Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje geleden een samsung s6 edge via marktplaats gekocht, voordat ik het toestel ging halen keek ik een beetje rond op internet hoe ik erachter kon komen of een samsung telefoon echt of nep was.

Bij het aanschaffen van de telefoon keek ik op welke versie die draaide, was toen op os 5.0.1 geloof ik, ik had gelezen dan kopieen niet op het laatste versie android draaiden, keek toen even naar imei nummer of die overheenkwam met de doos etc. Alles bleek mij legitiem te zijn echter had hij geen nederlandse taal ingested op de telefoon maar ik dacht dat kan ik later even veranderen en had het toestel gekocht.

Even later thuis bleek de telefoon van sprint zone te zijn, ik kreeg in eerste instantie geen internet ingesteld, moest alles handmatig invoeren van vodafone, update naar 5.1 moest via de computer, OTA ging het niet, dus begon te twijfelen of dit toestel eigenlijk wel legitiem is.

Ik heb een app gedownload die zegt dat dit een samsung galaxy s6 edge is.
Ik heb samsung gebeld, het imei nummer doorgegeven en ze vertellen mij dat het om een samsung galaxy s5 gaat en niet een s6 edge.
Op de computer smart switch geeft gewoon aan dat dit een samsung s6 edge is.

Toch blijf ik twijfelen, bij opties heb ik er een knop met " activate this device " ik heb geen idee wat dat is maar als ik erop klik krijg ik een error.

Ik heb geprobeerd om contact op te nemen met sprint zone maar hun klantvriendelijkheid is niet echt wat ik gewend ben, bellen gaat helaas niet, 2 keer gedaan en beide keren werd ik geweigerd omdat ik geen klant van hun ben, via facebook krijg ik geen antwoord.

Mijn vraag aan jullie is eigenlijk het volgende:

Is er een manier om te kijken of ik nou een neppe telefoon heb of een legitieme samsung s6 edge?

Hoe kom ik erachter wanneer er voor mij marshmallow beschikbaar komt?

Mijn camera aan de achterkant focust niet, ik heb de bon niet van het toestel, kan ik alsnog op een of andere manier het toestel binnen de garantie versturen ?

Bedankt alvast :)

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-01 21:37
Sprint zone als in de Amerikaanse Sprint? Gaat er een SIM in? Dan zou je een CDMA telefoon gekocht kunnen hebben, die gaan never nooit werken op Europese GSM netwerken...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

^ wat jip_86 zegt inderdaad; Sprint Zone is een app van Sprint Nextel en die geldt alleen voor de Amerikaanse markt. Ik denk dat de app vraagt/probeert om de telefoon te activeren waarschijnlijk omdat het geen unlocked model is en dus afhankelijk is van een SIM-kaart van Sprint.

Maar je zegt contact te hebben gehad met Sprint? Oftewel, je hebt naar Amerika gebeld om een telefoon van Marktplaats te activeren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-01 21:37
Kan je nog dubbelchecken met je modelnummer. Achterop staat een nummer in de trant van SM-925[letter]. Sprint heeft SM-G925P.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hoeveel kostte die S6 Edge op martkplaats?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:22
Heb je een foto van je toestel?

Computers are useless. They can only give you answers.

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Bedankt voor al jullie reacties, er gaat gewoon mijn simkaart in, ik kan er gewoon mee bellen smsen internet etc.

De app vraagt mij niks, als ik bij instellingen kijk, helemaal onderin staat er update device en dan onder activate this device. Daar had ik het over.
Het toestel kostte mij 325 euro.
Achterop mijn telefoon staat sm-g925p

Alvast bedankt

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Probeer dit eens, want het verhaal is wat vaag.

Google Play: AnTuTu Officer

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
De P versie is inderdaad de Sprint versie, om dit te dubbelchecken: Google Play: Phone INFO ★Samsung★ die kan ook zien of je een echte, een nieuwe etc heb,

Daarnaast werken niet alle banden van LTE op de P versie. Dat wil zeggen dat je niet overal 3G of 4G (LTE) internet heb ;)

Ansich zou je toestel gewoon moeten werken ;)

Verwijderd

Topicstarter
@momus ik kan de app niet gebruiken omdat mijn camera aan de achterkant niet focust, op die manier kan ik de code ook niet scannen.

