Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet snelheid verbeteren

Pagina: 1
Acties:

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Ik deel momenteel mijn internet met mijn onderburen. Het modem hangt een verdieping lager in de hal en het wifi signaal moet dus door een aantal muren heen en ik ben sowieso met mijn pc vrij ver verwijderd van het modem.

Dit resulteert erin dat ik van de 65 mbps ik maar 19 mbitps behaal op mijn desktop (met een puur draadloos signaal).

Ik ben op zoek gegaan maar manieren om dit te verbeteren naast het doortrekken van een internetkabel wat helaas geen optie is.

Nu heb ik bij de collegas (hwi) een mooie review gezien van powerline adapters waarbij ik het signaal via het elektriciteitsnetwerk zou kunnen laten lopen. Dit zou een prima optie zijn aangezien er vlak naast het modem en naast mijn desktop een vrij stopcontact is.

Het enige waar ik bang voor ben is dat het elektriciteitsnetwerk kwalitatief slecht is omdat het een vrij oud pand betreft.

Wat ik het liefste zou willen bereiken is minimaal een verbetering van 19 mbit naar 40 mbit effectief. Ik heb gelezen dat Ziggo per april de snelheid van mijn abonnement omhoog gaat gooien met 30 mbit dus dat zou ook moeten helpen.

Wat zijn jullie ervaringen met powerline adaptors. Denken jullie dat mijn verwachting realistisch is?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Rixos schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:32:
Ik deel momenteel mijn internet met mijn onderburen. Het modem hangt een verdieping lager in de hal en het wifi signaal moet dus door een aantal muren heen en ik ben sowieso met mijn pc vrij ver verwijderd van het modem.

Dit resulteert erin dat ik van de 65 mbps ik maar 19 mbitps behaal op mijn desktop (met een puur draadloos signaal).

Ik ben op zoek gegaan maar manieren om dit te verbeteren naast het doortrekken van een internetkabel wat helaas geen optie is.

Nu heb ik bij de collegas (hwi) een mooie review gezien van powerline adapters waarbij ik het signaal via het elektriciteitsnetwerk zou kunnen laten lopen. Dit zou een prima optie zijn aangezien er vlak naast het modem en naast mijn desktop een vrij stopcontact is.

Het enige waar ik bang voor ben is dat het elektriciteitsnetwerk kwalitatief slecht is omdat het een vrij oud pand betreft.

Wat ik het liefste zou willen bereiken is minimaal een verbetering van 19 mbit naar 40 mbit effectief. Ik heb gelezen dat Ziggo per april de snelheid van mijn abonnement omhoog gaat gooien met 30 mbit dus dat zou ook moeten helpen.

Wat zijn jullie ervaringen met powerline adaptors. Denken jullie dat mijn verwachting realistisch is?
Kabel is geen optie.
Poweline adapters kunnen deze snelheden makkelijk aan. Hoe hoog de snelheid gaat zijn hangt van zoveel factoren af en zonder kristallen bol is daar weinig over te zeggen, maar 40 Mbit/s is echt wel haalbaar. Ze halen vaak gemakkelijk 100 Mbit/s

Idealiter zijn er zo min mogelijk schakels in het stroomnetwerk. Met andere woorden: het beste is dat de adapter op dezelfde groep zitten aangesloten en anders op dezelfde aardlekschakelijk en zeker dezelfde fase, indien dat huis beschikt over een 3-fase aansluiting.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Rixos schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:32:
Ik deel momenteel mijn internet met mijn onderburen.

Deel je ook het stroom-netwerk met de onderburen? Want anders heb je nog wel eens kans dat er helemaal niets gaat werken.

Ik denk persoonlijk dat je veel beter uit bent door te kijken hoe je bij de onderburen een goed accesspoint/router kan aansluiten en hiermee voor iedereen het WiFi-signaal aanzienlijk versterken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Dat ziggo je snelheid gaat verhogen helpt jou helemaal niets met jouw probleem.

Daarnaast is lees ik nergens terug dat je internetsnelheid slecht is (alleen in de topictit). Ik vermoedt dat je wifisnelheid slecht is.

