Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/
Er is 1 iemand die de game host en kan ook alleen spelen. Elke speler die in de server komt spelen moet een eigen huis hebben. Je kan deze in het begin kiezen (4), maar je kan ze later ook bijbouwen voor niet al te veel resources. Upgrades en levels zijn individueel. Het geld is overigens wel gezamelijk.Joever schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:30:
[...]
Ik heb zelf het spel al heel lang niet meer gespeeld en vraag mij zodoende af hoe de co-op modus werkt. Is het zo dat iemand een sessie heeft en de andere hem kan joinen, of heb je echt een boerderij van jullie 2? Wat is tevens het max aantal personen waarmee je een boerderij runt? En als je gezamelijk een boerderij runt, hoe zit het dan met upgrades? Zijn die voor het hele team, of individueel?
Voorheen nóóit eerder gespeeld dus ik bevind mij momenteel in een doolhof en vind het moeilijk om "hooked" te raken.
Wil dat wel graag worden, want anders vind ik het zonde van het geld.
Zijn er nog meer mensen die het Mobile spelen? En is er (naast deze) een specifiek draadje voor?
Wie kan mij tips geven?
I, a stranger and afraid in a world I never made...
Gewoon de quests doen, daardoor leer je de game te spelen.Milo44 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:13:
Omdat het nu ook op Mobile is heb ik het aangeschaft.
Voorheen nóóit eerder gespeeld dus ik bevind mij momenteel in een doolhof en vind het moeilijk om "hooked" te raken.
Wil dat wel graag worden, want anders vind ik het zonde van het geld.
Zijn er nog meer mensen die het Mobile spelen? En is er (naast deze) een specifiek draadje voor?
Wie kan mij tips geven?
Tevens is het leuk om alles beetje te ontdekken.
Iemand ergens al iets van een tijdspad voorbij zien komen?
Ik loop nu rond in het pikkedonker en heb geen idee meer waar mijn huis is. Iemand tips?
Ff op de map kijken. (Weet niet waar die verstopt zit als je hem op een foon speeld)
Neem aan dat je buiten in het donker loopt en niet in een cave anders eerst de uitgang zoeken. (Trapje)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ik heb nog niet zo heel veel gespeeld (zit op dag 4) en ik ben nog aan het uitzoeken hoe alles werkt.
Grootste probleem nu is de hoeveelheid energie. Ik was begonnen met het opruimen van het onkruid in de tuin, maar dan is na een halve dag werken je energie al op. Hoe vul ik dit aan? Uiteindelijk ben ik maar vroeg gaan slapen.
Ik moet eigenlijk even de tijd vinden om er rustig mee verder te gaan.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
In het begin duurt alles lang en kost alles veel energie. Even doorbijten het eerste seizoen.Jeroen O schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 07:34:
Ik heb het spel recentelijk gekocht voor op de iPad.
Ik heb nog niet zo heel veel gespeeld (zit op dag 4) en ik ben nog aan het uitzoeken hoe alles werkt.
Grootste probleem nu is de hoeveelheid energie. Ik was begonnen met het opruimen van het onkruid in de tuin, maar dan is na een halve dag werken je energie al op. Hoe vul ik dit aan? Uiteindelijk ben ik maar vroeg gaan slapen.
Ik moet eigenlijk even de tijd vinden om er rustig mee verder te gaan.
Als je in bed gaat liggen (zonder te slapen) wordt je energie ook aangevuld. Later kan je zelf geproduceerd voedsel eten om je energie snel bij te vullen.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Inmiddels ben ik weer een paar dagen verder. Ik verdeel de dag nu een beetje tussen werken en verkennen. Dan kom ik wel uit met mijn energie.
Mijn vrouw zoekt nog iets wat lijkt op animal crossing, maar dan uitgebreider. Vechten hoeft dan weer niet. Weet niet hoe verplicht dat is eigenlijk.
Denk dat de rest wel interessant is. Wellicht dat ik het zelf eerst aan ga schaffen, dan kan ze het bij mij proberen.
Vandaag gekocht. Even kort wat meuk verwijderd. Speel op de Switch btw. Mijn vrouw zit nu te spelen en kon 's avonds niet het huis in. Uiteindelijk wel gelukt, maar ging niet goed in eerste instantie. Verder is het heel erg wennen omdat de y knop de actie is ipv een a knop. Maar dat is gewoon gewenning.
Verder is het nog uitzoeken hoe alles werkt.
[ Voor 32% gewijzigd door Arunia op 14-01-2019 23:30 ]
Ben erachter dat de joystick voor rennen goed is en als je werk wilt verrichtten dat je dan beter de cross-pad kunt gebruiken omdat daar lopen standaard is.