@mrjraider ik heb die app gedownload echt staat er bij mijn serie nummer 000000000 is er een manier hoe ik deze kan achterhalen ?

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je kunt in ieder geval vaststellen dat het niet om een S6 Edge gaat door het toestel te vergelijken met de toestellen in dit plaatje. Dat is namelijk een S6 Edge (links) en een S5 (rechts).

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet hoe een s6 edge eruit ziet en ja ik heb hetzelfde toestel als het toestel (links)

• Mrjraider
  • Niet online
Even wat anders: maak eens wat screenshots van de applicatie die ik gelinkt heb en post ze eens hier ;) Dat geeft wat informatie over de firmware en dus over het toestel zelf ;) Daarbij hoort een serienummer niet 0000000000 te zijn ;) Een foto van je toestel helpen ook, dit omdat ik persoonlijk vlagen van je verhaal lees maar geen totaal beeld heb van je toestel ;)

(Wat betreft je serienummer: ik denk dat je een derde handje hebt; eentje die is gestolen en weer is doorverkocht ;) )

Een boel goedbedoelde ;)

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-01 12:24
325 euro is ook wel goedkoop. Dan moet er een addertje onder het gras zitten.

zoals MjRaider al zei. Download de app en je weet het zeker.

Als je er een niet Sprint sim indrukt en het werkt dan hij is sowieso ge-unlocked.
Activate Device wijst ook op een unlocked toestel die je moet activeren als je op het Sprint netwerk wilt.
Lijkt me in dit geval niet nodig.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-01 11:03
Kun je nog terug naar de verkoper?
En belangrijk... heb je de advertentie tekst bewaard?

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 09:01
Ehm waarom allemaal.zo moeilijk met apps en dergelijke. Hij geeft aan dat hij Samsung gebeld heeft, die hebben het IMEI nummer in hun database opgezocht en geven aan dat die bij een S5 hoort. Dus of het is een namaak of een gejatte telefoon waar ze het IMEI veranderd hebben.

• Mrjraider
  • Niet online
Ga voor dat laatste ;)

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:17:
[...]
Het toestel kostte mij 325 euro.
[...]
Top 5 tips voor veilig handelen
Doe online niets wat u in het dagelijks leven ook niet zou doen!
  1. Laat uw gezonde verstand spreken: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo.
  2. Bekijk hoe lang de verkoper actief is op Marktplaats, check zijn andere advertenties en maak persoonlijk contact.
  3. Controleer de verkoper: Google zijn gegevens, check fora zoals Opgeletopinternet.nl en check telefoon en bankrekeningnummer via het Meldpunt Internetoplichting.
  4. Betaal het product via PayPal en uw aankopen zijn in veel gevallen onbeperkt beschermd.
  5. Wees alert bij kopers en verkopers uit het buitenland en gebruik geen (anonieme) betaalmethoden als Western Union.
Een Galaxy S6 Edge kost 400-500€ tweedehands... (tweakers V&A) 325€ is dus (te) goedkoop.

Heeft het toestel nergens een fysiek Serie/IMEI nummer achterkant, onder batterij, in het simkaart slot etc?

[ Voor 9% gewijzigd door Whatson op 27-02-2016 22:07 ]

• Mrjraider
  • Niet online
Accu kan je niet verwijderen zonder het hele toestel te moeten slopen en in de SIM tray zit niets. Imei en serienummer stonden op een stickertje achterop het toestel. Ga ervanuit dat die er niet meer op zit.

• Whatson
  • Niet online
Mrjraider schreef op zondag 28 februari 2016 @ 00:18:
Accu kan je niet verwijderen zonder het hele toestel te moeten slopen en in de SIM tray zit niets. Imei en serienummer stonden op een stickertje achterop het toestel. Ga ervanuit dat die er niet meer op zit.
*#06# zou het imei nummer ook moeten tonen

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb jullie reacties gelezen en hier zijn de printscreens van phone info

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/921/oDceq4.png

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/922/lCcaQb.png

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/922/8XJOvh.png

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/923/viBnSF.png

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/922/blBL23.png

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/921/4PTTjE.png

• Whatson
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:29:
Hey

Ik heb jullie reacties gelezen en hier zijn de printscreens van phone info

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Je IMEI hoort bij:
Results
Brand SAMSUNG
Model SM-G925PZDASPR
Mfr. Date June 19, 2015