Powerline zou ik zeker afraden. Je moet dan meestal op dezelfde fase zitten en de kwaliteit van je stroomnetwerk is erg belangrijk. En als je hem bij je buren inprikt, is de kans klein dat daar dan wat snelheid van overblijft.

Kun je uitleggen waarom een kabel geen optie is? Gat in het plafond of een muur is toch prima te organiseren?

Hoi!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:27

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MAX3400 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:38:
[...]

Deel je ook het stroom-netwerk met de onderburen? Want anders heb je nog wel eens kans dat er helemaal niets gaat werken.

Ik denk persoonlijk dat je veel beter uit bent door te kijken hoe je bij de onderburen een goed accesspoint/router kan aansluiten en hiermee voor iedereen het WiFi-signaal aanzienlijk versterken.
Zou an sich toch een simpele repeater al genoeg moeten zijn? Dingen zijn vaak relatief klein, ergens in een verloren stopcontact en niemand heeft er last van. Ik neem aan dat zijn onderburen uitsluitend gebruik maken van de wifi.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Hann1BaL

Hann1BaL

SinergyX schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:43:
[...]

Zou an sich toch een simpele repeater al genoeg moeten zijn? Dingen zijn vaak relatief klein, ergens in een verloren stopcontact en niemand heeft er last van. Ik neem aan dat zijn onderburen uitsluitend gebruik maken van de wifi.
Repeaters zou ik mij pas aan wagen als de powerline adapters niet werken.

• EWK
  • Niet online

EWK

En een repeater zou ik pas gebruiken als ik die van internet kan voorzien met een kabel.

Hoi!

• Hann1BaL

Hann1BaL

EWK schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:54:
En een repeater zou ik pas gebruiken als ik die van internet kan voorzien met een kabel.
Wat het in feite een AccessPoint maakt en geen repeater :)

• Rixos
Hmm klinkt toch vrij onzeker allemaal. Ik heb geen idee wat er allemaal op de groepen van de stopcontacten zit. Kabel doortrekken wordt denk ik moeilijk omdat het een huurhuis betreft en de huisbaas liever niet heeft dat we gaten boren in het plafond. Erg jammer dat er niet echt een makkelijke optie is om de situatie te verbeteren en ik aangewezen ben op een wifi signaal.

• Rixos
Ik heb nog even rondgekeken en het lijkt erop alsof er toch dingen doorgetrokken zijn. Zo vond ik een oude ptt aansluiting vlak achter mijn bureau. Valt hier nog wat uit te halen met tussenstukjes of iets dergelijks voor een bekabelde internet aansluiting?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:27

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je de 4 draden ook aan de andere kant kan vinden, zou je die voor je ethernet kabel kunnen gebruiken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:27

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Let wel dat telefoonlijn volgens mij CAT3 is? Het zal in ieder geval niet voldoen aan de CAT5 specificatie voor 100BASE-TX ethernet. Over CAT3 kun je 10BASE-T wel halen, dat is 10 Mbit. Maar mogelijk kan dat al een flinke verbetering opleveren omdat de latency flink lager zal worden en de snelheid constant zou zijn.
Kwestie van ontdekken waar de draad beneden uit komt, er op de juiste manier een 8P8C connector aan knijpen en proberen :)

Als dat niet voldoende is zou je mogelijk de liggende telefoonlijn kunnen vervangen voor een CAT5E ethernet kabel. Vervang je de ene kabel voor de andere. Je kunt de nieuwe kabel dan met de al liggende kabel er doorheen trekken als dat past. Anders kan een elektricien daar wel bij helpen.
Dat zou je probleem helemaal moeten verhelpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 26-02-2016 13:34 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Rixos schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:11:
Ik heb nog even rondgekeken en het lijkt erop alsof er toch dingen doorgetrokken zijn. Zo vond ik een oude ptt aansluiting vlak achter mijn bureau. Valt hier nog wat uit te halen met tussenstukjes of iets dergelijks voor een bekabelde internet aansluiting?
Kabel vervangen voor een cat5e, in combinatie met een RJ45 WCD.
Dan heb je netjes een gigabit lijntje naar de router toe, zonder gezeur met bereik etc.

