewatch: Fractal Design Define S, of mocht je een windowed case willen: pricewatch: NZXT S340 Wit

Ook is die Corsair Hydro leuk, maar een goede luchtkoeler voldoet ook: pricewatch: Noctua NH-D15, maar het is geen vereiste om die waterkoeler te veranderen, alleen als je het wat goedkoper en misschien stiller wil(budget lijkt me verder niet een groot probleem rond de 2000 euro...).

Ook staan de Seagate consumenten drives minder hoog aangeschreven dan de WD Blue drives: pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB. Prijsverschil is er niet, maar ik zou deze nemen.

En is 1TB niet te weinig voor grote After Effects projecten etc? Ik heb verder geen ervaring met 3D-modeling en renderen, maar dit lijkt me toch wat mager? Misschien is het helemaal niet zo, wil het alleen wel even aankaarten.

[ Voor 18% gewijzigd door MightyPenguin op 26-02-2016 17:35 ]

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

MightyPenguin schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:33:
Lijkt me zo een goede build, alleen een Sharkoon kast is wel een beetje matig binnen dit budget en de PSU ook. Voor de PSU zou ik deze pakken: pricewatch: Corsair RM650x. 750watt is veel meer dan je nodig gaat hebben. Een 980ti moet het zelfs doen op 500watt, maar zo heb je toch nog wat extra ruimte voor overclocken/uitbreidingen.

Case is natuurlijk ook deels smaak, maar betere opties naar mijn mening zijn: pricewatch: Fractal Design Define S, of mocht je een windowed case willen: pricewatch: NZXT S340 Wit

Ook is die Corsair Hydro leuk, maar een goede luchtkoeler voldoet ook: pricewatch: Noctua NH-D15, maar het is geen vereiste om die waterkoeler te veranderen, alleen als je het wat goedkoper en misschien stiller wil(budget lijkt me verder niet een groot probleem rond de 2000 euro...).

Ook staan de Seagate consumenten drives minder hoog aangeschreven dan de WD Blue drives: pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB. Prijsverschil is er niet, maar ik zou deze nemen.

En is 1TB niet te weinig voor grote After Effects projecten etc? Ik heb verder geen ervaring met 3D-modeling en renderen, maar dit lijkt me toch wat mager? Misschien is het helemaal niet zo, wil het alleen wel even aankaarten.
Jaa, ben het hier ook mee eens.

Qua CPU-koeler is er nu wel een mooie op de markt: pricewatch: Scythe Fuma
Heel scherp geprijsd, koelt zelfs beter dan de Noctua en is als ik het goed heb nog stiller ook. Wat mij betreft een no-brainer.

Waterkoeling is voornamelijk voor de looks. In een kast met window snap ik dat wel.

Over de sharkoon behuizing, toen ik de term Sharkoon gaf dacht ik ook van Mwah. Echter toch er op geklikt maar die kast is best mooi, krijgt het voordeel van de twijfel. Kort terug door HWI gereviewed en daar waren ze er aardig te spreken over, dus wat mij betreft zou die wel prima doorkunnen.

Waarom de GTX980ti eigenlijk? Geeft dat zoveel meerwaarde bij rendering?
Lees je even goed in over welk merk GPU's jou programma's het beste ondersteunen. Soms is AMD beter soms Nvidia. Maar vaak is een GTX960/GTX970 al dikwijls voldoende.

Sommige programma's maken geen gebruikt van GPU-support en lopen volledig op de CPU. Op ebay.com staan echt hele goedkope socket 2011-3 CPU's met 8-14 cores die in verhouding echt scherp zijn geprijsd ten opzichte van de Nederlandse markt. Mocht je daar echt baat bij hebben zou ik daar naar willen kijken voor je. Anders gewoon de i7 nemen.

我的名字是Mirno