Volgens nij komt hij 14 maart uit. Nog maar een paar dagen wachten dus.Tealiciouss schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:19:
Iemand hier enig idee wanneer de Android variant uit gaat komen? Ik hou al meerdere bronnen in de gaten maar zie nog niks voorbij komen met een datum. Behalve dan de melding dat de Android versie bijna afgerond is.
Iemand ergens al iets van een tijdspad voorbij zien komen?
Ja zag het nieuwsbericht op tweakers voorbijkomen en het staat nu ook in een blog van ConcernedApe zelf!orillion schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 06:42:
[...]
Volgens nij komt hij 14 maart uit. Nog maar een paar dagen wachten dus.
Morgen maar eens kijken hoe het werkt op Android.
Tealiciouss schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:15:
[...]
Ja zag het nieuwsbericht op tweakers voorbijkomen en het staat nu ook in een blog van ConcernedApe zelf!
Morgen maar is eens kijken hoe het werkt op Android.
Net de Android versie geinstalleerd en even gespeeld. Dit wordt wel een tijdverslinder denk ik... Spel kost 9 euro, zonder vervelende reclame en in-app purchases
Gelukkig kun je in- en uitzoomen, want soms is het selecteren van een object wat lastig.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Op een tablet of telefoon? Ik heb enkel een S8 en heb het gevoel dat 5.8inch misschien toch wat krap zal zijn?Nyarlathotep schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:06:
[...]
![]()
Net de Android versie geinstalleerd en even gespeeld. Dit wordt wel een tijdverslinder denk ik... Spel kost 9 euro, zonder vervelende reclame en in-app purchases![]()
Gelukkig kun je in- en uitzoomen, want soms is het selecteren van een object wat lastig.
Ik speel het op mijn OP6.SHFT schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 23:23:
[...]
Op een tablet of telefoon? Ik heb enkel een S8 en heb het gevoel dat 5.8inch misschien toch wat krap zal zijn?
Het is wel te doen, zeker omdat je in- en uit kan zoomen.
Dingen die opvallen:
Het is soms moeilijk dingen te selecteren of ergens op te 'klikken'. Het is dan net alsof je er naast klikt.
De map werkt niet lekker. Als je gebouwtjes selecteert zie je de naam en / of de mensen die er wonen.
Na een paar selecties werkt dit niet meer of duurt het heel lang.
Items verslepen in je inventory of dingen geven gaat ook nét niet lekker.
Het is wel duidelijk dat er nog wat stroomlijning nodig is. Maar dat had ik wel verwacht.
Het is een lekker slow paced spelletje. Ik moet alleen wel een plan gaan maken, want nu op dag 12 heb ik nog geen zaadjes in de grond zitten. Inkomen is ook vrijwel nonexistant dus ik moet wel echt wat gaan doen
Edit: Ik stop er denk ik even mee. Het inventory systeem is écht slecht. Zo heb je soms ineens dingen in je hand die je weggeeft. Of een bom waarmee je je hele tuin opblaast. Kun je weer naar je vorige save...
Sowieso wordt ik kriegel van het moeten hebben van meerdere kistjes voor alle spullen. En als je gaat craften moet je alles gaan zoeken. Onnodig tedious.
Maar die inventory is echt een draak. Ik hoop dat dit wordt aangepakt.
[ Voor 17% gewijzigd door Nyarlathotep op 24-03-2019 11:44 ]
Je moet ook het dorpje wat uit het verval halen volgens mij (ik ben zelf nog maar aan Winter Year 1).jaydenjarno schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:47:
Ik probeer te zoeken wat het doel van het spel is. Maar voor hoever ik kan zien is het gewoon een boerderij bijhouden toch? Wel uitgebreid maar daar komt het wel op neer toch?
De community center gaan upgraden door dingen te doneren, het museum artifacts geven etc.
De mensen van het dorpje willen graag geschenken en geven jou dan dingen terug na verloop van tijd als ze je graag hebben
Je kan dat ook allemaal rustig negeren en enkel boeren/vissen/mijnen maar dan mis je wat van de ervaring denk ik.
Zitten ook allemaal kleine geheimen in zoals de sewer en andere plekken die gesloten zijn op dag 1
Denk toch maar eens gaan halen
Uiteindelijk de mines gecleared, en bijna alle vissen wel gevangen.