• Rixos
Wat zou zoiets kosten als je dat door een monteur laat doen? Ben zelf niet zo handig met dat soort dingen.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Rixos schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:00:
Wat zou zoiets kosten als je dat door een monteur laat doen? Ben zelf niet zo handig met dat soort dingen.
De kosten gaan vooral zitten in de uren. De kabel is goedkoop en de connectoren ook.

Hoeveel werk het is hangt natuurlijk af hoe de kabel loopt. Netjes door een buisje of langs een trap met spijkerclips?

Hier kunnen we dus geen antwoord op geven: Bel een lokale installateur of beschrijf het en zet het op werkspot.

• Rixos
Goede tip, snap inderdaad dat het moeilijk is om een schatting te maken zonder iets van de situatie af te weten.

Ik ben in ieder geval geholpen zo, dus wil iedereen bedanken voor het meedenken!

• Rixos
Update:

Heb een internet kabel gevonden die was doorgetrokken! Hij zat goed verstopt in de huiskamer omdat mijn vriendin er een papieren doosje overheen had geplakt om het weg te werken.

Even een test gedaan met mijn laptop, internetsnelheid is ongeveer 70mbit, i.p.v. de 19 mbit die ik momenteel haal.

Helaas is de kabel net niet lang genoeg om door te trekken naar de slaapkamer.

Zijn er ook verlengkabels voor ethernetkabels?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:32
Zeker, je kan met een koppelblokje een tweede kabel koppelen. Bijvoorbeeld zo'n blokje: https://www.netwerkwinkel...5-UTP-37503-1-p_1656.html

Kan je meestal ook wel in de bouwmarkt vinden, zo'n ding.

[ Voor 12% gewijzigd door tiguan op 26-02-2016 16:50 ]

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11 12:04
Of je zet er direct een router achter. Kun je ook je eigen netwerk fatsoenlijk afschermen van dat van je buren, én heb je betere wifi-dekking in je eigen appartement.

[ Voor 19% gewijzigd door mcDavid op 26-02-2016 16:52 ]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Andere optie is een extra draadloos accesspoint op die kabel aan te sluiten, zodat je op jouw verdieping overal goed draadloos signaal hebt.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Rixos
Ja ik ben alleen bang dat ik met draadloos toch weer signaalverlies ga hebben. Ik zou natuurlijk ook en, en kunnen doen. Een router plus daarvandaan een kabel doortrekken.

Is er geen sprake van signaalverlies met een verlengethernetkabel?

Hebben jullie nog suggesties voor een router? Het hoeft niets super high tech te zijn.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11 15:40
tiguan schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:50:
Zeker, je kan met een koppelblokje een tweede kabel koppelen. Bijvoorbeeld zo'n blokje: https://www.netwerkwinkel...5-UTP-37503-1-p_1656.html

Kan je meestal ook wel in de bouwmarkt vinden, zo'n ding.
Die koppelblokjes zijn gemaakt om de catalogus op te vullen. Die moet je vermijden of alleen kopen om ze ritueel te verbranden.

Hang er een router aan met wifi. dat zou de meest nette oplossing zijn.

• Rixos
Haha. Oke. Waar moet ik op letten bij een router? Heb er helemaal geen ervaring mee namelijk. Vind het prima om er eentje 2e hands op te pikken in V&A. De afstand van de router tot mijn desktop zal zo'n 3-4 meter zijn met 1 vrij dunne muur ertussen. Wil toch het liefste wel minimaal 50 van de 70 mbit behalen.

[ Voor 61% gewijzigd door Rixos op 26-02-2016 17:31 ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:32
Gadgeteer schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:06:
[...]

Die koppelblokjes zijn gemaakt om de catalogus op te vullen. Die moet je vermijden of alleen kopen om ze ritueel te verbranden.

Hang er een router aan met wifi. dat zou de meest nette oplossing zijn.
Overdrijven is ook een vak zeg. Heb 't al een paar keer gebruikt die dingen,werkt prima. Als de totale lengte van de kabel maar niet meer dan 100 meter is.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11 15:40
tiguan schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:33:
[...]