Samsung G925P is een S6 Edge van Sprint, een Amerikaanse CDMA provider. Waarschijnlijk is dat waarom de prijs zo laag is, CDMA is niet gelijk aan het GSM netwerk wat we hier hebben. Maar wel verwonderlijk dat je simkaart er in werkt/dat hij überhaupt een simkaart slot heeft. Telefoon ondersteunt niet alle 2G/3G/4G banden die we hier in NL hebben:

Infra: 2G GSM, 2G CDMA, 3G UMTS, 3G CDMA, 4G FDD LTE,4G TDD LTE;

2G GSM: GSM850, GSM900, DCS1800, PCS1900;
2G CDMA: CDMA800, USPCS1900;
3G UMTS: B1(2100), B2(1900), B5(850), B8(900);
3G CDMA: BC0(800), BC1(1900), BC10(800);
4G FDD LTE: B2(1900), B4(AWS), B5(850), B12(700), B25(1900), B26(800);
4G TDD LTE: B41(2500)

Een non-CDMA versie ondersteunt: (SM-G925F)
Infra: 2G GSM, 3G WCDMA, 4G LTE FDD

2G GSM: GSM850, GSM900, DCS1800, PCS1900
3G UMTS: B1(2100), B2(1900), B5(850), B8 (900)
4G FDD LTE: B1(2100), B2(1900), B3(1800), B4(AWS), B5(850), B7(2600), B8(900), B12(700), B17(700), B18(800), B19(800), B20(800), B26 (800)

[ Voor 64% gewijzigd door Whatson op 28-02-2016 14:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat houdt dat precies in? Dat ik mijn telefoon beter kan verkopen?

• Whatson
  • Niet online
Nou dat hij op 4G niet alle frequenties aan kan die hier in NL worden gebruikt:
  • KPN gebruikt in Nederland frequentiespectrum in de 800 MHz (band 20), 1800 MHz (band 3) en 2600 MHz (band 7) band.
  • Vodafone gebruikt in Nederland net als KPN de 800 MHz (band 20), 1800 MHz (band 3) en 2600 MHz (band 7) band.
  • T-Mobile gebruikt in Nederland spectrum in de 1800 MHz (band 3) en 2600 MHz (band 7) frequentieband voor haar 4G / LTE netwerk.
  • Tele2 gaat in Nederland gebruik maken van de 800 MHz (band 20) en 2600 MHz (band 7) frequenties.
  • Ziggo / UPC hebben in Nederland spectrum in de 2600 MHz (band 7) frequentieband.
Dik gedrukt ontbreekt bij jouw telefoon. In NL worden 3, 7 en 20 gebruikt, en geen van die LTE banden ondersteunt jouw telefoon, dus maximale snelheid zal blijven hangen op 3G hier in NL.

[ Voor 103% gewijzigd door Whatson op 28-02-2016 15:07 ]

• Mrjraider
  • Niet online
Eens met Whatson..
Dat van de SIM kaart hoeft niet per se. Aangezien Sprint en Verizon gewone losse SIMkaarten verkopen ;)
Dat die van jou werkt is niet verwonderlijk: imei start met 99xxxxxxxxx en dat betekend dat er is geknoeid met het EFS deel (waar deze gegevens op staan)

Daarnaast is er geen productcode actief dus er is volgens mij echt wel mee geknoeid. Verkopen kan je doen maar dan zit een ander gebruiker met dit toestel :/
Ik zou, indien mogelijk contact opnemen met de verkoper en maar eens even gaan overleggen hoe en wat.

Verwijderd

Topicstarter
Contact opnemen met de verkoper? Heb je dat ooit meegemaakt? Je geld terug krijgen? Hooguit krijg ik te horen dat ii dat van tevoren al had moeten weten.. bedankt voor jullie reacties, top dat iedereen mij probeerde te helpen.

