Toon posts:

Nieuwe Processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn proc gaan upgraden omdat ze nu lekker goedkoop zijn.

Echter : Wat is waar?
Kan ik een 1300 (200Mhz) athlon plaatsen of alleen een 1200 (200Mhz) Athlon.

Op de site van biostar staat niets meer over de M7VKA en in het boekje hebben ze het er niet over.

Please tell me more.

Oh ja : Zullen de prijzen nog verder dalen ?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik heb een MSI ook gebaseerd op de KT-133 chipset. Dit is de status:
AMD Athlon (Thunderbird, Socket A) 1200MHz
AMD Athlon (Thunderbird, Socket A) 1300MHz
AMD Duron ( Socket A) 850MHz
AMD Duron ( Socket A) 950MHz
Misschien dat er een nieuwe bios voor je mobo is dat multipliers hoger als 12 ondersteunt

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Bios update zal niet zo helpen.. Die multiplier codes zijn namelijk bepaald door AMD, dus de hoogste multiplier die er is, is 12.5x.
Wel hebben de meeste fabrikanten een truukje uitgehaald zodat ze bij 12.5x niet een fsb van 100, maar 104 pakken zodat bij die setting een TB1300 kan worden gebruikt..

Dus dat is de snelste proc die je erop kunt zetten..

Verwijderd

Topicstarter
Er staat allen bij vermeld dat ik een chipset fan moet plaatsen voor de Northbridge..

Wat is dat voor koeling en waar plaatst ik die

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Kun je doen met een oude 486 koeler o.i.d. (of een bleu orb).

Moet je effe uitzoeken welke je northbridge is.. Het is in ieder geval zo'n grote vierkante via-chip.. Maar dat staat vast wel ergens in je handleiding :)

Verwijderd

...koop gewoon een geunlocked 1200 MHz processor. stel mplier van 12.5 (maximaal) en fsb van 104 in. klaar....

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:44

Epsilon

Op vrijdag 22 juni 2001 10:55 schreef a_LAN het volgende:
...koop gewoon een geunlocked 1200 MHz processor. stel mplier van 12.5 (maximaal) en fsb van 104 in. klaar....
Dat vroeg ie niet.

Ik raad wel een tb1200 aan omdat die in prijs/prestatie om het momont gewoon het beste zijn. Een 1300 is vergeleken veel te duur.
Maar het maximum zal waarschijnlijk 1200 zijn omdat (volgens mij) jij een bios hebt die zo simpel als iets is en waar je waarschijnlijk ook niet mee kunt overclocken. Beter een 1200 kopen dan een duurdere proc kopen die maar op 1250 kan lopen door je mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx,

De bios is inderdaad bagger, maar ja 1200 moet toch ook voldoende zijn.

Merk je ook verschillen in grafische performance ?
Pagina: 1