Overdrijven is ook een vak zeg. Heb 't al een paar keer gebruikt die dingen,werkt prima. Als de totale lengte van de kabel maar niet meer dan 100 meter is.
Ik heb ze in een ver verleden ook gebruikt. Iedereen die nu advies vraagt, raad ik ze af.
Voor een tijdelijke thuissituatie vast prima maar als je kabel te kort is moet je hem gewoon vervangen is mijn opinie.

Storingsgevoelige koppelstukjes bewaren als allerlaatste lapmiddel.

Aangezien dat vervangen in de situatie van TS lastig wordt, kan hij beter een router plaatsen, heeft ie direct meer voordelen mee.

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-11 21:24
Ik kan me vergissen, maar als de TS niet direct een grote uitgave wil doen en het WIFI signaal verder wel prima vindt kan hij toch ook gewoon een simpele switch aanschaffen?

• Rixos
Wat is een switch precies? En de kabel vervangen is inderdaad niet echt een optie. Het wifi signaal is prima wil alleen sneller internet op mijn pc omdat ik daar grote bestanden binnenhaal.

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-11 18:26
koop de goedkoopste switch. die gigabit is en gebruik dat om het signaal door te sturen naar nieuwe kabels.

een switch is eigenlijk een soort signaal splitter. in dit geval voorkom je dat je een brak koppelstukje gebruikt.

• EWK
  • Niet online

EWK

Rixos schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 18:01:
Wat is een switch precies? En de kabel vervangen is inderdaad niet echt een optie. Het wifi signaal is prima wil alleen sneller internet op mijn pc omdat ik daar grote bestanden binnenhaal.
Een vaste pc verdient een vaste aansluiting. Ik zou er dus gewoon een koppelblokje er tussen zetten en een kabel kopen :). Het makkelijkste en het goedkoopste.

Hoi!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zet idd een goedkope switch op de plek waar de kabel binnenkomt. Vanuit daar trek je een kabel naar je pc. Je zou ook ergens centraal in je huis een accespoint kunnen hangen met een kabel vanaf de switch, en dan naast je bekabelde pc ook nog fatsoenlijk wifi hebben in huis.
Edit: Of eigenlijk meteen een router, zodat je jouw netwerk kan scheiden van die van je buren mocht je dat liever hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door fm77 op 26-02-2016 18:26 ]

• Rixos
pricewatch: TP-Link TL-SG1005D

Is dit wat?
Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht dat ik mijn netwerk deel met mijn buren. Ik ging er van uit dat ze niet zomaar bij mijn bestanden konden. Misschien naïef.

• mcDavid
Rixos schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 19:00:
pricewatch: TP-Link TL-SG1005D

Is dit wat?
Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht dat ik mijn netwerk deel met mijn buren. Ik ging er van uit dat ze niet zomaar bij mijn bestanden konden. Misschien naïef.
Het ligt eraan wat je wilt. Als je alleen maar één computer wilt aansluiten, heb je niets aan een switch. Ben je met zo'n koppelstukje van een euro net zo goed af, en dat kost nog minder stroom ook. Een switch is eigenlijk alleen nuttig als je meerdere apparaten bekabeld aan wilt sluiten.

Als je je netwerk wilt scheiden van dat van de buren heb je een router nodig. Of dat nodig is is moeilijk te zeggen - als al je devices (denk ook aan telefoons, tablets, printers, etc) goed afgeschermd zijn en niets delen, is er zo ook niet zo veel aan de hand. Als je je buren 100% vertrouwt misschien ook niet, maar persoonlijk zou ik dat nooit doen.

• Rixos
Ik wil eventueel later nog bekabeld andere apparaten erop aansluiten. Heb ook een xbox one staan in de huiskamer en ben van plan om later nog een extra desktop te bouwen om op mijn televisie mee te gamen. Het is wel handig als die ook bekabeld kan aansluiten, dus vandaar dat ik voor een link heb gekozen.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of mijn telefoon etc goed afgeschermd is, ik zal er eens induiken, bedankt in ieder geval voor de tip.