Groetjes

• Whatson
  • Niet online
Mrjraider schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:07:
Eens met Whatson..
Dat van de SIM kaart hoeft niet per se. Aangezien Sprint en Verizon gewone losse SIMkaarten verkopen ;)
Dat die van jou werkt is niet verwonderlijk: imei start met 99xxxxxxxxx en dat betekend dat er is geknoeid met het EFS deel (waar deze gegevens op staan)

Daarnaast is er geen productcode actief dus er is volgens mij echt wel mee geknoeid. Verkopen kan je doen maar dan zit een ander gebruiker met dit toestel :/
Ik zou, indien mogelijk contact opnemen met de verkoper en maar eens even gaan overleggen hoe en wat.
Maar zijn ROM is ook een Sprint ROM. Dus niet alleen het IMEI nummer hoort bij een Sprint S6 Edge...

• Whatson
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:14:
Contact opnemen met de verkoper? Heb je dat ooit meegemaakt? Je geld terug krijgen? Hooguit krijg ik te horen dat ii dat van tevoren al had moeten weten.. bedankt voor jullie reacties, top dat iedereen mij probeerde te helpen.

Groetjes
Nou als de herkomst er niet bij staat en het blijkt een Amerikaans toestel te zijn is dat niet zo netjes.

Kun je misschien ook een foto van de Doos + IMEI/SN sticker en Adapter uploaden? Als deze bij een EU toestel horen is er iets niet in de haak. Anders is het gewoon een legitiem toestel, maar wel uit de VS. Dat zou ook meteen de lage prijs verklaren.

[ Voor 4% gewijzigd door Whatson op 28-02-2016 15:24 ]

• Mrjraider
  • Niet online
Whatson schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:14:
[...]

Maar zijn ROM is ook een Sprint ROM. Dus niet alleen het IMEI nummer hoort bij een Sprint S6 Edge...
Eens, dat had ik even over het hoofd gezien 8)7

@TS:
Nee nog nooit, heb dan ook weinig gekocht of verkocht via MP. Vertrouw dat toch al nooit, betaal zelf liever wat meer voor iets uit de winkel, dan weet ik dat ik terug kan als het mij niet bevalt of er wat mee is.

Wat Whatson ook zei: even doosje en oplader bekijken, als dit allemaal USA stickers en stekkers zijn heb je een toestel uit Amerika te pakken, dit betekend niet dat die onbruikbaar is maar niet voor de volle 100% werkt op de Nederlandse netwerken ;)

• Whatson
  • Niet online
Mrjraider schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:07:
Eens met Whatson..

Op het laatste screenshot zie je Knox Warranty Void: 0x0
http://androidfact.com/about-samsungs-knox-counter/

Er is dus niet geknoeid met de firmware

• Mrjraider
  • Niet online
Er kan toch altijd zonder root ed. met de EFS geknoeid worden? Als je daar de nodige software en tools voor heb ;)

(hoewel dit nu wat OT gaat :+ )
Ben benieuwd in wat voor een doosje en welke dingen de TS bij het toestel kreeg :)

• Whatson
  • Niet online
Mrjraider schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:34:
Er kan toch altijd zonder root ed. met de EFS geknoeid worden? Als je daar de nodige software en tools voor heb ;)

(hoewel dit nu wat OT gaat :+ )
Ben benieuwd in wat voor een doosje en welke dingen de TS bij het toestel kreeg :)
Maar goed dat is wel heel far fetched als er ook een Sprint ROM op staat en KNOX staat op 0x0...

• Mrjraider
  • Niet online
Ja dat wel, vind het wel bijzonder dat er GEEN productcode actief is. Even een vergelijking:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/Screenshot_2016-02-28-15-38-12.png