Dus dan maar farmen en koken. Maar om alle recipes te krijgen moet je dagelijks de tv checken, én je vriendschappen met de mede dorpsbewoners gaan uitbouwen. Dus er is nog genoeg te doen
Gras is nu even een probleem, dus ik ga flink gras verbouwen om mijn beesten te voeren. Ook handig: Groot hek om de hokken van je beesten heen, en gras er nét buiten. Met een beetje mazzel groeit er dan dagelijks gras op het terrein van de dieren, maar kunnen ze niet ontsnappen.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Het voordeel is dat je iets goeds doet.Alekz87 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 22:02:
Wat is het voordeel/nadeel van je community center afkopen via die jojo company? Je kan voor x gold alles afkopen, gaat een stuk sneller dan allemaal losse items farmen.
Het nadeel is dat je een evil corperate overlord word waar je juist aan ontsnapt ben(je werkte bij jojo voordat je boer werd) en niemand wil meer met je praten, want evil corperate overlord.
tbh: ga voor de quests, is veel leuker, deze game is er niet voor om snel snel snel dingen te doen het is er om relaxt beetje te farmen, met mensen praten, dungeon exploren etc.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Ik heb allebei gedaan en doen nu standaard alleen nog de Jojo Company.Alekz87 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 22:02:
Wat is het voordeel/nadeel van je community center afkopen via die jojo company? Je kan voor x gold alles afkopen, gaat een stuk sneller dan allemaal losse items farmen.
villager relaties boeien me niet
de community centre 3x gedaan (2x PC, 1x op Switch)
En hoe minder ik hoef te vissen, hoe beter
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Anoniem: 93248
Ben in ieder geval heel benieuwd naar de game! vanavond maar eens een beginnetje maken
Ten eerste ondersteunt het spel iTunes bestandsdeling. Dus je kunt via iTunes je savegame backuppen naar je PC en dan op je andere device terugzetten.
Er is ook nog een tweede methode die iets omslachtiger is, maar die vereist geen tussenkomt van een PC. Je savegame is namelijk ook toegankelijk in de bestanden app bij "Op mijn iPhone". Deze bestanden / map kun je kopiëren naar iCloud drive waardoor deze toegankelijk wordt op je iPad (en andersom). Daar kun je hem weer naar de lokale map kopiëren.
Wat is de lol nog van het spel zonder die afwisseling en die random events van de villagers? No spoilers please maar ik heb juist het idee dat ik maar wat met m'n tuintje loop te grinden, en vind die quests en dorpsdingetjes dan een welkome afwisselingcorset schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:47:
[...]
Ik heb allebei gedaan en doen nu standaard alleen nog de Jojo Company.
villager relaties boeien me niet
de community centre 3x gedaan (2x PC, 1x op Switch)
En hoe minder ik hoef te vissen, hoe beter
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Wat een verslavende game zeg pff.. ik speel echt bijna niks anders meer, heb zelfs zoveel gespeeld dat ik in twee weken een Slime Hutch, Deluxe Coop, Deluxe Bar, Greenhouse en een Stable heb weten neer te zetten

Ik heb Leah ten huwelijk gevraagd in de game en die trekt de volgende keer als ik weer ga spelen bij mij in
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
De datum is nog niet bekend
:fill(white):strip_exif()/f/image/KlqthBrvzydO7athSLAHXhy1.png?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 28-09-2023 14:44 ]
/f/image/xrdSr22TUtbUBlNGqEA3oVw7.png?f=fotoalbum_large)
It's the 8th anniversary of Stardew Valley. Thank you for all the support over the years! Today I am announcing the PC Release date for the 1.6 update: --March 19th--. Console & Mobile will follow as soon as possible. pic.twitter.com/dMEFydjSqC
— ConcernedApe (@ConcernedApe) 26 februari 2024
Mensen die mods draaien: ook die zijn vanavond allemaal bijgewerkt, of in ieder de meest belangrijke basismods zijn sowieso compatibel met update 1.6.
- SMAPI
- Content Patcher
Voor de rest, zie https://www.nexusmods.com...&page_size=15&page=2&BH=0
Het is al een tijdje geleden dat ik het voor het laatst heb gespeeld, maar zeker als je een beetje een grote telefoon hebt is het wel te doen.gupfishy schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:59:
Is deze game op een telefoon een beetje te spelen of is dat echt te klein?
Maar persoonlijk speelde ik hem toch liever op de iPad.
Ik krijg sinds de 1.6 update op de Switch geen friendship hearts meer met dieren. Ik pet al mijn kippen elke dag, ze zijn nu al 3 maand oud maar ze zitten allemaal nog op 0 hartjes.
Is dit een bug of doe ik iets fout?
Bij voorbaat dank!