Net even een cath5e kabeltje besteld, morgen is alles binnen, dan even mooi wegwerken en dan ben ik super blij.

Een heerlijke upgrade, van krap 19 mbit naar 70 mbit.

Iedereen bedankt voor de hulp!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Met de geschetste situatie zou ik daar je eigen router plaatsen, puur om het netwerk van jezelf en dat van de buren te scheiden. Het IP wat jouw eigen router krijgt zet je in de router van Ziggo vervolgens in DMZ zodat je op je eigen router de boel kan portforwarden indien nodig.

Je eigen router functioneert direct als switch en als een wireless accesspoint. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 26-02-2016 22:00 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• EWK
  • Niet online

EWK

D4NG3R schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 21:59:
Met de geschetste situatie zou ik daar je eigen router plaatsen, puur om het netwerk van jezelf en dat van de buren te scheiden. Het IP wat jouw eigen router krijgt zet je in de router van Ziggo vervolgens in DMZ zodat je op je eigen router de boel kan portforwarden indien nodig.
De vraag is even of de buren daar blij van worden.

Hoi!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

EWK schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 22:26:
[...]

De vraag is even of de buren daar blij van worden.
Omdat? Letterlijk het enige wat er gebeurt is dat hij zijn eigen netwerk heeft.

De TS kan tegen 2 dingen aanlopen: De buren hebben zelf een DMZ Host of zitten te portforwarden. Geen van beide zijn dingen waar de gemiddelde consument mee in aanraking komt. Als de buren hier geen gebruik van maken verandert er voor hun helemaal niks.

Aangezien de TS in hetzelfde LAN zit als de buren kan hij hier zo achter komen, gewoon even inloggen op de router (Ziggo / Draadloos zijn de standaard login gegevens) en kijken of er een DMZ host of portforwarding rules zijn ingesteld.

[ Voor 53% gewijzigd door D4NG3R op 26-02-2016 22:38 ]

• mcDavid
Rixos schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 21:49:
Ik wil eventueel later nog bekabeld andere apparaten erop aansluiten. Heb ook een xbox one staan in de huiskamer en ben van plan om later nog een extra desktop te bouwen om op mijn televisie mee te gamen. Het is wel handig als die ook bekabeld kan aansluiten, dus vandaar dat ik voor een link heb gekozen.
In dat geval kan een switch inderdaad een oplossing zijn, en die TP-link is wel een prima ding volgens mij.

Maar srsly, ik kan niet in jouw portemonnee kijken of je 3 tientjes extra kan missen, maar ik zou persoonlijk écht voor een router gaan.
http://tweakers.net/categ...C6LDFHySpayczYwEwptra2FgA
D4NG3R schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 22:27:
[...]

Omdat? Letterlijk het enige wat er gebeurt is dat hij zijn eigen netwerk heeft.

De TS kan tegen 2 dingen aanlopen: De buren hebben zelf een DMZ Host of zitten te portforwarden. Geen van beide zijn dingen waar de gemiddelde consument mee in aanraking komt. Als de buren hier geen gebruik van maken verandert er voor hun helemaal niks.
In dat geval verandert er voor de buren ook helemaal niks. Behalve dat ze niet meer bij TS zijn devices kunnen. Voor de rest is het voor de buren ook alleen maar beter, aangezien hun WiFi dan minder belast wordt.

Het enige nadeel wat ik kan verzinnen is dat er een dubbele NAT translatie plaatsvindt, wat voor TS zelf een (klein) nadeel zou kunnen zijn. Maar dat zou ik voor lief nemen in dit geval.

[ Voor 33% gewijzigd door mcDavid op 26-02-2016 22:44 ]

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

mcDavid schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 22:38:
In dat geval verandert er voor de buren ook helemaal niks. Behalve dat ze niet meer bij TS zijn devices kunnen. Voor de rest is het voor de buren ook alleen maar beter, aangezien hun WiFi dan minder belast wordt.