Ik ben zo'n type waarbij direct alarmbellen gaan rinkelen als dit soort situaties voor doen :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal thuis een foto sturen van mijn doos, het imei nummer op het stikkertje is in ieder geval hetzelfde als dat ene op het toestel. De oplader heb ik nieuw gekocht bij mediamarkt, de oude heb ik niet meer. Ik kan in alle gevallen het toestel niet activeren, dit puur omdat ik geen sprint simkaart heb liggen thuis. Even een kort vraagje, mijn camera aan de achterkant is kapot, wat als ik contact opneem met sprint zone on de bon van dit toestel proberen te regelen en hiermee naar een samsung winkel ga.. verplaatsen ze het toestel voor een nederlandse telefoon? Ik heb vaker meegemaakt bij een reparatie dat ik gewoon een nieuw toestel krijg.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-01 12:58
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:05:
Even een kort vraagje, mijn camera aan de achterkant is kapot, wat als ik contact opneem met sprint zone on de bon van dit toestel proberen te regelen en hiermee naar een samsung winkel ga.. verplaatsen ze het toestel voor een nederlandse telefoon? Ik heb vaker meegemaakt bij een reparatie dat ik gewoon een nieuw toestel krijg.
Ff sprint mailen, dat zullen weinig mensen hier weten imho (kans dat je een NL toestel krijgt lijkt mij 0.0%),

Nickname does not reflect reality

• Whatson
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:05:
Ik zal thuis een foto sturen van mijn doos, het imei nummer op het stikkertje is in ieder geval hetzelfde als dat ene op het toestel. De oplader heb ik nieuw gekocht bij mediamarkt, de oude heb ik niet meer. Ik kan in alle gevallen het toestel niet activeren, dit puur omdat ik geen sprint simkaart heb liggen thuis. Even een kort vraagje, mijn camera aan de achterkant is kapot, wat als ik contact opneem met sprint zone on de bon van dit toestel proberen te regelen en hiermee naar een samsung winkel ga.. verplaatsen ze het toestel voor een nederlandse telefoon? Ik heb vaker meegemaakt bij een reparatie dat ik gewoon een nieuw toestel krijg.
Garantie op telefoons is regio gebonden, voor garantie zul je dus naar Amerika moeten om garantie te claimen bij Samsung USA.

Samsung NL gaat je in ieder geval geen garantie geven:
Beperkte fabrieksgarantie van Samsung voor de EER en Zwitserland

Samsung biedt een beperkte fabrieksgarantie aan eindgebruikers vanproducten die door Samsung binnen de Europese Economische Ruimte (EER) of in Zwitserland (hieronder samen aangeduid als "Europa") op de markt zijn gebracht en door de eindgebruiker in Europa worden aangeschaft.. Eindgebruikers kunnen in heel Europa aanspraak maken op garantie. De rechten die kunnen worden ontleend aan de garantie (garantieperiode en te verlenen service) hangen af van de rechten die gelden in het land waar de garantieclaim wordt ingediend.

NB Dit is een vrijwillige fabrieksgarantie die rechten toevoegt aan de bestaande rechten van de eindgebruiker aangaande aangeschafte goederen volgens de wetgeving in het betreffende land, en die deze rechten op geen enkele wijze beperkt.

Om onder deze garantie een claim in te kunnen dienen, moet de eindgebruiker het originele aankoopbewijs tonen (d.w.z. van de originele aankoop door een eindgebruiker).

Eventuele reclameacties waarbij de voorwaarden van de beperkte fabrieksgarantie worden uitgebreid of verbeterd, verschillen per land en hierop kan alleen aanspraak worden gemaakt in het land waarin de betreffende actie heeft plaatsgevonden.
Maar je zei in je eerdere posts dat het toestel gewoon werkte met bellen/sms/internet, en nu zeg je dat je m niet kan activeren :?

Nogmaals: als het te mooi is om waar te zijn, dan is het dan waarschijnlijk ook. Je hebt dus een gelockte USA Galaxy S6 Edge zonder rear camera en zonder 4G (in NL) gekocht voor €325,-

[ Voor 11% gewijzigd door Whatson op 28-02-2016 16:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen foto maken maar ik schrijf alles even over

This box includes sm-g925p
SPHG92532GLD

RS:171-1410

MEID-HEX: 99000579237179

ICC ID: 89011201000218821039

MEID DEC 256691544902322809

galaxy s6 edge
Usb cable
Charger
Headset
Important information booklet
Get started guide
Sim card installed

Bij instellingen onder update this device staat er activate device. Als ik erop klik opent er iets van sprint en krijg ik een error. Ik neem aan dat ik daarmee het toestel activeer ?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor dubbele post, naast het feit dat ik dat activatie niet kan doen, werkt mijn simkaart gewoon normaal

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Lekker belangrijk die Sprint activatie als je er verder toch geen last van hebt.
Pagina: 1