Het enige nadeel wat ik kan verzinnen is dat er een dubbele NAT translatie plaatsvindt, wat voor TS zelf een (klein) nadeel zou kunnen zijn. Maar dat zou ik voor lief nemen in dit geval.
De TS loopt dan tegen een dubbele NAT aan, vrij ellendig aangezien er word aangegeven dat er ook een Xbox en een GamePC op worden aangesloten. Als de buren zelf een DMZ host gebruiken valt er niet te portforwarden en kan je de meeste online games direct uit je hoofd zetten. Portforwarden ze zelf zal de TS dubbel moeten gaan forwarden, iets wat trouwens geen probleem hoeft te zijn.

• mcDavid
In dat geval zou hij altijd nog de XBox (tijdelijk) in het WAN-vlan kunnen hangen. Hoewel dat misschien wat meer kennis van zake vereist.

• Rixos
Edit:

Inmiddels een normale aansluiting gevonden in een kastje ergens in de hoek.

Hier past mijn cat5e kabel ook gewoon prima op.

Nu loop ik tegen het volgende aan.

Er zitten vier poorten op het modem, eentje is bezet met een geel stekkertje, alle andere poorten werken op 1 of andere manier niet, ook niet na het resetten van het modem.

Als ik het gele stekkertje eruit haal en mijn kabel erin stop heb ik bekabeld internet, alleen dat knalt het wifi eruit.

Enig idee waarom de andere poorten niet werken?

[ Voor 63% gewijzigd door Rixos op 27-02-2016 17:08 ]

• Rixos
Edit- Zie vorige post

[ Voor 85% gewijzigd door Rixos op 27-02-2016 17:06 ]

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Hebben zij een eigen router? Het klinkt alsof dat ding in bridge modus staat.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 27-02-2016 20:12 ]

• Rixos
Geen idee ik zal het eens navragen.

• Rixos
D4NG3R schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 18:52:
Hebben zij een eigen router? Het klinkt alsof dat ding in bridge modus staat.
Ok ik heb eventjes gekeken, er zit inderdaad een (Apple) router tussen.

Het gele kabeltje loopt daarnaartoe dus ik denk dat het bridge verhaal klopt.

Ik heb geprobeerd om door een ethernetkabel aan te sluiten op 1 van de andere poorten van die router een connectie te krijgen met internet maar dat lukt niet (misschien dat het afgeschermd is?).

Wat zijn mijn opties op dit moment?

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

De internetkabel in hun router stoppen. Het modem staat in bridge modus.

• mcDavid
Of, als dat lastig is, de modem uit bridge modus (laten) halen. Dan kun je gewoon alle netwerk poorten weer gebruiken.
Dat moet dan overigens wel in overleg met je buren, ivm eventuele configuraties die zij nodig hebben.

• Rixos
D4NG3R schreef op zondag 28 februari 2016 @ 11:15:
De internetkabel in hun router stoppen. Het modem staat in bridge modus.
Dat heb ik geprobeerd maar dat werkte niet, ik ben met mijn laptop ernaartoe gelopen en heb hem met een ethernetkabel eraan gehangen maar kreeg geen connectie. Om een of andere reden.

• Rixos
mcDavid schreef op zondag 28 februari 2016 @ 11:26:
Of, als dat lastig is, de modem uit bridge modus (laten) halen. Dan kun je gewoon alle netwerk poorten weer gebruiken.
Dat moet dan overigens wel in overleg met je buren, ivm eventuele configuraties die zij nodig hebben.
Dat moet via ziggo denk ik? Wat zou voor hun het nadeel zijn als we het modem uit bridge mode halen? Kunnen ze dan hun router nog wel gebruiken?

• Rixos
Update: het is gelukt. Om 1 of andere reden liet mijn laptop geen connectie zien toen ik de ethernetkabel aansloot op de router. Daarna heb ik met de link ertussen gekeken of ik een connectie had en die was er. De kabel even doorgetrokken naar de router en met behulp van de buurman alles netjes weggewerkt. Net even de snelheid getest, 123 mbit ipv de 19 die ik haalde via wifi. Echt super. Iedereen bedankt voor de hulp!
Pagina: 1